Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
čtení září 2.třída
Dobrý den,dcera půjde do 2.třídy, ale stále nečte plynule.Někdy si ještě plete b a d. Trápí mě, že ji ani čtení moc nebaví. Když chci aby šla číst, většinou je naštvaná. Říká, že si raději čte pro sebe, že jí to jde lepší.Ale vím, že musí číst nahlas. Myslela jsem si, že přes prázdniny čtení zlepšíme, ale zdá se mě, že je to stále stejné. Je nějaká rada, jak jí s čtením pomoci? Děkuji a hezký den
Janyse, mám stejně starého syna. O prázdninách jsem ho „nutila“ číst, téměř vždy s velikými scénami nakonec přečetl… Taky si občas plete B a D. Ale ví, co čte 🙂
Mrzí mě, že nechce číst, já čtu už od dětství moc ráda. Snad se to změní.
Co se týče čtení…techniky….bývá ukončeno až na konci třetí třídy. Co se týče pletení B a D….mohlo by se jednat o dyslexii, tomu by odpovídala i nechuť číst. Není ale důležitá technika, ale zda Vaše dcera čte s porozuměním, to znamená, zda je schopna opakovat svými slovy, co četla, nebo zda je schopna odpovídat na otázky k textu. Dospělý člověk si také nečte nahlas:)))….záleží také na paní učitelce. Promluvte si s ní, zda by nemohlo jít o SPU – dyslexii…v 2. třídě by ji tak mohla poslat na vyšetření do PPP. Pak by nemusela číst veřejně nahlas. Někdy to děti stresuje.A , že to čtení je přes prázdniny stejné? Jásejte!!! Polovina dětí mezi 1. a 2. třídou o prázdninách zapomenou polovinu písmenek:)…takže nezoufejte. Docela pomáhá číst s dítětem ve dvojici…společně…přizpůsobit se jeho tempu….nebo děti baví číst ve dvojici….tak, že každý přečte jedno slovo……ale to je spíše procvičování techniky….čtení s porozuměním se dá cvičit tak, že přečte jednu větu a vy se doptáte…třeba: věta: Na konci zeleného lesa stála velká a dřevěná chaloupka…….necháte přečíst a pak se ptáte: Kde stála chaloupka, jaký byl les…..co dělala chaloupka v lese….co stalo na konci lesa….Pokud umí odpovědět, přečetla větu s porozuměním a není až tak důležité, zda pomalu či rychle nebo zda ve čtení chybovala. Podstatu textu pochopila. Znám spoustu dětí, co náááááááááááááádherně čtou (fotografují písmenka), ale vůůůůůůůůůůbec netuší, co četly:((((