Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Učit se o prázdninách?
Dobrý den Brmbulko (nebo i ostatní maminky),
zajímalo by mě, jestli doporučujete učit se o prázdninách a příp. kdy a jak často?
Sama samozřejmě nechci být pes a kazit prázdniny, ale dva měsíce mi pro prvňačku přijdou hrozně dlouhé.
Určitě jí teď nechám nějakou dobu úplně bez školy, jde vidět, že už toho měla plné zuby, ale říkám si, kdy a jak intenzivně začít.
Hlavně mi jde asi o psaní – šlo vidět, že když dlouho nějaké písmenko nebylo, tak si ho pak pletla.A taky matematika – počítání přes desítku jí zatím dávalo docela zabrat.
Druhý dotaz se týká čtení. Dcera čte ráda, praktcky co jí pod ruku přijde. Ale chce si číst potichu, prý ji bolí pusa.
Když se jí zeptám, o čem čte, jde vidět, že textu rozumí (ono bby ji to asi bez toho ani nebavilo). Mám ji nutit do hlasitého čtení (myslím teď o prázdninách, když mají číst do školy, tak to mi čte nahlas)? Podle paní učitelky čte dobře,ale ještě to chce zapracovat na intonaci. To myslím, že se zlepšila od doby, kdy mě na to paní učitelka upozornila.
Možná to nejsou nějak zásadní dotazy, ale tak by mě to zajímalo.
Děkuji za odpověď.
Naprosto souhlasím s Petrou.
učitelka 1. st. ZŠ – 55let
Naprosto souhlasím s Petrou.
učitelka 1. st. ZŠ – 55let
Naposto souhlasím s Petrou.
učitelka 1. st. ZŠ – 55let
bamisko neblbni, platit za to, že něco správně spočítají? no to je teda motivace jak hrom:-((
já osobně uznávám, že prázdniny jsou od toho, aby si od učení odpočali. já taky o dovolené nepracuji (myslím náplň zaměstnání, ne zahradu apod…). max. čtrnáct dní před začátkem roku trochu projet opáčko. radka2
bamisko neblbni, platit za to, že něco správně spočítají? no to je teda motivace jak hrom:-((
já osobně uznávám, že prázdniny jsou od toho, aby si od učení odpočali. já taky o dovolené nepracuji (myslím náplň zaměstnání, ne zahradu apod…). max. čtrnáct dní před začátkem roku trochu projet opáčko. radka2

klukum je 10 a 15(za měsíc) a je to horší to vymyslet, ale také se to nechá, zrovna dnes jsem jim říkala že si budou bud psát deník o tom co dělali samo se správnou gramatikou nebo, že by si mohli zkusit vymýšlet nějaký příběh…..číst, že vytáhneme encyklopedie a jen to co je zajíma a pak si o tom povídat…nesnáší psát diktáty, ale doplnování na pc je baví…s matikou to musím nějak domyslet asi nějakou soutěží nebo to odvíjet, za každých 10 psárvných příkladů 5kč, špatný ubírat…pak si něco koupit nového nebo zmrzku…musím popřemýšlet aby je to motivovalo a nenudilo….
menší milovali počítání aut měli jsme každý svou barvu a komu projedou jako prvnítak vyhrává počítalo se podle věku do 5,10 atd…..také slovní fotbal byl úžasnej na jízdu autem, nebo vymysli slovo které začíná na M….ale tohle je baví i ted když se někam jede no stále děti
Děkuji všem za rady.
Tak dáme 14 dní plnou pauzu a pak zkusíme nenásilnou formou. Moc jste mi pomohly svými tipy hlavně na to počítání a psaní. Prádninový deník je dobrý nápad, pohledy babičkám taky.
Petro, mě to právě napadlo na základě těch opakovacích sešitů, jak se prodávají, jak píše i Marinada. I jsem jeden koupila, no ale uvidíme, jestli na něj dojde. Tady ty vaše nápady mi přijdou lepší.
Bamisko, no ono s těmi staršími to asi bude náročnější a takto hravou formou už to možná tak nejde, co?

Prázdniny jsou na to, aby se odpočívalo:). Pokud čte ráda, máte vyhráno…to je potřeba číst denně, ale hlavně si povídat o tom, co čte. Počítání nenásilně při jízdě autem…kolik modrých aut jsme potkali….o kolik víc nákladních a podobně….a psaní?…..já to řeším ve třídě prázdninovými deníky. Děti chtějí pak paní učitelce vše vykládat a nepamatují si to. Pište si deník. Každý den, obden, větu, dvě o tom , co jste dělali, co jste viděli a podobně….
ale přimluvila bych se…..minimálně 14 dní absolutní absence čehokoliv , co se týká povinností a školy:)

Makinea, u nás p.učitelka vždycky jen prosí, ať děti přes prázdniny čtou a pak musí i po prázdninách poreferovat, co všechno přečetli a o čem to bylo. Moje dcera čte taky potichu a nechávám jí – jsem ráda, že jí to baví. Loni jsem kupovala na doporučení p.učitelky nějakou knihu Opakujeme o prázninách pro 1.třídu, ale bylo to vyhozených 130Kč, letos už to nekoupím. Jinak pak přirozeně procvičujeme matematiku třeba tím, že jí nechám spočítat, kolik budeme platit za tři zmrzliny, nebo když zaplatím 30Kč třeba za 5 čokoládiček, tak kolik stojí jedna čokoláda a tak…Psát psacím písmem nesnáší, všechno „svoje“ si píše tiskacím, ale to nějak neřeším, i když psát by potřebovala jako sůl 🙂

no já vím že tu asi zasní o prázdninách neučit, ale nám to vždycky dělá problémy naskočit do školy, a musím přiznat, že toho hodně zapomenou, teda moji kluci ano, nevím jestli je to tím že jsou dyslektici a nebo to maj tak i jiné děti…každé prázdniny si říkám že měsíc dám pauzu a pak budem po chvilkách číst, nějakej příklad, a diktátek….no a pak k tomu dochází zřídka díky programů prázdnin, ale také se snažím nějakou zábavnější forrmou….doplnovačky, hra na učitele hledaj chyby.no a jsou i pc stránky na diktáty ato je baví…..knížku si letos dojdem asi koupit a nebo vytáhnem spíš nějakou encyklopedii oni musí číst stále tak něco aby je to bavilo…já si myslím že půlhodinka neublíží….

makineo, teda musím říct, že jsi mě tou otázkou trochu i zaskočila 🙂 mě ti vůbec nenapadlo nad tímhle přemýšlet 🙂
Je fakt, že Aničku škola baví, takže taky pořád čte, věčně píše nějaké dopisy kamarádkám nebo si vymýšlí pohádky. To teda píše spíš tiskacím, tak jsem si zrovna nedávno říkala, že ji přes prázdniny musím nějak popíchnout, ať to zkusí i psacím. Počítá občas tak nějak sama od sebe.
Koukala jsem, že má v penálu adresu p. uč., takže počítám, že jí o prázdninách pošleme nějaký pohled, to se taky trochu procvičí 😉
Jsem pro se s dětma o prázdninách neučit stylem „pojď, něco si zopáknem“, ale spíš jsem pro takové to nenápadné procvičení jakoby mimochodem, že si toho dítě ani nevšimne.
To je třeba to napsání pohledu babičce apod.
Pro prvňáka mě napadá:
psaní – může si třeba zapisovat, kde všude o prázdninách byla – jen názvy, nebo můžete spolu plánovat, co bude k obědu, a ona to zapíše, psát krátké dopisy kamarádkám…
čtení – pokud se jí nechce číst nahlas, můžeš ji poprosit, aby přečetla pohádku sestřičce (tohle Áňa miluje – když může číst večer místo mě ;-)), jinak na čtení se hodí nákupy – vybrat to správné máslo, mouku atd. než ty vybereš něco jiného
počítání – třeba při nákupu jí řekneš, že si může koupit cokoli do 15 Kč, když vybere něco za 8, tak se zeptáš, jestli ví, za kolik si ještě může něco koupit apod.; může rozpočítávat lentilky (naše holky třeba dělají lentilkové soutěže – rozdělí si je podle barev a počítají, od které barvy mají lentilek nejvíc a nejmíň, můžeš se zeptat, jestli je víc modrých a zelených dohromady než červených a žlutých)
Určitě tě ještě napadne spousta dalších věcí, jak procvičit to, co se v první třídě naučili.
…no ale uvidíme, co poradí odborníci, sama se ráda poučím 😉