Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Je nebo není dyslektik?
Byli jsme posláni na PPP. Přišli nám vysledky, ale nepochopila jsem závěr. Zda je dyslektik či né. V závěru je psáno: Nerovnoměrný vývoj dítěte s projevy impulzivity, tělesného neklidu a krátkého rozsahu pozornosti. Aktuálně zjištěné intelektové výkony se pohybují celkově v pásmu středního průměru s nevyrovnanou strukurou schopností s převahou lepších výkonů v oblasti verbálně-pojmového myšlení. Extrémě snížené je psychomotorické tempo. Výrazné oslabení v oblasti grafomotoriky (až dysgrafického charakteru) a zrakového vnímaní ovlivňuje výrazně utváření školních dovedností čtení a psaní, a to až do pásma specifických obtíží dyslektického charakteru a hraničního pásma specifické poruchy pravopisu.
Děkuji za vysvětlení Radka
Dobrý den,
ze závěru Vaší zprávy z vyšetření v PPP vyplývají dyslektické a dysgrafické obtíže, dysortografické obtíže (specifická porucha pravopisu) nejsou jednoznačné.
Důvodem tohoto košatého závěru může být věk dítěte. Pokud je dítě např. v první nebo druhé třídě, není ještě zcela jisté, že se jedná o poruchy učení. Obtíže a oslabení mohou přetrvávat z předškolního věku, dítě potřebuje delší čas na adaptaci na školní prostředí, může být nezralé apod. Dále se může jednat o následování trendu „neudělování diagnóz“ a snaha o popis obtíží.
Důležitá jsou hlavně doporučení pro školní a domácí práci, která byla na základě vyšetření zformulována tak, aby se dítěti lépe dařilo zvládat nároky školy.
Přeji Vám hodně zdaru ve školní i domácí práci.
DYS-centrum Praha o.s.