Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
problém školka
Dobrý den, chtěla bych se poradit jak dál, mám 4leteho syna v září začal chodit do školky moc rád má rád děti ale větší počet cca nad deset dětí jsme do té doby nezažívali asi jako spousta ostatnich.I přesto že si ho tam jeden chlapeček vybral jako obět např(mydlo v očich , pokousany do krve,rozseklou pusu, sedřeny obličej, odřená žebra atd.) o spoustě věcí učitelk aani nevěděla, jen o rozsekle puse a to řekli že si na to mám zvyknout protože je divoky, no nevim za celé 4roky neměl žadny uraz a to šplhal i po knihovně.Přesto se do školky těší začne pak běhat a křičet radostí, myslim že je to na něj moc věmů,nerad se zapojoval do kolektivnich věcí a branil se, doma se chová uplně jinak vydží si hrát hodiny s mašinkama čist knihy atd.. ale tak před dvěma měsicí ho některé děti začali oslovovat ty zlobivy kluku nebo v šatně „jdeš jsem zase zlobit“ myslím že to je slovosled dospělého člověka.no a když jsem to řekla pani učitelce co se to děje tak spostila že si za to může sám a že strká do dětí a je agresivni a neoblekne se a dvakrat mu musí řict aby si něco uklidil atd.nic meně byla jsem tam s nim téměr 2hod a nedelo se vůbec nic až na to že mu jeden chlapec když šel modelovat řekl ta sem nechod zlobíš a učitelka řekla no ty děti to vidi že zlobí.Během těch dvou hodin tam vařil a podaval to dětem . Nevim ale myslím že je tam od toho aby děti naučila chováni v kolektivu a ne ve vyčleněni nikoho ven.Několikrat jsem jim řikala že ho nemaji davat do kouta ale mluvit s nim což odmitaji. syn my posledni měsíc usíná na břichu a odmita zustat sam v pokoji, chodi pořad za mnou. vím že si spousta maminek stěžuje na tuto školku ale nikdo nic neříka nechtěji si dělat problémy. Pry se tam i s jednim chapcem perou přitom když jsem na hříšti kluci si spolu vždy hralinež šli do školky. Vím že syn neni žadny andel ale je hodně senzitivni a jen co vyjde ze třidy hladí všechny miminka blbne s klukama kterym pry ublížil. tak nevim zkoušela jsem s nimi mluvit ale vše odmitaji a maji tam dvoji metr.Vim že by bylo nejlepší změnit školku ale mám tam jednu pani učitelku s kterou se zname od dětsví tak se to tam snáží korigovat,ale jeji situace taky neni jednoducha když tam snima pracuje. myslym že změnou školky nic nevyřešim do budoucna protože takové lidi bude potkavat celý život. Zrovna včera se mě ptal jestli má srdce že mu pani učitelka řekla že ho nema a proto ho nikdo nema rád. Jsem na to sama a nevim jestli to hadka jen nezhorší nebo mám zajit se synem k psychologovi aby my dal potvrzeni že je normalni.Protože lidi co nás znaji nechapou co to pořad nosím ze školky za hrůzy o Matyašovi. I jiné děti se jich boji ale syn buhužel nebo bohudik je naučený říct když se mu něco nelíbí. Ted bude dva dni doma s babičkou protože až příští týden ten. To pak i slyšim od dětí v šatně jak to bylo prima než přišla ta zlá pani učit.Myslim si že tam s ni bojuje protože z nic neciti žadne bezpečí. Nebo je opravdu možné aby se ditě v pul osmé zmenilo na zlobivé a v poledne když jde domu zase na klidné? jen tak samo od sebe? je my z toho strašně, brečím ale syna se snažim povzbudit. Díky za odpověd na muj super dlouhý dotaz ale šlo to ven samo diky EVA
zdravim no to jsem s precetla tak to teda jsem jen zirala jakou mate trpelivost co to je za tridu?? ja mam 5 .leteho syna my mamezase problem s chozenim do skolky z duvodu ze je v cizim prostredi taky to ze zacatku byli horory ale pak si nejak zvykl , a i ted se mi stane ze nejde kdyz vidi ze tam nema svoji pani ucitelku ale pani ucitelka je zlatej clovek ta tam opravdu patri ale abych si mela zvyknout na takovy pristup?? jaky je am u vas to teda ne je to divny pani ucitelka jak tam muze mit nazor male dite jezis radim vam zmente skolku koukejte na sveho syna a uvidite te bude lip

Super, těším se na další příspěvky.
Tak už jsem registrovaný Liene, jako yaeseay.

Mě se moc líbí, co jste napsal, jen mě bohužel vadí, že vystupujete jako anonymní.
Děkuju za Váš názor určitě si s paní učitelkou promluvím znovu! Z ostatnima maminkama mluvime stále také se jim spoustu věcí nelíbí ale bohužel nic neřeknou a jsou radi že maji misto ve školce a nemusí dojiždět. Když si syn hraje na hřišti s ostatnimi dětmi nevidim žádny podstatný problém, je živý rád běhá a křičí. Půjčuje dětem hračky, při sankovaní závodí váli se ve sněhu s ostatnimi a je vše vpohodě. Jasně že občas chtěji dva jednu věc a nejde to. Je to tak že když je se mnou cíti se v bezpečí a nema potřebu se bránit, kdežto v té školce nemá za kým jit tak to řeší po svém. Také to dělá asi i ten velký kolektiv ve třídě je téměř 40 dětí,šetří se dnes na všem. Děkuju Ješte jednou za váš názor snažím se řešit vše v klidu ale bohužel né vždy to jde. Eva
Zajímavé počtení: http://www.vasedeti.cz/skolka/ms/jak-se-tesit-do-skolky-navod-rodicum-a-detem/
Pokud máte v okolí jinou školku, zjistěte zda je lepší, podívejte se jak tam věci fungují, jaké jsou rozdíly.
Promluvte si s ostatními rodiči, jak té staré, tak nové školky. Nemusí to být dlouhé hovory. Jde jen o to, zjistit to co je důležité.
Vážný rohovor na téma změna školky s dítětem je důležitý. Ukazuje dítěti, že se vším zabýváte do důsledků. Že řešíte vážně problém. Toto chování od vás bude odkoukávat a stane se zodpovědnější, bude vědět, že na jeho názoru záleží.
Podle mě se může chovat různě ve školce a různě doma, to lze zjistit jen pozorováním. Více dítě pozorujte při hře s ostatními dětmi, např. na nějakém pískovišti, přičemž musí mít pocit, že ho nesledujete pozorně.
Paní učitelka, dle toho co píšete, asi neumí moc vychovávat děti. Bohužel. Namísto pozitivního posilování (např. chválení korektního chování „hodných“, (kreativních, neagresivních ..) dětí), neustále trestá. Např. věta „Nemá srdce.“, nejde o to, že dítě ví, co ta věta znamená. Ví snad jen to, že mu něco chybí. Z vyčítavého (zlého ..) tónu hlasu však rozpozná, že by mu to chybět nemělo. Proto pak přijde domu a ptá se, zda to tak je. Zda mu něco chybí, co by chybět nemělo. My ale nevíme, KDY a PROČ mu to paní učitelka řekla. Bylo to v reakci na něco co dělal špatně? Nebo se za ní šel o tom poradit, zeptal se jí, proč ho děti nemají rády a ona mu odpověděla větou, která je i z hlediska dospělého nesmyslná. Přitom chtěl jen poradit, co má dělat, aby ho měli ostatní rádi. A pak můžeme dále rozvíjet myšlenku, proč že ho nemají děti rádi. Pokud neustále slyší od učitelky, že zlobí, že tohle a tamto dělá špatně, .. pak je i logické, že to co děti vidí, to opakují. Může to být pak důvod, proč ostatní děti tvrdí totéž, co paní učitelka.
Je pravda, že změna školky může být interpretováno jako „vzdali jsme se“ stejně tak to ale může být interpretováno jako „jdem čelit nové výzvě“. Interpretace může být vždy pozitivní i negativní. Záleží jen na vás, jak chcete aby to syn chápal. Pokud měnit školku nechcete, a říkáte si, nějak to tam vydrží, pak pokud se nelze s učitelkou dompluvit po dobrém, stěžujte si na ní. Také může pocítit z vaší strany trest, když neustále trestá. Další důležitá věc je interpretace celé věci vašemu synovi. Vysvětlit mu, že někteří lidé jsou hlupáci, neflexibilní, zahledění do sebe, nespravedlivý atp. Nejde o to, říct TATO paní učitelka je taková, spíše mluvte v obecné rovině. On si to sám přebere a snad ho p.uč. nebude pak tolik ovlivňovat, měl by ideálně pasivně odmítat její přístup (poslouchat ji, ale myslet si své). Možná je to ta nejlepší cesta. Nehrotit situaci, jen ji racionalně zhodnotit z toho, co jste se dozvěděla (od syna i od p.učitelky), vašemu synovi. Syn od vás odkoukává všechno mnohem víc, než od nějaké paní učitelky. Odkouká i to, jak si poradit s takovým člověkem, přesně tak, jak byste si s ním poradila vy. Vy jste jeho hlavní vzor. Pokud jste klidná, racionální, pevná jako skála, pak tímto vzorem zůstanete až do puberty.
Toto je můj velice neodborný názor. Věřte především sobě a své intuici.
Dalším radílkům budu vděčný, pokud napíšou své zkušenosti, protože vše co jsem tu napsal je pouze mojí teorií.
Zajímavé počtení: http://www.vasedeti.cz/skolka/ms/jak-se-tesit-do-skolky-navod-rodicum-a-detem/
Pokud máte v okolí jinou školku, zjistěte zda je lepší, podívejte se jak tam věci fungují, jaké jsou rozdíly.
Promluvte si s ostatními rodiči, jak té staré, tak nové školky. Nemusí to být dlouhé hovory. Jde jen o to, zjistit to co je důležité.
Vážný rohovor na téma změna školky s dítětem je důležitý. Ukazuje dítěti, že se vším zabýváte do důsledků. Že řešíte vážně problém. Toto chování od vás bude odkoukávat a stane se zodpovědnější, bude vědět, že na jeho názoru záleží.
Podle mě se může chovat různě ve školce a různě doma, to lze zjistit jen pozorováním. Více dítě pozorujte při hře s ostatními dětmi, např. na nějakém pískovišti, přičemž musí mít pocit, že ho nesledujete pozorně.
Paní učitelka, dle toho co píšete, asi neumí moc vychovávat děti. Bohužel. Namísto pozitivního posilování (např. chválení korektního chování „hodných“, (kreativních, neagresivních ..) dětí), neustále trestá. Např. věta „Nemá srdce.“, nejde o to, že dítě ví, co ta věta znamená. Ví snad jen to, že mu něco chybí. Z vyčítavého (zlého ..) tónu hlasu však rozpozná, že by mu to chybět nemělo. Proto pak přijde domu a ptá se, zda to tak je. Zda mu něco chybí, co by chybět nemělo. My ale nevíme, KDY a PROČ mu to paní učitelka řekla. Bylo to v reakci na něco co dělal špatně? Nebo se za ní šel o tom poradit, zeptal se jí, proč ho děti nemají rády a ona mu odpověděla větou, která je i z hlediska dospělého nesmyslná. Přitom chtěl jen poradit, co má dělat, aby ho měli ostatní rádi. A pak můžeme dále rozvíjet myšlenku, proč že ho nemají děti rádi. Pokud neustále slyší od učitelky, že zlobí, že tohle a tamto dělá špatně, .. pak je i logické, že to co děti vidí, to opakují. Může to být pak důvod, proč ostatní děti tvrdí totéž, co paní učitelka.
Je pravda, že změna školky může být interpretováno jako „vzdali jsme se“ stejně tak to ale může být interpretováno jako „jdem čelit nové výzvě“. Interpretace může být vždy pozitivní i negativní. Záleží jen na vás, jak chcete aby to syn chápal. Pokud měnit školku nechcete, a říkáte si, nějak to tam vydrží, pak pokud se nelze s učitelkou dompluvit po dobrém, stěžujte si na ní. Také může pocítit z vaší strany trest, když neustále trestá. Další důležitá věc je interpretace celé věci vašemu synovi. Vysvětlit mu, že někteří lidé jsou hlupáci, neflexibilní, zahledění do sebe, nespravedlivý atp. Nejde o to, říct TATO paní učitelka je taková, spíše mluvte v obecné rovině. On si to sám přebere a snad ho p.uč. nebude pak tolik ovlivňovat, měl by ideálně pasivně odmítat její přístup (poslouchat ji, ale myslet si své). Možná je to ta nejlepší cesta. Nehrotit situaci, jen ji racionalně zhodnotit z toho, co jste se dozvěděla (od syna i od p.učitelky), vašemu synovi. Syn od vás odkoukává všechno mnohem víc, než od nějaké paní učitelky. Odkouká i to, jak si poradit s takovým člověkem, přesně tak, jak byste si s ním poradila vy. Vy jste jeho hlavní vzor. Pokud jste klidná, racionální, pevná jako skála, pak tímto vzorem zůstanete až do puberty.
Toto je můj velice neodborný názor. Věřte především sobě a své intuici.
Dalším radílkům budu vděčný, pokud napíšou své zkušenosti, protože vše co jsem tu napsal je pouze mojí teorií.