Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
For učitelky:)
45 minut (reportaž psana na katedře)
8:55 – Zvoni.
8:56 – Vychazam z kanclu, zamykam.
8:57 – Stojim před 8. A. Spomněl sem se, že sem se něvzal klasifikačni notysek. Vracam se zpatky do kanclu.
8:58 – Podruhe zamykam kancl.
8:59 – Vchazam do třidy, všeci se chlamaju. Zjišťuju, že sem omylem v 8. B.
9:00 – Vchazam do 8. A, ujišťuju se, že sem doopravdy v 8. A. Zdravim se s děckama.
9:01 – Lojza se omluva, že něma žakovsku knižku. Zapisuju do třidni knihy, zjišťuju absencu.
9:02 – Lojza se omluva, že něma sešit. Oznamuju děckam cil hodiny.
9:03 – Lojza se hlasi, že našel v bordelu pod lavicu tu žakovsku. Zadavam děckam paru ukolu na opakovani.
9:04 – Mařena se hlasi a chce na hajzel. Pušťam ju. Volam ku tabuli dva jednice, co zgichali posledni pisemku, ostatni pracuju na tych zadanych ukolach.
9:05 – Jarys chce na hajzel. Pravim mu, že može, až se vrati Mařena. Zkušam ty dva.
9:06 – Bohuna něrozumi zadani ukolu, vysvětluju polopatycky.
9:07 – Pepa něrobi, tuž ho upozorňuju, ať robi.
9:08 – Mařena se vraca z hajzlu, naznačuje Jarysovi, že čekala. Jarys mi pravi, že se mu už něchce.
9:09 – Lidka něrozumi zadani ukolu, vysvětluju polopatycky a nazorně, třirazy.
9:10 – Propadlik Luboš se hlasi, že ma všecko hotove. Čumim mu na to, všecko ma blbě, tuž robi znova.
9:11 – Ostatni tež celkem robja, zkušani se chyli ku koňcu.
9:12 – Dozkušal sem tych dvuch. Jeden hlupějši jak druhy, čtvera a kula, marna snaha.
9:13 – Mam chvilu času, tuž otviram na komputeru svuj blog.
9:14 – Premijantka Sylva se hlasi, že už ma ukoly hotove. Všecko ma spravně, tuž ji zadavam eště premijovy ukol.
9:15 – Luboš se stěžuje, že ma taky blby pocit, že čumim furt na něho a němože se sustřediť. Pravim mu, že se mu to zda, a že něčumim na něho, ale do blba.
9:16 – Kontrolujeme s děckama zadane ukoly.
9:17 – Furt kontrolujeme ukoly.
9:18 – Relaksačni chvilka – vykladam děckam ftip ze života obsahujici mezpipředmětove vztahy.
9:19 – Paru děcek pochopilo pojintu a su z teho hotovi. Ostatni předstiraju, že to tež pochopili.
9:20 – Klepani, do třidy vlizla Hlavni kura, děcka se stavjaju. Rychle zaviram okno Kantora na komputeru. Hlavni kura zjistila, že je v blbe třidě, bo puvodně šla pochvaliť třeťaky za jejich vystupeni na kulturni akci. Tak aspoň chvali osmaky, že maju aktovky urovnane v jedne lajně, a že něžvykaju.
9:21 – Hlavni kura nahliža do třidni knihy, esli sem spravně zapisal a opušťa třidu. Bezteho se to vykaže jako hospitacu. Děcka vytahuju žvyky spoza zubu.
9:22 – Vysvětluju nove učivo.
9:23 – Furt vysvětluju nove učivo.
9:24 – Vysvětluju nove učivo pro něchapavych.
9:25 – Vysvětluju nove učivo pro něchapavych, keři furt němaju šajnu, o co idě.
9:26 – Aji Luboš tvrdi, že už chape. Děcka pisaju do sešitu.
9:27 – Klepani, do třidy vlizla Nahradni kura. Pry esli tu něbyla Hlavni kura, že ma nalehavy hovor. To ja znam, ty jejich hovory – na dratě je bezteho Becher či Jelinek. Posilam ju do třeti třidy.
9:28 – Děcka pisaju do sešitu. Jura se pyta, esli može pisať tužku, bo se mu kděsi zakulala pružinka z prupisky.
9:29 – Peťa se hlasi, co ma robiť, že piše omylem do inačiho sešita. Pravim mu, ať to přepiše.
9:30 – Venku leti helikoptera. Děcka něpisaju a čumi na helikopteru.
9:31 – Helikoptera přeletěla, děcka dokončuju zapis.
9:32 – Zapraskani, zahučeni, hlašeni Hlavni kury. Pry ať se s Evženkem dostavime po hodině do ředitelny. Uvažuju, esli to znači pruser, či zas jakusi robotu navic. Děcka se pochichtavaju.
9:33 – Opakujeme probranu latku. Luboš zjišťuje, že to cele pochopil blbě.
9:34 – Uvažuju furt, čemu nas Hlavni kura vola, začina mě boleť břuch.
9:35 – Klepani, do třid vliz uhnany Evženek a pyta se mě, co se robi. Ujišťuje mě, že sme na tym s bolenim břucha stejnako a vali na hajzel.
9:36 – Obchazam třidu a kontroluju zapis v sešitach.
9:37 – Končim kontrolu sešitu. Břuchabol se stupňuje. Snaď Hlavni kura něviděla ty otevřene stranky Kantora. To bych byl definitivně vyhmatnuty.
9:38 – Zadavam taky maly ukol a opakovani na přiště.
9:39 – Končim hodinu předčasně a valim na hajzel. Snaď už je Evženek hotovy…
9:40 – Zvoni.
autor: Kantor dědinsky:)
nezybde nam nez byt vseuk…..ja zacnu studovat medinu…ty pedarnu a vystacime si:)
Btw, taky se rozhlížím po jiných profesích…
Vím, že každý si myslí, že dřív, (zamlada 🙂 ) bylo všechno líp. Ale bojím se, že tentokrát se nám to nezdá. Tempo, jakým jde všechno do … , je šílený. Ze školy mám mrazivou obavu, ale říkám si, všechno je tak, jak si zasloužíme. Třeba budem potkávat nějaké dětimilující pozůstalce, kteří to ještě nevzdali. No, nebo si zasloužíme někoho horšího :-((.
Ale v medicíně je to fungl to stejný. Jestli (jako že asi určitě jo) uzákoní privatizaci pojišťoven a já budu opravdu pacientovi moci psát jen konkrétní levné léky, budu ho moci posílat jen ke konkrétnímu nejlevnějšímu specialistovi a budu pojišťovnami odměňována, pokud ušetřím oproti předchozímu kvartálu (toto všechno je už v plánu), odejde velká a poslední vlna slušných odborníků z oboru pryč. A kdo nám tu potom zbyde? Důležitost zdravotní péče mých dětí mě pálí ještě o chlup víc než vzdělání a když bude v háji obojí, není to pomalu na odchod ze země?
(V mém případě řečnická otázka, jsem zoufalý domorodec.)
kdo se nedostane na vysku(a dnes se dostane uz pomalu kazdy)…a kdo nesezene praci..pujde ucit:)))jeste ze uz mam deti velke
Naprosto souhlasím s Brmbulkou-je to o přístupu- o přístupu společnosti, rodičů, politiků…. Pokud bude školství věčně na ocásku “priorit státu“, nikdy se nic nezmění. A návrh, že mohou učit lidé bez specializace s maturitou??? No, k tomu už snad ani není co dodávat…. Jen to dokládá výše řečené….
Tak jsem se zasmála.Ale když to vezmu z druhé strany ,ze strany rodiče ,tak je to fakt síla. Učitelé po škole se ztrácí mezi žáky jak chováním,tím jak vypadají,tak vědomostmi.Samozřejmě se to netýká všech učitelů!Najou se světlé vyjímky. Nevím proč,ale připadá mi ,že úroveň školství byla za mých školních let lepší.Ale musím přiznat,že já bych učitelku nedělala.Jak vidím a slyším některé děcka už i na 1.stupni. Upřímnou soustrast a obří trpělivost.
No zatím jen ze školky ne školku, pokud to vyjde tak to aspoň budu mít blíž a je to školka internátní, tudíž rodiče člověk uvidí jednou, dvakrát do týdne a myslím si že tam bude víc prostoru pro práci, ale kdyby se dařilo pokračovat v tom co se zatím jen nenápadně rozjíždí tak časem mizím ze školství a pojedu si za svým snem. Ale to je ještě dlouhá cesta, do té doby se zatím nějak živit musím a tohle mě nějakým zvrhlým způsobem pořád ještě baví.
ja bych cetla o vsech skolach na ktzerych jsem ucila a na ktere ucim i ted…..vazne se s timhle smir a pokud hodlas odejit jen ze skolky na skolku….je to z blata do louze…..pokud odejit tak ze skolstvi uplne…vazne je to vsude stejne…
ver ze skolstvi jde vsude tak cugrunt ze je znechuceny absolutne kazdy….pokud nepochopi rodice skolaku a politici ze jde o jejich deti a nezacnou se za ucitele stavet…my s tim nic nenadelame…
dneska lide nejsou nauceni jednat na rovinu…
No jo, no, to je sice hezké, ale říkám si že to není jediná školka pod sluncem a tady se točí už dva roky jedna potíž za druhou, teď nás šoupli pod školu, říďu prý nechtějí jako vedoucí učitelku, což znamená že nikdo jiný to dělat nechce, tudíž bude muset nekdo odejít, přijde nová vedoucí. Navíc pravděpodobně zůstane kolegyně která je naprosto na nic a víc škodí než pomáhá, nikdo s ní nechce sloužit na třídě, ale rodiče jí milují, navíc bývalá hospodářka která neznala nic lepšího než udávání kravin a byla odejita na to že měla falešné vysvědčení teď obchází písek a šíří mezi rodiče kraviny a nechává si podepsat petici ve snmyslu že ve školce není nic dobře, inspekce byla zmanipulovaná a nafixlovaná, auditor který nás teď vede je spolčený s bývalou říďou, navíc se vě školce nic nedělá a nemáme žádný program a kdoví co ještě, tak to se na mě nezlob, ale pokud jsou pod tímto podepsáni rodiče tak tam opravdu nemám co dělat, jelikož mi opravdu vadí lidi kteří nemají svůj názor a neumí objektivně posoudit pravdu a nechají se zmanipulovat, tak s takovými lidmi opravdu nestojím o to být v kontaktu a raděj půjdu tam, kde někdo dokáže mou práci ocenit.
Fakt nesnáším přetvářku a pokud se na mě ve dveřích usmívají a pak podepíšou ten nesmysl tak se na mě nezlob, ale to není fér, pokud někdo má nějaký problém tak si ho má řešit narovinu a ne tímhle způsobem. Opravdu si myslím že jsem člověk se kterým se dá mluvit a který je přístupný. Jsem ochotna věci řešit nebo vysvětlit proč je to tak, případně zapracovat na zlepšení.
A ač je člověk profík a snaží se vší siilou nepřenášet nic na děti tak cítím že poslední dobou už mi to tolik nejde a to není dobře.
Jinak krom té jedné kolegyně nemám ani s kolegy ani s vedením žádný problém, jenže teď už jsme otrávení komplet všichni a to je znát.
kaslat na kolegy…na vedeni….delat si svou praci s detmi abudes v pohode..ostatni hod za hlavu…vazne je to vsude stejne