Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Integrovaný žák
Dobrý den,
Prosím o radu. Můj syn má ve škole integraci z ČJ. Je někde stanoven rozsah zadávaných úkolů pro jednotlivé třídy ZŠ? Syn je ve druhé třídě, doplní doplňovačku (opakování učiva 2. třídy) a potom ještě musí tuto doplňovačku opsat. Protože je toto delší úkol, na konci již dělá chyby a bohužel dostane i špatnou známku, protože je toto bráno jako jeden úkol, takže paní učitelka nezohlední, že doplňovačku měl dobře a v celém úkolu měl jen 3 chyby v opisu. Nakonec dostane 2-3. Myslím si, že potom nemusí mít integraci. Integrace přece není jen o tom, že žák nepíše diktáty.
Marie
Milá brmbulko, milá Z,
dost delší dobu jsem nebyla na stránkách VD a nyní jsem si přečetla Vaše reakce. Brmbulka viděla naskenované práce mého synka. Já sama jsem přesvědčena, že polovina úspěchu při výuce ve škole závisí na učiteli. Tato paní učitelka viditelně nezvládala výuku ve třídě. Víte, nemyslím si, že by syn byl nějak moc inteligentní, je to naprosto průměrné dítě. Kdybychom se doma neučili, tak by jeho práce vypadala úplně jinak. Bohužel syn ze školy neumí skoro nic a vše se učíme doma. Když píše doma, sice se chyby objevují, ale taková hrůza to není. Víte ono mu totiž stačí říct: „Tak a za chvíli budeme končit, honem doděláváme“ a s jeho prací je konec. Ale od toho je tam paní učitelka, která by měla vědět, jak s takovými dětmi pracovat.
V PPP jsem moc spokojena. Jejich názor je takový, že u nás vyučovaná genetická metoda, není vhodná. Syn chodí na 1 hodinu ANP, kterou má ve škole a bohužel tyto nápravy učí jiná paní učitelka.
Do PPP chodím jinam než do našeho okresního města, tam totiž mají názor, že paní učitelka mého syna je nejlepší pedagog na okrese a genetická výuka nesedne všem žákům. Myslím si totiž, že když by měla okresní PPP spolupracovat se školou, tak by také měla školu přinejmenším upozornit na ne vhodně zvolenou formu výuky.(náš syn není zdaleka jediný s těmito problémy) Z toho důvodu jsme začali dojíždět do Krajského města.
Milá paní Z,
z Vašeho popisu vidím, že velice dobře víte o čem je řeč. Asi sedíte u nás doma při učení :-). Víte, potřebovala jsem jen vědět, jestli klasifikace a rozsah zadaných úkolů odpovídá danému stavu. Nedokážu tyto věci posoudit. Pokud byste chtěla, mohu Vám naskenované práce také zaslat.
Marie
Postavené na hlavu to je velmi. Někdy tomu fakt nerozumím. Navíc mi neustále přijde, že škola jede po rodičích a naopak rodiče po škole, do toho PPP, která se snaží být nestrannou (a to se taky moc nevyplácí) – takže pak po PPP jedou rodiče nebo naopak škola :-)..A přijde mi, že, když na začátku bylo dítě, nějak se na něj v průběhu zapomene.. To je jen má zkušenost.Tím chci říct, s některými učiteli (a naopak i rodiči, což není případ tenhle), je to těžké.
Jenže co s tím? Pomůže poradna nebo že by Česká školní inspekce?
Z

Z….asi je to zase vsude jinak…u nas zalezi hlavne na RODICICH zda budou s integraci souhlasit…zni to divne, byli by prece proti svemu diteti kdyz se mu chce takhle pomoc, ale skutecnost je takova, ze oni chteji aby se s nim jako integrovanym pracovali, ale odmitaji aby bylo dite integrovane…postavene na hlavu ze?
A zpatky k tomu to zakovi, Marie mi emailem poslala naskenovane prace….a problem je podle mne uz ted na 100% v ucitelce….Pokud je hoch grafomotorik mam celou tridu techto zaku, jeji syn pise moc hezky…a klasifikace opravdu neodpovididala klasifikaci záka s SPU. Dale testy, které dite muselo psat hlavne ve VL a PR byly dost desive, nebylo tam jen jedno tema, opakovaci….ale treba rozsah praveku az po Kosmase (v techto predmetech neni pripustne, aby se psali TZV. ctvrtletni písemky celohodinove)
Se zájmem pročítám tuto diskusi,my bydlíme v Ostravě mám 10letého syna,který má dg Atypický autismus je skupinově integrován v běžné ZS.Integrace tady mi připadá jen na oko,děti jsou od zdravých odděleny nesmějí chodit do družiny jen pokud budeme platit osobní asistentku,ale i tak jsou opět autisté zavřeni v jedné třídě a ostatní děti v druhé.Také mě velmi mrzí přístup SPC,slyšet z úst sp.pedagoga větu,,co byste chtěli někde se autisté učí ve sklepě a nemohou chodit ani na obědy''je opravdu smutné.
Pavla
Paní učitelce bych doporučila (což v případě matky samozřejmě nejde a jen by to jitřilo vody), ať si přendá tužku z ruky , kterou normálně píše, do ruky druhé (pevně bych doufala, že nebude tzv. obouruká)(a možná ještě zavře oko, které není její dominantní) a po doplnění jevů v doplňovačce ji ještě opíše (v případě p.uč. vícekrát). Třeba by pochopila :-). Je to totiž podobný.Po zažití lehce pochopitený pocit a problém.A teď nevím, jestli bych to nedoporučila i tomu z PPP, kdo psal tu zprávu. :-).Trošku drsné, že?
Jinak, pokud je to opravdu na grafomotorických obtížích (což nevím samozřejmě na 100 procent), je dobré cvičit ruku – uvolňovací cviky a zařazovat je klidně před každým psaním.
Z
Myslím, že už si rozumíme lépe :-).Přesto jiný kraj -jiný mrav, pokud vím, součástí integrace je reedukace.Jde o to , že na reedukační péči (a tedy i na integraci) je třeba navýšení finančních prostředků (mzda pedagoga, pomůcky). U lehčích poruch většinou reedukace nebývá.Tím ovšem nezaniká právo dítěte na specifický přístup při vyučování s ohledem na charakter SVPU a SVPUCH.V případě střední poruchy (a někdy i lehčí) lze integrovat i bez reedukace – prostě IVP, kde je zapsán odpovídající přístup dle doporučení PPP.Ono lépe – co je psáno, to je dáno.Jenže integrace je vždy na rozhodnutí školy -tedy ředitele, takže občas se prostě nikdo s nějakým papírem nezatěžuje nebo ho napíše jen pro formu.A bohužel někteří pedagogové prostě doporučení z PPP nechápou, nebo nechtějí..kdo ví. Jediný, co si myslím, že jde v případě tazatelky, znovu se obrátit na PPP a dohodnout další postupy – mimochodem PPP (a každé poradenské zařízení) by mělo 2x ročně metodicky dohlížet na realizaci IVP – to je ve Vyhlášce.Pokud PPP reaguje pouze tím, že je to v kompetenci p.uč., a přesto existuje popsaný problém, doporučuji zajít do jiné PPP – kde se tím budou zaobírat jiným způsobem.Z citovaného závěru PPP totiž vyplývá, že by mohlo být psaní při neuvolněné ruce obtížné a s přibývajícím časem o to víc )a navíc pokud je dítě pomalejší). Ty chyby pak mohou vznikat právě proto. Takže typicky dysortografické, a když je nějaký zádrhel ještě ve vlastním psaní – ústně umím,doplnit celkem zvládnu, ale napíšu nebo opíšu to špatně.A stres je doprovázejícím jevem u dětí s SVPU.Hm.Tak, tak a, když tohle píšu, čím dál tím víc, mě naše školství štve – celkově.
Z

Ano, integrace JE mozna u zaka se SPU..ale ne kazde dite, u ktereho je diagnostikovana SPU, je integrovane, az dite s tezsimi formami SPU nebo SPCH – at jsem presnejsi…tak to bylo mysleno. Jde hlavne o to, ze integrovany zak ma narok na asistenta ve vyuce…ale jiste uznate, ze kdyz ma nekdo jen lehci formu treba dyslexie, asistenta nepotrebuje a ani nedostane.
Na reedukacni peci nema narok jen integrovany zak, ale vsichni zaci s SPU, kde o to rodice stoji, a kde to doporuci PPP a je to v moznostech skoly, pokud ma specializovaneho pedagoga, jinak tato pece probiha prave v PPP.

V čem nemám pravdu?
Brmbulka nemá pravdu.
Žák s SVPU je dítě se speciálními vzdělávacími potřebanmi – míra podprůrných opatření se řídí podle stupně a charakteru SVPU.
Integrace je možná i u žáka s SVPU. Plná integrace – předpokládá specifický přístup při vyučování a většinou jednu hodinu speciální -reedukční péče týdně. Vše by mělo být zaneseno v IVP.
Z
Ž

ted se na to vsechno divam podrobneji….a koukam ze to asi bude v kazdem kraji jine…u nas je jako integrovany zak bran ten ktery ma fyzicky ci mentalni postizeni a je u nej nutna pritomnost asistenta pri vyuce…u vas staci mit SPU…mam ve tride nyni 4 deti s ruznou SPU ale ani jeden nema integraci a nemusi mit ani individualni plan….skolstvi je asi v tomhle velmi nejednotne.