Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
roční dítě
Dobrý den všem maminkám! Chtěla bych se zeptat,co by vše mělo umět roční dítě?Teď nám byl rok,umíme paci paci,jak je veliká,jak dělají hodiny.kdfyž řeknu,že postavíme komín,tak jde ke kostkám,nebo ví co je míč.Jak si v tomto věku hrajete s dětma a co je učíte?Máme takovou krabičku s otvorama,do kterého se háží třeba hvězdička,trojúhelník…od kdy to děti pochopí,jak to tam správně házet? Moc děkuji za vaše názory a rady
Maruška
Ahoj maminky, naší Adélce je 18náct měsíců a člověk jen žasne co se naučí aniž by o to člověk usiloval.Krabička s házením tvarů je oblíbená vždy jen chvilku.Ještě jí musím poradit, ale jak tu píše anonymní maminka tak mě taky kolikrát vypeče a krabičku otevře a tvary tam nahází! 🙂 hodně jí teď baví malování, tak vymýšlíme nové a nové praktiky jak malovat a čím.
Laduška
Ahoj Maruško,
moje dcera v roce uměla asi totéž, co tu píší holky, paci paci, jak jsi veliká, napodobit asi 6 zvířátek, tak tak všelijak atd. A tu krabičku s otvory máme taky (i domeček s otvory) a v 1 roce ty tvary strkat dovnitř uměla jen když jsem ukázala kam, teď je jí 17měs a umí poznat všechny, akorát mě posledně vypekla a v tom domku otevřela dvířka a všechny tvary tam nastrkala:-))) Neboj se, nesrovnávej, já bych se musela zbláznit, myslím si, že moje dcerka je dost chytrá ale moje kamarádka má jen o 3měs starší holčinu a ta už v 10.měsíci sama chodila, v roce se sama houpala na koníku a u toho mluvila Houpy,Houpy a o 2 měs později měla slovní zásobu nějakých 50 – 100 slov. A vždy se mě ptala: Co už umíte? Mi stačí, že naše malá rozumí vše,co jí řeknu, ono prý dítě mluvit hned nemusí, stačí, že rozumí. No a dnes se jí jazýček rozmotal a už je jí docela krásně rozumět, otevírá knížky (dokonce i slovníky – že by se dala na jazyky jako já? 🙂
Darča
Ahoj maminy,nasemu prteti je 11 mesicu a mam stejne pochybnosti,jestli nahodou neco nezanedbavam.Porad mu neco vypravim a premyslim,jak se mu to asi v hlavicce rovna.Umi uz par veci,vi co je hafik,vola haf,auto brmbrm,vi ze bryle patri na oci,kdo je ma,vezme mu je a pak se mu je snazi nasadit zpatky,dneska udelal paci paci a kdyz mu pustim pisnicky tak se pohupuje a nebo kyva nohou a taky berany duc jeste umime,ovsem dava docela rany,smeje se tomu,ale je to o otres mozku.
Katerina
Ahoj maminy,nasemu prteti je 11 mesicu a mam stejne pochybnosti,jestli nahodou neco nezanedbavam.Porad mu neco vypravim a premyslim,jak se mu to asi v hlavicce rovna.Umi uz par veci,vi co je hafik,vola haf,auto brmbrm,vi ze bryle patri na oci,kdo je ma,vezme mu je a pak se mu je snazi nasadit zpatky,dneska udelal paci paci a kdyz mu pustim pisnicky tak se pohupuje a nebo kyva nohou a taky berany duc jeste umime,ovsem dava docela rany,smeje se tomu,ale je to o otres mozku.
Katerina
Ahoj Maruško,
souhlasím s karamelou, nespěchat a rozvíjet to o co projeví zájem. Každé dítě je opravdu individualita a každé se rozvíjí samo. Mám tři děti, jedno měl manžel a každé se vyvíjelo jinak, mělo jinak zájmy, každé chodila v jiném věku na nočník…. V určitém věku se vše srovná a vyrovná těm „ostatním“ dětem.
Anna
Je moc fajn, když si můžu přečíst,jak stejné situace řeší jinde.Dobrá inspirace.Tyhle stránky jsem našla včera a jak mám chvilku už tu brouzdám.A Karamelko díky.
Marcettko-náš prcek 19 začal tento týden dávat kostky do otvorů správně-má 19měs.Není kam spěchat.Zkoušej co tě napadne,ale k ničemu nenuť.Líbí se mu pejsci-ukazuj obrázky psů,líbí se auta-tak auta.To je přece individuální-každý má rád něco jiného. A nejlepší je tělesný kontakt,básničky,písničky.Ukazovat části těla.Kde má máma nos,oči….
Popisovat co dělá voda ve vaně,je mokrá,stříká,šplouchá,padají kapky…
Můžeš pořídit domů houpačku-navrtat do stropu třeba na chodbě a pověsit na řetěz.
Jestli ho baví prohlížet reklamní letáky-tak ať si s nima hraje a trhá je.
Vem papír a namaluj mu obrázek-ať hádá co to je-možná tě to překvapí,jak je bystrý.
Hry typu vkládání přijdou opravdu později.
Ahojky, nám byl teď taky rok.Umíme asi tak to samé.Tvary do otvorů začíná trošku chápat.Tedy jen, že to tam má házet.Tvar rozeznat nedokáže.Musím mu radit.Míček pozná a kutálíme si.Když postavím komín a řeknu bum, tak ho schodí.Učím ho stavět dvě kostky na sebe, ale to nejde.A naučil se dávat kelímky do sebe(máme takovou tu kelímkovou pyramidu).Snažím se mu ukazovat obrazky, které ho vůbec nezajímají.Nevím jestli to v jeho věku je brzo nebo ne.Ale vůbec nevím, jak si s ním hrát.Chvilku to vydržíme s hračkami, ale pak už nechce a tak blbnem.To ho baví.Ale já si zas říkám, abych nezapomněla na něco, co by měl umět.
Nespěchejte,ale podporujte všechny aktivity o které projeví zájem. Hodně na dítě mluvte a používejte klidně více slov pro jeden předmět,ale ne miláčku vezmi ši hezky koštičku do ručičky a dej ji nahoru na komíneček-to asi nepochopí-lépe je říct dej kostku sem.Zkoušejte taky místo udělej papa říct zamávej apod.
Kutálet s balonem,mačkat knoflíky se zvuky,stavět komíny,magnetky na ledničku,vše co podporuje jemnou motoriku/třeba i sbírání věcí do misky/
Navštěvujte nějaké středisko kde je více dětí-kroužek kde se zpívá a říkají říkanky-brzy uvidíte velké pokroky a v kolektivu děti lecos odkoukají a také tam máte mamči se stejně starými dětmi.
Čtěte s dítětem obrázkové knížku-pokud ho to baví.
Choďte do plavání.Zpívejte.Mazlete se.
Ahojky, musím s Vámi souhlasit, na těchto stránkách se nepohybuji dlouho a první co mě napadlo bylo, jak zabavit roční dítko, jak ho nejlépe motivova a podporovat. A co by vlastně mělo umět. Teď jsem byli s dcerkou na roční prohlídce a pí dr. konstatovala vše v normě. Jak píšete ovládá „paci-paci, jak si veliká, tak tak všelijak.“ Umí pár zvířátek: rybičku, koníčka, dinosaura (má 4,5letýho brášku)a pejska. Do teďka nevydržela u knížek, ale nějak se to zlomilo. Ráda poslouchá, když zpíváme. A přijde mi, že co po ní chci, tomu rozumí. Dones botičky, najdi hračku.. tu a tu. Abych nezapomněla miluje hru na schovku. Jinak s tou kostkou s různými otvory syn to zvládl až měl rok a třičtvrtě. Myslím, al že je to individuální. Ahoj
Ahoj Maruško, chtěla jsem se zeptat jako Vy, tak jsem zvědavá na odpovědi. Synovi byl rok minulý týden a mně teď přijde, že má jakousi „stagnaci“, dřív vydržel třeba u knížek, teď ho to táhne každou chvíli jinam. Vysvětluji si to tím, že má spoustu nových hraček (Vánoce, narozeniny). K tomu, co umí: naní „cvičená opička“, má svou hlavu. Takže umí, ale nepředvede na každé požádání: paci paci, papa, jak jsi veliký moc ne, staví kostky na sebe, nandavá kroužky na tyčku (od Fisher Price, snad znáte něco podobného), vkládá tvary do otvorů, ale spíš náhodně, který kde projde. Dokáže přinést hračku, o kterou ho požádáme – když má náladu:-). Moc rád teď míchá lžičkou nebo vařečkou v nádobách. Víc mě teď nenapadá, spíš až maminky napíší, zjistím, že to umíme taky:-) A myslím, že dětičky jsou dost chytré, že chápou spoustu věcí, jen to neumí pojmenovat.
Lenka