Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
problém s matematikou
Dobrý den dcera chodí do druhé třídy a již od první třídy má problémy s matematikou ne že by jí vůbec neuměla ale dám dvacet příkladů deset jich má bez chyby a druhých deset co příklad to chyba nebo píšeme úkoly a neví jak počítat za hodinu jí dám pár příkladů z hlavy a všechny má správně nutno dodat že to nedělá naschvál sama je z toho neštastná a já taky učitelka tvrdí že doma nepočítá není to pravda.mám podezření jestli se nejedná o nějakou poruchu a jestli mám navštívit odborníka děkuji Martinková
Dobrý den, také bojujem s učením (dcera je ve 3. třídě), prozatím v PPP zjistili problém se soustředěním, sluchovou analýzou a myslím že dysortografii, v matice také plaveme, ale snažíme se.
Osobně bych si p. učitelkou sedla a vyřešila to. Jestli každý den píšete 20 příkladů, tak přeci máte důkaz, že procvičujete, ne?! A do té poradny se objednejte, určitě vám poradí.
no když já už jí nemůžu nakládat víc příkladů deně už takhle procvičujem asi měsíc a nic ani malinké zlepšení a nechci jí tu matiku zprotivit pak by k ní mohla dostat odpor a o to nestojim a myslim že o to nestojí ani učitelka matematiku mají každý den a já s ní každý den dělám dvacet až třicet příkladů no ale děkuji za rady a určitě to nevzdám uvidíme jak se to bude vyvíjet já jen že už nevím kudy kam a nejde mi do hlavy že ze všeho má jedničky a v matice takhle líta děkuji Martinková
z vlastní zkušenosti můžu říct, že bojovat s učitelkou je to nejhorší, co uděláte pro dítě|:-) chce to trpělivost, pochopení i té druhé strany…
nemuzete to takhle vzdavat….vim ze to je tezke…ale musite se snazit najit s ucitelkou spolecne reseni a ne spolu bojovat……odnese to akorat mala….pokud dela chyby i do desitky ..vypada to, ze to je opravdu neprocvicene….pokud neduverujete ucitelce, jdete do poradny sama a uvidite , co vam reknou….
brmbulka
brmbule, my bojujem docela dobře:-) má asistentku na 4 hodiny denně, zatím se mu to jedničkama jen hemží. proti tomu, co bylo ze strany školy před rokem paráda:-)učení mu zatím jde, anglina líp než mě. jen se mu nechce číst knížky:-( ale doufám, že to přijde.
radka2
dělá chyby i do desítky i přes desítku ale taky to někdy spočítá na jedničku čísla neobrací s p.učitelkou se již domlouvat nebudu nemá cenu s ní něco řešit když mi nevěří že s holkou doma počítám a neřekla bych že se jí nechce nepatří k dětem naschválníčkům když příjde domů ze školi tak její první co je maminko jdu si dělat úkoli škola jí bavý včera jsme počítali dobrých dvacet minut tak udělala asi čtyři chyby ale sama si je opravila dnes přinesla poznámku že o matematice nespočítala nic a že nemá cenu jí doučovat když doma nepočítáme tak jsem to jen chtěla podchytit včas protože až přijde násobilka tak v tom bude lítat ještě víc děkuji Martinková
než abych si dítě psychicky zničila tak ji pošlu at si jde radši hrát jenže po p. ….tohle neni dobry pristup….zkuste ji predem praci limitovat……musite byt dusledna…vi ze kdyz nad tim bude sedet dlouho a nespocita to….pustite si ji hrat bez ohledu jestli to ma nebo ne….uvedomte si ze ve skole ma pani ucitelka vice deti a musi se venovat vsem……procvicovani je vazne treba….deti s nami umi pekne tocit a co jim nejde…vi jak to udelat abychom my je litovali….nesmite ustoupit..pokud je schopna vypocitat a pak za hodinu ne….muze to znamenat oba pripady…..ale pokud ma mezi pracemi odpocinek mela by za hodinu vypocitat to same take dobre…stanovte si pravidla…casovy limit a nejak ji motivovat…..mne to zacina pripadat ze je tosicku leniva s psanim na papir…kdyz to z hlavy vypocita…ale to muze byt jen muj dojem…problem je to…ze tohle jsou jednoduche priklady ktere z hlavy vypocitat jdou….ale jde o to naucit se postupy…algoritmy postupu do budoucna az budou pocitat treba do tisice…to uz nebude zvladat z hlavy…ale navic nebude mit nacvik pocitani na papire…..s timhle ja osobne bojuji u vybornych poctaru co umi pocitat zpameti….a treba odmitaji pisemne scitat a odcitat…ted se jim to vse vraci jak bumerang,,,,protoze zaciname pocitat do tisice…..a zpameti uz tohle nezvladaji…ostatni ano co si zautomatizovali postupy……potrebovala bych malou videt v akce…..nehledejte chybu vzdy v uciteli….verte jeho profesionalnimu usudku urcite to neni amater, ktery teprve zacina….poradte se s nim….at vam rekne jak procvicovat tak aby to malou bavilo…..bezte se podivat do hodiny , jak mala pracuje ve veyucovani…moznosti je spousta…..navsteva PPP co se tyce matematiky je docela osemetna..ponevadz vysetreni je docela zdlouhave a driv nez ve treti tride vam dyskalkulii nediagnostikuji….pouze potvrdi matematicke obtize…..ale samozrejme na vysetreni muzete trvat……
PS: jake dela chyby?…pri prechodu pres desitku?…obraci cisla?….a nebo se ji vazne jen nechce z principu?
brmbulka
Dobrý den tak třeba dneska přišla ze školy s tím že nic nespočítala a že doma neprocvičujem ale já s ní o víkendu procvičovala a docela jí to šlo tak nevim co s tim mám dělat dám příklad jak jsem psala dám jí příklady a nic nespočítá za hodinu jí je dám znova a má to na jedničku jde spíše o příklady než o slovní úlohy co je mi divný že spíš spočítá příklad zpaměti než napsaný na papíru a taky počítá líp když je klid než když na ni časově tlačim a problémy má jen v matematice vše jinak zvládá a možná bych si dovolila souhlasit spaní radkou i to je totiž problém že čím dýl tím hůř pak počítá a kolikrát pak už i brečí a než abych si dítě psychicky zničila tak ji pošlu at si jde radši hrát jenže po p. učitelky jsem viník já děkuji Martinková
radko…no prave..taky si myslím…ale k tomu potřebuji více informací, aby se dalo určit, co to je….třeba i naskenovaná ukázka…..mmch…..jak bojujete vy?:)
brmbulka
brmbule, já myslím, že diskalkulik by nedokázal půlku příkladů bez chyby. spíš asi porucha pozornosti, čím dýl dělá, tím hůř. rozhodně bych trvala na ppp.
Pokud Vás paní učitelka sama nepošle do PPP, můžete jít i vy sama. Ale obecně se dyskalkulie nedá(to teda tvrdí psycholožky z PPP) diagnostikovat dříve než ke konci 3. třídy. Před tím Vám maximálně vyšetří dítě a potvrdí matematické obtíže, ale je možné, že Vám nabídnou reedukaci, která dětem pomáhá. Kdybyste mi konkrétně popsala v čem dcera chybuje, jsem schopna z toho vyvodit v čem mohou být obtíže. Zda ji dělají problém slovní úlohy, či přechod přes desítku či násobilka, zda pamětné počítání, nebo písemné a zkoušky k nim……atd. Pokud chcete popište mi dané obtíže do emailu.
brmbulka