Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Školka
Potřebuju malou pomoc, jelikož jste jako maminky osoby nejpovolanější napadlo mě se vás zeptat než si s tím lámat hlavu sama – přeci jen je pro mě spousta věcí naprosto automatických.
Když jdete do školky ať poprvé nebo jen po prázdninách – co vás zajímá? Co čekáte že se dozvíte na schůzce, co by jste si rády přečetly na nástěnce. Spoustu věcí už mám sepsaných, ale určitě jsem na spoustu věcí zapomněla. Díky všem a omlouvám se že vás takhle zneužívám
Reni to mi povídej, já si neumím přestavit jak chovám smutlivky, jak cvičíme, běháme, hrajeme rybáře – no asi nás přestárlé akorát zaparkují jako dozor spícím dětem a pak nás děcka společnými silami vytlačí na zahradu, dojdou si pro hračky a pak v klidu vyčkají příchodu rodičů – no děláme si z toho srandu, ale realita bude tvrdá
Jarmuschko, určitě pozitivní motivací, vyprávět si co tam všechno bude, co se dělá – přesně jak to děláš, k tomu je dobré třeba i vymyslet pohádku o království jménem školka, vytvořit si třeba sérii pohádek, jednou o kouzelném klavíru který umí písničky a jak je naučil děti, jednou o neuklizené bačkůrce které hračky pomohly najít druhou, o kouzelných pastelkách které dokáží malovat všechno co si usmyslíš. Toť slovní pomoc. Pak bych je třeby jednou vzala kolem školky, aby se podívaly, pokud budou děti na zahradě tak třeba na chvíli jít na návštěvu – pokud je to možné. Jako další trochu zkooušet samostatnost, nechat je třeba samotné přespat u babičky, zajít na návštěvu ke kamarádce a jít třeba „na nákup“ aby si zvykly že s nima nejsi pořád a dokázaly to vydržet. U vás je velká výhoda že jsou holky dvě, to jim dost usnadní. Jinak taky není špatné zkusit se spřátelit s nějakou maminkou jejíž dítko půjde do stejné třídy a děti zkusit spřátelit aby potom měly v kamarádovi oporu.
Jsou to jen tipy jak dětem pomoct, určitě to není samospasné, většinou je stejně potřeba se na nějakou tu slzičku připravit.
no ja taky do 65…ale ja tvrdim ze my do duchodu chodit nebudeme….stat bude bohaty…nas primo z prace povezou na krchov:)))si nedokazu predstavit co tem detm ja v 65 dam..uz ted jsou nektere chytrejsi a jak jim budu v 65 ukazovat vymyk na hrazde to opravdu nevim:)

Můžu tu debatu tady rozvést!?
Jak připravovat děti do školky (já vím, pro někoho už je to asi pozdě – už to má příliš „zapár“)? Nemyslím tím, co by mělo dítě umět – viz. Tvůj článek.
Začala jsem holkám vykládat, že je čeká školka:
– spousta dětí, mezi kterými si určitě najdou kamarády
– spousta hraček, které doma nemají
– paní učitelka, se kterou se naučí nové říkanky, písničky, básničky (maminka jich tolik snad ani nemůže umět jako paní učitelka), budou hrát hry, kreslit, tancovat…
Naší Lu se líbí hlavně to tancování – každému to teď vykládá…

Ano, z nás nebudou důchodci, z nás budou tak důsedáci, či spíš důležáci (od slova ležeti – upoutáni na lůžko).
;o)
Brmbulí taky bych to taky viděla. Akorát že já budu v práci asi o dost déle, už teď to vypadá na 65, takže kdoví jestli jednou vůbec budu důchodec, ale zas se tomu budu moct věnovat do posledního dechu :-))
Peti on by program celý den nikoho nebavil, jsou to jen děti a jak já tvrdím i kdyby si tříleté dítě celý rok ve školce jen hrálo tak ať si hraje, memusí mít tuny obrázků a umět padesát písniček, ale ať se naučí pohybu ve skupině, vyhraje si, osamostatní se trochu od maminky, naučí se sebeobsluze, na učení a povinnosti má další spoustu let.
A s tím vstupem – je fakt že jsou z toho maminky o dost nervoznější než děti. Ale líbila se mi jedna rodina, na to nikdy nezapomenu, přišli do třídy – já už se děsila že tam budu mít k mamince i taťku a bráchu, ale posadili malou slečnu do pokojíčku na křesílko, dali jí po puse, ukázali na ní, řekli mi „to je Martinka“ jí řekli „to je paní učitelka a ta se poslouchá, ahoj“ a odešli. to všechno trvalo maximálně dvě minuty. A je fakt že slečna byla naprosto v pohodě.
ja mela kolegyni. ktera odesla loni do duchodu….chtela bych mit v sedesati jeji elan a cit pro deti….po roce konecne prisla na navstevu do skoly..protoze rok nemohla skolu ani deti videt protoze porad plakala…byt bez sve prace proste psychicky nezvladla…obavam se chmjorko ze my dve dopadneme stejne

Chmjorko, je mi to opravdu jedno. Budu ráda, když si malá zvykne na jednu učitelku + jednu tetu. A ne aby třeba vždy va středu chodila zase k jiné učitelce zpívat apod.
To si necháme až na později. Upřednostňuji program ve třídě, samozřejmě vzhledem k věku dětí atd. Je jasné, že se nemůže celý den “ něco konat „, že si děti třeba hrají samostatně apod.
Chodím s malou už rok do klubu – je tam vždy 10 maminek/dětí. Takže miniškolka. Je to uzavřený veřejnosti, tj. každé úterý vždy stejné tváře. Děti se znají jménem. Je to nejprve cvičení, pak svačinka, volné hraní v herně, dále výtvarka a na závěr společná hra s tetou, která to vede. Maminky tam jsou také. Ale třeba při závěrečné hře se snažím, aby se malá zapojila sama. Já pozoruji kousek dál. Během toho roku se tam tak hrozně zdokonalila. Co se týká toho postavení ve skupině dětí atd. Takže si myslím, že jí to hodně pomohlo, se tak nějak otrkat. A snad školka dopadne dobře.
Malá je málo komunikativní, když se jí někdo na něco ptá, většinou klopí hlavu a mlčí. Ale zrovna včera říkala, že ve školce paní učitelce zazpívá Severní vítr nebo Červenou řeku. 🙂
Tak jsem fakt zvědavá jak nástup zvládne a nervozní více jak ona!
Starší byla upovídaná, s každým kamarádka, společenská. A ve školce prvních 14 dní naprostá pohoda. Jenže pak 2 měsíce prořvala, děs.
A máte pravdu, že na věku učitelky nezáleží!
Je to prostě o lidech, nedá se paušálně říct že mladší jsou lepší. Když to pojmu i na ostatní zaměstnání všude jsou lidi kteří by se raděj viděli jinde a lidi kteří jsou skvělí.
Jsem opravdu ráda že na kroužky koukáte takhle. Já nejsem proti kroužkům, to ne, ale podle mě by kroužky měly být takové které rozšiřují a přinášejí to co v denním programu nelze zařadit. Proto jsem pro kroužek flétny, angličtiny, keramiky, tělocvičny pro předškoláky, plavání. Ale zas je to o tom že školka musí mít pro toto podmínky, u nác se děti musí tísnit v malinké sborovničce, jejikož chybí prostory. Nemůže být v jedné třídě čtyřicet dětí protože má sedm dětí kroužek. Ani se mi nelíbí když maminky ještě netříletých dětí místo toho aby se ptaly co děti dělají během dne, jaký je režim atd shání kroužky a jestli se můžou přihlásit. Myslím že se z kroužků zbytečně stává jakýsi kult, maminky se trumfují které dítě toho má víc, školka která má tři kroužky je nic moc, kdežto pokud je kroužků deset tak ta bude jistě kvalitní, ale zapomíná se na to že se skoro denně maluje, tancuje, zpívá, rytmizuje, vyrábí atd.
Nevím, možná je to malá informovanost rodičů o běžném programu. Nebo ambice rodičů?

Hm, tak my neměli ani ten den otevřených dveří…
Chmjorko, já budu taky radši, když bude pestrá, zábavná a pro děti přínosná práce během dne, bez kroužků.
Než kdyby to bylo tak, že tvořivost se bude rozvíjet hlavně v kroužcích (za poplatek navíc, že), a přes den nic moc.
Ale to tedy pí zástupkyně zmiňovala při zápisu.
A k těm učitelkám – já tedy zažila na prvním stupni jedné základní školy čtyři učitelky – dvě kolem třiceti a dvě v důchodovém věku. A jejich kvalita podmíněna věkem. Jedna „mladá“ a jedna „stará“ byly děsné – a jejich děti nepozorné, bez respektu…
U těch druhých byla ve třídách skvělá atmosféra, na dětech (i učitelkách) bylo vidět nadšení, děti pozorné…