Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
14 letý syn a ignorace školy.
Dobrý den, chtěl bych se s Vámi poradit jak na 14letého syna který měl trojku schování a naprosto ignoruje školu a příkazy učitelů. Doma je to ůplně jiné dítě s autoritou mojí, nebo matky problém nemá.
Jako největší problém beru to že jsme rozvedení a bohužel bývalá žena se s dětmi odstěhovala a já je vídám pouze o víkendech takže můj vliv na jeho výchovu je malí.
S jejich matkou nemáme žádné problémy v komunikaci.
Byla ted pozvána do školy že pokud se synovo chování nezmění navrhnou ústavní péči.Chtěl bych vědět co to obnáší?
Chtěl bych se zeptat jestli existuje možnost do nějakého takového zařízení syna vzít aby si udělal představu co ho čeká, a hlavně jestli je to vůbec dobrý nápad vzít ho tam.
U psychloga už dříve byl, ten konstatoval že je to naprosto normální dítě. Je to asi dva roky.
Z důvodů stěhování bývalé je už ve třetí škole a je pravdou že problémy s chováním byly všude. Hlavně si ale vždycky najde za kamaráda toho největšího exota ze třídy a pak se snaží se mu vyrovnat.za jakoukoli odpověď děkuji.
Moc děkuju za Vaše odpovědi. S pozdravem Libor
Zdravím,myslím, že škola tvrzením o navrhované ústavní péči poukazovala na nejtvrdší možnou variantu v případě nezlepšení se stavu. Jde o to, že matka chlapce byla zřejmě upozorněna na nutnost větší úpravy synova chování po linii rodičovské. Pokud se chlapcovo chování nezmění, bude muset signalizovat ho jako problémové dítě (pokud to už neučinila v souvislosti s podezřením ohledně vypěstování marihuany)na oddělení městského úřadu (OSPOD – oddělení sociálně právní ochrany dětí)a ten by případně navrhoval místně příslušnému soudu (dle trvalého bydliště chlapce) nejprve zvážení stanovení soudního dohledu nad výchovou nezletilého. Navržení ústavní výchovy je až dalším krokem, bývá k němu přistupováno, pokud je problematická spolupráce s rodiči nebo vykazuje-li chování dítěte opravdu závažné nedostatky, někdy je ovšem ústavní výchova požadována samotnými rodiči. K případným soudním jednání musíte být jako otec nezletilého předvolán a k věci se potom i vyjadřovat.
Osobně si myslím, že výše popisované kázeňské prohřešky by neměly být důvodem pro ústavní výchovu. Na druhou stranu je váš syn vážně „pěkné kvítko“ a jeho chování potřebuje hodně usměrnit. Měl byste zafungovat jako otec a společně s chlapcovou matkou na něj intenzivněji zapůsobit. Měl by vnímat nesprávnost svého projevu a začít respektovat v první řadě učitele. Je otázkou, zda to je možné v jeho současné škole, kde už má pověst problémového dítěte. Zřejmě by to i dokázal, když už měl ten týdenní záblesk snažení.
Ve 14 letech s ním zřejmě cloumá puberta, je to věk ve kterém většina dětí touží v něčem vynikat za jakoukoli cenu, nejdůležitější je vždy zabodovat u vrstevníků.
Měl byste se pokusit zjistit, proč se snažil jen týden, a pak ho motivovat, aby se chtěl snažit víc. Určitě byste měl nastudovat nějaké knihy o problematické mládeži (např. Jak přežít pubertu, Emoční poruchy v dětství i dospívání – obojí nakladatelství Grada). Netvrdím, že bez knih to nejde, ale rozhodně získáte více rad, jak postupovat správně. Pokud syn s matkou chodí na konzultace (mimochodem jaké?), je to jen dobře, a osobně bych se snažila dovést ho ještě i na to EFT (terapie emoční svobody) nebo do nějaké kineziologické poradny, případně s ním docházet i do pedagogicko – psychologické poradny. On by totiž mohl vnímat zvýšený zájem z vaší strany a mít pak větší chuť k vlastní proměně. Je před vámi běh na dlouhou trať a výsledky budou přicházet pomalu. Nejdůležitější je, abyste nad synem nikdy nelámal hůl – prostě musíte stát při něm a pokusit se ho ovlivnit. Tak hodně síly a vytrvalosti. Zdeňka
takže to rozhodně na ústavní výchovu není. co spolupráce PPP nejen se synem a s vámi ale hlavně se školou??
Ještě co je prosím EFT.Co se týká synovi spolupráce tak v tom není problém. Ohledně té marihuany jsme mu nechali udělat testy na THC v k-centru v kolíně,byli negativní.Dochází na konzultace s matkou bezproblémů a dokonce se asi týden po vysvědčení snažil a byl jiný tvrdily ve škole.Za odpověď děkuji.Jinak prospěch 6 čtyřek a jedna nedostatečná.
Dobrý den, děkuji za odpovědi.
Ještě na to doplnění za školu nechodí jde spíše o kázeňské prohřešky poznámky typu: i přes napomenutí nerespektuje, nenosí zvláštní úkoly,při hodině sedí v čepici když je mu zabavena druhý den přinese jinou.Neustále se pere.Při hodině nedělá zápisky ,Je drzý na učitele cituji „baví se s námy jako s kamarády“.Trojka schování byla hlavně za to že někdo přinesl semínka marihuany zasadily je ve škole do květináče až to vyrostlo.Těch poznámek je za půl roku téměř celá žákovská.
Dobrý den, ústavní výchova by situaci podle mě také jen zhoršila. Jestliže syn nemá problém s vaší autoritou nebo autoritou matky, tak je nutné zjistit, s čím má v té škole problém, co nebo kdo mu tam nejvíc vadí anebo, proč tam na sebe takto upozorňuje. Možná si tam něco kompenzuje…asi bych se jen dohadovala. Kamarádi „exoti“ mu nejspíš umožňují se projevovat, tak jak by se sám bál nebo na to neměl dost odvahy. Kamarád mu ukazuje uričtý „vzor“. I když se tak sám třeba nechová, volba kamaráda vypovídá o tom, že se tak chovat chce. Příčina může být už hodně stará záležitost, skryté trauma nebo velmi náročné období, které tehdy nezpracoval a teď se to projevuje tímto způsobem. Tady by mohlo pomoci EFT, ale nevím, jak by syn byl ochoten spolupracovat a jestli vůbec chápe, že je třeba něco řešit. Už je to velký kluk a pomalu by za sebe a své chování měl přebírat zodpovědnost. Určitě by nebylo od věci navštívit nějakou ped-psyhc. poradnu, kde by jste se domluvili o vhodných výchovných postupech. Pokud by syn souhasil, tak by nebylo od věci, kdyby mohl žít s otcem (s vámi) a naučit se převzít svoji mužskou roli. Pro kluka je otec zásadní osobou. Synové, kteří nemají možnost nasávat mužský vzor v rodině mohou mít problémy později ve vztazích s ženami.
Držím palce!
a ještě něco – pokud s ex vycházíte, zkuste se domluvit, že to zkusíte vy a vezmete si ho k sobě. třeba otcovská autorita zapůsobí.
a mimochodem, na kamarády bych to až tak moc nesváděla, rodiče těch „exotů“ určitě říkají zase o vašem synkovi, že ty jejich kazí.
ústavní výchova neřeší vše. naopak se tam někdy děti naučí co jim ještě chybělo (krást, kouřit, fetovat). zkuste naznačit blíž, co vlastně dělá? chodí za školu? šikanuje?