Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Implantát-vrácení peněz
Vážení,
Obracím se na Vás s žádostí o prozkoumání správnosti postupu zubního lékaře Jiřího Ševčíka ze Smiřic ( privátní stomatologická ordinace, Palackého 48, Smiřice) vůči mně a mému bratrovi.
Oba jsme se totiž rozhodli, si u tohoto lékaře nechat zhotovit implantát. Já dva implantáty a můj bratr jeden.
Nejprve jsme absolvovali RTG vyšetření, zda kost v čelisti je vhodná k zavedení implantátu. Vše bylo v pořádku, a tak mi pan doktor dne 26.4.2010 zavedl dva implantáty. Bratrovi zavedl implantát jeden dne 14.4.2010. Cena jednoho implantátu byla 8800 Kč. Celkově jsem i s nějakýma dalšíma poplatkama platil 18 765 Kč. Byl v tom i speciální kartáček za 130 Kč. Požádal jsem o účet, abych věděl, za co jsem přesně platil. Byl jsem dost překvapen, že jsem dostal jednotlivé položky rozepsané pouze na účtence od Primátora (pivovar Náchod), bez datumu, podpisu a razítka. Protože jsem ale nechtěl dělat nějaké nepříjemnosti, poděkoval jsem a odešel.
Poctivě jsem si čistil zuby po každém jídle a jedl rozmělněnou stravu, abych implantáty nějak nezatěžoval. Asi po 14 dnech se mi však oba začaly kývat. Objednal jsem se tedy na kontrolu a pan doktor Ševčík mi je musel oba vytáhnout. Okomentoval to tím, že jsem si čistil málo a špatně zuby a bakterie mi napadly kost a proto se implantáty uvolnily. Bránil jsem se tím, že jsem zuby čistil pravidelně a bylo mi divné, že by vše proběhlo tak rychle. Vždyť od zavedení implantátů neuplynul ani měsíc.
Domluvili jsme se na další návštěvě asi za půl roku až se zahojí kost a bude možná reimplantace. Vytažené implantáty jsem ponechal v ordinaci.
Co se týká bratra, tak tomu se implantát zpočátku nehýbal. Dne 21.9.2010 byl na kontrole a podle pana doktora bylo vše v pořádku. Na další kontrole 8.11.2010 opět vše v pořádku a byl objednán na zhotovení otisku dne 15.11.2010. Ten mu ale pan doktor neudělal, neboť najednou zjistil, že se implantát hýbe a doporučil mu intenzivnější ústní hygienu.
Já jsem v listopadu, tedy po 7 měsících od vytažení absolvoval nový RTG. Kost byla podle p. doktora zahojena a vhodná pro znovuzavedení implantátu. K tomu došlo při další návštěvě dne 22.11.2010. Tentokrát jsem si nechal zavést jenom jeden implantát, abych mohl lépe kousat na druhé straně úst. Domníval jsem se, že zákrok bude proveden zdarma v rámci záruky. Byl jsem překvapen, že pan doktor po mně chtěl 1500 Kč za zavedení implantátu. Řekl, že žádná záruka se na to nevztahuje. Když jsem chtěl vědět, co bude v případě, že se mi nepřijme ani podruhé, nechtěl mi zpočátku odpovědět. Řekl jenom: „to bude problém“. Argumentoval jsem , že přece musí být poskytována nějaká záruka na tyto zákroky a že by bylo lepší, kdyby již na začátku dával pacientovi smlouvu se stanovenými podmínkami tak, jako to dělá například p. doktor Šimůnek z Hradce Králové. Ten v případě nepřijetí implantátu vrací pacientovi peníze. Panu Ševčíkovi se to nelíbilo, byl dost rozloben, ale slíbil, že při dalším nepřijetí implantátu mi peníze za implantát vrátí. Na dotaz, kolik teda stojí ten implantát mi sestra zopakovala cenu 8800 Kč. Ten den jsem 1500 Kč za znovuzavedení implantátu nezaplatil, neboť jsem neměl tolik peněz u sebe a dohodli jsem se, že je zaplatím na příští kontrole.
Zuby jsem čistil ještě pečlivěji. Bohužel do 14 dnů se implantát opět kýval. Protože i bratrovi se implantát hýbal, domluvil jsem společnou návštěvu na 23.12.2010. Požádal jsem telefonicky pana doktora o připravení peněz za vrácené implantáty. On s tím souhlasil.
Dne 23.12.2010 nám byly implantáty vytaženy. Ovšem pan doktor nejprve mému bratrovi nechtěl vrátit ani korunu. Opět sváděl vše na špatné čištění zubů. Nakonec mu vyplatil 3700 Kč za jeho implantát. Mně chtěl dát stejnou částku. Na dotaz, proč nedostanu 8 800 Kč mi řekl, že to není cena za implantát, ale je to i cena za práci, anestetika apod. Na další můj dotaz, proč za reimplantaci chtěl posledně 1500 Kč a nyní odečítá za stejnou práci a anestetika najednou 5100 Kč mi neodpověděl. Požádal jsem pana doktora o vystavení řádných dokladů – zpětně ze dne 26.4.2010 (platba 18 765 Kč) a ze dne 23.12.2010 (na vrácenou částku). Doklady jsem nakonec dostal, na rozdíl od bratra mi vrátil ještě za fixační šrouby. Takže 2×3700 + 2x 470 (za dva implantáty a dva fixační šrouby). Celkem 8340 Kč. Panu doktorovi zůstalo tedy 10 200 Kč za zavedení dvou implantátů. Za práci a anestetika u bratra si ponechal 5570 Kč. Připomínám, že zavedení obou implantátů trvalo něco přes půl hodiny. Celé jednání a dohady o peníze byly značně nedůstojné.
Myslím, že celkový přístup pana Ševčíka byl značně neprofesionální:
1. Pan doktor nám neposkytl žádné informace o našich právech v případě nepřijmutí implantátu, nesdělil nám, že neposkytuje záruku na zákrok. Neuzavřel s námi žádnou písemnou dohodu.
2. Pan doktor nevydává žádný doklad o zaplacení ani velkých částek. Platba probíhá z ruky do ruky.
3. Nikde není žádný ceník zákroků, takže pacient neví, kolik stojí jednotlivé zákroky a použitý materiál.(Jediné, co jsme věděli byla cena implantátu 8800 Kč, ale i to se nakonec ukázalo, že to neplatí, že je to cena se vším dohromady)
4. Pan doktor neuznává 6 měsíční záruku na provedení dent. zákroků.
5. Pro jakékoliv nepřijetí implantátu má jednoduché zdůvodnění, a to je špatné čištění zubů.
6. Nedůstojné tahanice o navrácení alespoň části peněz. (Ty by odpadly, kdyby pacient věděl o všech podmínkách z uzavřené smlouvy).
My, já i můj bratr se domníváme, že nepřijmutí celkem 4 implantátů ( 2 u mě +1 reimplantace, 1 u bratra) už není náhoda a nelze to jednoduše svést na špatné čištění zubů.
Je možné, že pan doktor nepoužívá vhodné implantáty, nebo zavedení implantátu není provedeno správně. Prosíme o prošetření jeho postupu při zavádění implantátů.
Dále se domníváme, že bychom měli mít nárok na vrácení plné částky v rámci 6 měsíční záruční lhůty na tyto zákroky.
Bratr je od svých 4 let postižen dětskou obrnou a odkázán na invalidní důchod. Já mám rodinu se třemi dětmi. Ušetřit peníze na implantáty pro nás nebylo snadné. Výsledek i jednání pana doktora nás zklamalo. Zuby nemáme a větší část našetřených peněz také ne. Asi jsme udělali velkou chybu při výběru lékaře.
Věříme, že provedete kontrolu postupu u tohoto zubního lékaře a sdělíte nám, zda máme nárok na vrácení zbylých peněz třeba i soudní cestou. Děkujeme za pochopení .
Zdeněk Hraba
Jaroslav Hraba
Dobrý den,
ano, ztotožňuji se s radou uvedenou výše, obraťte se, prosím s Vaším problémem na lékařskou a stomatologickou komoru, případně i na finanční úřad. Dotaz ohledně oprávněnosti Vašich nároků a možnosti získat větší část z již zaplacených peněz zpět doporučuji konzultovat s právníkem nebo v některé z občanských poraden či bezplatných poradne na internetu. Opravdu totiž nevím, jak bych Vám já jakožto sociální pracovnice mohla v této záležitosti pomoci – řešení Vašeho problému totiž výrazně přesahuje možnsoti internetové poradny. Děkuji za pochopení a přeji Vám hodně zdaru.
pane jaroslave, podejte klasickou stížnost na lékařskou komoru (kvalita práce), na finanční úřad (nevedení ceníků, nevystavování dokladů) a ještě na stomalogickou komoru. tam vám pomůžou, pokud požádáte ve stížnosti o informaci jak s tím naloží, musí vám podle správního řádu do 30ti dní toto oznámit. na základě příspěvku v diskuzi na foru těžko někdo něco prošetří, zvláště v sociální poradně.