Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
odklad školní docházky
Dobrý večer.Mám syna nar.4/2006 a letos ho vzali do školy.Jeho učitelka v mš řekla ať mu dáme odklad a to nechceme.Jedná se o to, že má špatnou grafomotoriku.Všimla jsem si když doma trénujeme tak jsi chytá špatně tužku máme doma tú trojhrannú a když u nej sedím a navádím ho tak mu to začína jít ,ale musím tam být jenom já.Chodíme na logopedii nešlo nám L,R,Ř ,ale už nám to vše jde a tak jenom trénujeme v říkankách a v běžné mluvě.Zapamatovat jsi říkanky a obsah pohádky mu jde.Jaký je váš názor na odklad?Doporučíte nám nějaký dobrý pracovný sešit nebo knihu?Děkuji.
Jestli je syn snaživý a má sám zájem na sobě pracovat, aby mohl do školy nastoupit, tak je možné s ním určitě udělat velký kus práce. Existují příručky i pro rodiče a učitele – školní zralost (autorku teď nevím), kde jsou testy a ukázky toho, co je nutné, aby dítě před vstupem do školy zvládlo. Pokud má učitelka v MŠ pochybnosti, má k tomu jistě na základě pozorování důvody. nicméně, děti mohou ještě do začátku září udělat velký pokrok. Jistě by bylo správné zajít na vyšetření do PPP, kde jeho úroveň mohou posoudit z odborného hlediska a sdělit vám názor na jeho školní zralost. Odklad neznamená sníženou inteligenci (ve většině případů), pouze dočasnou nezralost nervového systému. Znamená to, že tím odkladem se mu umožní dozrát ještě v klidu bez školních povinností a zátěže. Je to lepší, než dítě vracet z 1. třídy zpět do školky. Věřím, že se najdete pro svého syna to nejlepší. Vězte, že úspěch ve škole není žádným ukazatelem spokojenosti a štěstí v životě. Je to mnohem více v emoční oblasti, spokojenosti. Tak mohou dosáhnout mnohem smysluplnějšího života žáci s průměrnými výsledky ve škole, kteří však zažili pohodu doma a necítili se tlačeni k „dosahování výsledků“. Přeji vám hodně štěstí!