Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
porucha učení??
Dobrý den,náš 10letý syn 4.třída má neustále problémy se čtením a psaním – mění P,B,D, M,N vynechává háčky, tečky, čárky.Každý den čteme a děláme cvičení z ČJ i M nad rámec domácích úkolů cca 1h, ale výsledky to nemá. Pořád je nejhorší ve třídě. V PPP, kam nás poslala tř.učitelka, nám řekli, že o žádnou poruchu učení se nejedná, že je dítě velmi inteligentní s velkou slovní zásobou, snad jen s hraniční akustickou pamětí. Mám strach, že synovi už jsme veškeré učení znechutili, raději se věnuje domácím pracem a vaření, než by se šel učit a pokud u něj nesedím a neděláme úkoly spolu, trvá mu 10min úkol klidně i 3 hodiny. Od příštího roku ale nastupuje do první třídy i druhý syn a obávám se, že učení se se starším synem už nebudu zvládat. Myslíte, že bychom měli navštívit jinou PPP? Nebo jak postupovat? Nechali jsme jej dopadnout i důsledky, kdy se chystal do školy sáma, ale zkončilo to čtyřkama a 8 poznámkami během 2 týdnů, kdy zapomínal učebnice, DÚ apod. takže jsem opět zatla zuby a pokračujeme ve společné přípravě, ale myslím, že to není dobré pro jeho budoucí rozvoj? nebo se mýlím?
Moc děkuji za váš čas a vaši poradnu.
Dana
Dobrý den,moc děkuji za vaši reakci. Po odpovědi paní magistry jsem kontaktovala novou PPP, tak jsem zvědavá. Dělení se zbytkem jsme kupodivu zvládli dobře. Momentálně bojujeme s předponami – psaní JE a Ě. Ale nejhoší je asi to neustále ukecávání a přemlouvání, abychom se vůbec k učení dostali. Chce to opravdu obří trpělivost. Takže nám všem přeji, ať jí máme velké zásoby.
Dobrý den, tak tenhle problém znám velmi dobře. Syn chodí také do 4. třídy. A v PPP řekli že je normální, nadpůměrně intelugentní a ani individuální plán nepotřebuje – naco s jeho inteligencí. Navíc paní, co ho vyšetřovala dělala gesta jako oči v sloup, že to dloho trvá nebo mlaskala, že je to špatně. Tuto poradnu jsme jednoznačně změnily za druhou. Velmi vstřícní a perfektní. Syn má ADHD s poruchou soustředěnosti a motoriky a pak najednou je i dysgrafik, dysortografik a také, aby nechybělo, tak dyskalkulik. Paní Přichystalová má pravdu pomalu přenášet zodpovědnost – je to obtížné, mám ještě další 2 děti, stejně jaqko vy budoucího prvňáčka a pak malého šoldu 1,5 roku. A skloubyt to je někdy velmi těžké.
Třeba včera byl úspěch s dělením se zbytkem. Už jsem šedivěla jak to vysvětlit. Takže dělil nakonec jen čísla do 10, př 9/4 a názorně měl před sebou duplo kostky a dělaly jsme hromádky a vždy něco zbylo. Nakonec si sám řekl ještě o další příklady, což mě převapilo. Takže vydržte a změňte to zařízení.
Dobrý den, moc děkuji za povzbuzení, rady i podporu. A přeji ať se vám daří a všem ostatním rodičům jen ty malé starosti, že kterých děti vyrostou.
Dobrý den, určitě zajděte na jinou PPP. Tohle opravdu není „normální“ v tomto věku. Tady musí jít nějakou poruchu, která mu prostě brání to dělat tak, aby to bylo v pořádku (myslím ty písmena ve slovech, čárky, háčky). Učivo omezte na nejnutnější. Krátce si zopakovat co je třeba se naučit, ale nepřehánět to. Má to zcela opačný efekt – nechuť a ještě větší odpor ke škole. Postupně mu nechávejte něco na starost, aby pomalinku přebíral zodpovědnost za přípravu a chystání do školy. Ono to asi předtím bylo moc naráz. Nebo ho nechte se nachystat a pak si to s ním projděte, co zvládl – pochválit a co zapomněl – to komentovat – zítra si to zkus pohlídat. Dávat body za splnění. Pokud i v další poradně nebude mít problém, pak už bych hledala příčinu někde jinde. Může to být projev vzdoru, ale to mě moc nesedí, protože by ho to muselo stát strašně moc energie…Přeji vám hodně sil a trpělivosti!