Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
jak postupovat
Dobry den, rada bych Vas timto zpusobem pozadala, o radu jak postupovat nebo kde se obratit.
Mame za sebou jednu navstevu PPP v 1.tride – kde nam nebylo nic vylouceno ani potvrzeno, podezreni na ADHD, detska psycholozka nam v podstate odsouhlasila zpravu z PPP, s tim, ze syn je svuj, ale my jako rodice mame stale pocit, ze nas syn, laicky receno, neni standardni.
Jako batole se stranil kolektivu, kdyz jsem s nim prisla do materskeho centra, deti pozoroval a hral si u me sam, tak to nejlepe fungovalo potom i ve skolce. Pokud si mel hrat s detmi spolecne, byly tam vzdy nejake problemy, mel i kousaci obdobi, kdy proste mel pocit, ze mu nekdo neco bere nebo ublizuje kousl. Jedine, kde neni problem do dneska je sport.
Co se beznych navyku tyka, do dnesniho dne ma problem s casem pri oblekani, neustale jej upominame, at se oblekne, o smrkani ani nemluvim, pri komunikaci neudrzi ocni kontakt, se zdravenim je problem, pokud se stydi, nezdravi, pak si okoli mysli, ze to neumi, vse mu opakujeme nejmene 3x, kdyz jej zavolame jmenem nereaguje, az po zvyseni hlasu a to ma pak pocit, ze na nej rveme.
Obcas miva obdobi, kdy se na neco upne a dovede to resit cele mesice, napr. kolem 5 roku resil “smrt“, kde, za jakych okolnosti, jakym zpusobem … kdo, kdy muze zemrit. Naposledy se cely pul rok tvaril a vyjadroval jako “glum“ z Pana prstenu. Neustale mu muzeme opakovat, vysvetlovat, ze to neni vhodne chovani, ale efekt to nema, dokud to nejak samo nevysumi a neni stredem zajmu neco jineho. Behem Vanocnich svatku jsem vysledovala, ze mu musime rikat, jak se ma v urcitych situacich zachovat dopredu. Chodi do skautu a tam si predavali darecky, syn dostal svicen bez hrotu a vratil jej s tim, ze se mu nelibi. Doma nam vysvetlil proc (svicen nemel hrot) a my jsme mu vysvetlili, co je a neni vhodne pri predavani darku. Takto jsme ted resili i situaci, proc se nema stale na navsteve ptat kdy pojedeme domu, jak dlouho tam budeme a proc starsi clovek “nehuna“, ale hur mluvi.
Dalsi problem je obcasne vztekani syna, pokud neco chce a neni mu dano, vzteka se a rve, neni schopen to nijak pobrat, opet ma pocit, ze se mu ublizuje a hned poukazuje na ostatni.
A co se tyka skoly, vzhledem k tomu, ze nam bylo na skole neustale nadhazovano, ze je syn nevychovany, rusi ve vyucovani, je asocial, divne se chova a nebylo k tomu nijak ze strany skoly pristoupeno, zmenili jsme skolu. Az na tu nevychovanost, maji stejny pocit na nove skole, jen s tim rozdilem, ze se nam snazi pomoct, vidi, ze jde synovi uceni bez problemu, pokud chce, ovsem dokud nebudeme vedet, jak na tom syn je bude to tezke.
Dekuji emilied.

Dobrý den, když jsem si to četla, také mě napadlo, že zde nemusí jít o věci, které je schopen nějak sám ovlivnit nebo vy vyším výchovným působením. může jít skutečně o určitý těžce zjistitelný druh autismu. diagnóza ale není léčba. I zde je možné najít nějaké cesty, jak synovi pomoci. Existují různé druhy terapií, které těmto dětem mohou pomoci. Napadá mě terapie pevným objetím – Jiřina Prekopová. Zkuste ještě nějakou jinou poradnu – rodinnou např. V PPP jsou spíše zaměřeni na různé poruch učení a ADHD. Držím palce a přeji nalezení způsobu, jak synovu a vaši situaci upravit a zharmonizovat.
diky, dnes jsem kontaktovala SPC, protoze je to kazdy den stejne, clovek je porad jak na houpacce
Dobrý den, zkuste si přečíst informace o rybím tuku a vlivu na ADHD, když už mají na toto podezření. Na internetu je informací hodně. A pokud to alespoň minimálně nepomůže, tak to neuškodí.
S autismem bych zatím neplašila, může být opravdu jen svůj nebo třeba má nějaký psychický blok. Zkuste se zaměřit na to v jakých situacích se tak chová. Pokud se s ním třeba dá normálně mluvit o jeho zájmech, má smysl pro humor a dokáže vám dát najevo, že vás má rád a má alespoň nějaké kamarády, se kterýma si rozumí, usmívá se, když ho pochválíte, umí vyjádřit radost, rád se pochlubí, když mu něco jde, tak bych si nemyslela, že jde o autismus. I když samozřejmě na vyšetření zajít můžete. Taky nejsem psycholog, ale zhodnotila bych hlavně výše napsané, protože děti s autismem mají hlavně problém ve společenské existenci.
Dobrý den, nejsem sice psycholog….ale učitelka, která má ve třídě autistu s aspergerovym syndromem….velice tezce rozpoznatelny druh autismu….dite se jevi jako nevychovane….doporucila bych vam navstevu neurologa a nasledne psychiatra….ti by to meli poznat. Ten muj zak na to ze se spatne chova…je agresivni…apodobne….dostal asistenta….pritom je to nejinteligentnejsi dite ve tride