Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Prosím o radu
Dobrý den,mám dotaz.Můj 5-ti letý syn má kamaráda,který u nás občas přespí,včera jsem je přistihla jak leželi a kamarád měl stáhlé trenýrky a můj syn mu šahal na pindíka.V momentě kdy jsem vešla a ptala se co to dělají malý říkal,že mu ten jeho kamarád začal pusinkovat ruku a pak mu řekl co má dělat.Jsem z toho v šoku a nevím co si mám myslet,jestli zakazovat aby u nás spal nevím.Je to jeho nejlepší kamarád a nechtěla bych mu ublížit.Prosím o radu jak se mám chovat jsem s toho vystrašená snad to není nějaky příznak homosexuality.Předem moc děkuji Petra
Prosím o radu
Sestra mě říkala, že byla tkaé v šoku, ale už je to pár roků…tehdy její synáčci (bylo jim 6+8,5) šli podezřele brzy a dobrovolně spát. Tak jí to nedalo a šla se potichu za nimi podívat. Měli zhasnuto, jen baterku v ruce, před sebou hambatý časopis, a kluci, ten starší chtěl strčit pindíka tomu mladšímu do zadku…Sestra se zděsila, ale zachovala se tak, že jim nijak nevynadala, jen řekla, že se to nedělá, že by si mohli ošklivě ublížit a museli by do nemocnice a časopis zabavily – prý ho našli. Kde ale už neřekli a sestra sama netušila, spíš si myslí, že ho vykšeftovali někde ve škole…Kluci už víckrát nic nevyváděli a dnes je jim 12+14,5 a jsou normální ;o)
Gábinka to napsala myslím vyčerpávajícím způsobem.Já jen přidám svou zkušenost s mými chlapečky.Načapala jsem ve vaně Matyho (4 1/2r),jak si dává do pusy Vojtíkův (1 1/2r) pindík.Nějak jsem to nekomentovala,jenom jsem mu řekla,že to nemá bráškovi dělat,protože může třeba uklouznout a Vojtovi ublížit.Taky si myslím,že děti jenom různě experimentují.I já jsem byla stejná a jsem červená až za ušima,když si vzpomenu,co jsme jako děti s kamarády a s kamarádkami vyváděli a nikterak mě to nepoznamenalo.
Nejsem sice odborník, ale četla jsem, že už 2-leté děti mají příjemné pocity, když si třeba hladí pohlaví apod., myslím, že prostě objevují své tělo, jak reaguje a tak. odborný názor je, že se to má nechat být. Co si já pamatuju ze školky, tedy ca 5-6 let, když nás uložili do postýlek, taky se našli experti – převážně kluci, kteří „vyndavali pindíky“ a měřili si je a tak, dokonce se pokoušeli přesvědčit holčičky, aby se jim taky předváděly. Homosexualita je vrozená, ale rozpozná se až v pubertálním věku, kdy si jedinec začne uvědomovat, že ho víc přitahuje opačné pohlaví. Skoro bych řekla, že kluci někde něco viděli nebo slyšeli a chtěli to vyzkoušet. Pokud znáš kamarádovu maminku, zkus to probrat i s ní. Můžeš se zkusit zeptat i v poradně, podle mě existuje i nějaká telefonická, anonymní, možná kdybys zavolala i na dětskou linku SOS, tak by ti poradili nebo tě nasměrovali, ale mě se to opravdu nezdá být nějak alarmující…
Kopíruju z čapopisu Informatorium:
Děti zkoumají své tělo
Kromě toho, že se děti předškolního věku ptají na to, co je zajímá z oblasti sexuality (soubor vlastností, jevů a aktivit vyplývajících z rozdílu pohlaví), zkoumají s oblibou a bez studu své i cizí tělo a se zájmem i sexuální chování zvířat. Jejich zájem o vlastní tělo se promítá ve hře „na doktora“, pozorováním rodičů v koupelně, hraním si s genitáliemi či porovnáváním částí těla svého s jinými (často s vrstevníky).
Přirozená dětská zvídavost může vést k masturbačním aktivitám, které v tomto věku nevyjadřují vazbu k sexualitě, spíše znamenají pro dítě příjemný pocit a zpravidla neoznačují nic výjimečného. Je třeba podotknout, že tyto výše uvedené projevy jsou přirozenou součástí vývoje dítěte a vedou k uvědomění si vlastní identity (totožnosti). V tomto období se děti také často „zamilují“, což je projevem citu (nikoliv vztahu) a o lásce hovoří bez studu. Zajímavý je dětský slovník, kterým dítě disponuje v oblasti pojmenování zejména pohlavních orgánů či částí pohlavního ústrojí (např. pindík, ptáček, pytlík, prcinka, pipinka, lulinka apod.).
Je třeba si uvědomit, že dítě starší (v období mladšího školního věku) už tak nechrlí otázky spojené se sexuální tematikou jako předškolák. V tomto věku se už často rozmýšlí, má-li otázky týkající se sexuality (soubor vlastností, jevů a aktivit vyplývajících z rozdílu pohlaví) vyslovit či nikoliv. Odborníci tvrdí, že v šesti letech se u dětí vyvine „signál“, který je varuje před tématy, chováním apod., jež dospělí považují za nepříjemné nebo dokonce za nepřijatelné. Pak děti raději neříkají nebo nedělají věci, které by jim mohly způsobit nepříjemnosti. Pokud se děti neptají, neznamená to, že je tato problematika nezajímá. Dítě může být zvědavé na řadu věcí spojených se sexualitou, ale nemusí svůj zájem vyjádřit slovně.
Řada odborníků poukazuje také na fakt, že předškolní věk u dětí představuje sexualitu jako „klidovou“ po biologické i psychologické stránce. Není ovšem vyloučeno, že se dítě nesetká se sexuální tematikou také z jiné sféry svého života např. prostřednictvím médií (zejména televize a rádia), případně internetu, reklam, knih a časopisů. Tyto zdroje mohou poskytnout dítěti nejen množství nejrůznějších obrazových, a pokud dítě už umí číst, i textových informací, ale i motivy k napodobování hrdinů. Není třeba připomínat, jakou roli by v těchto případech měli hrát rodiče a vychovatelé, kteří se spolupodílejí na výchově dítěte.