Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak učitelka dítěti "pomáhá"
Dobrý den,
prosím o radu, jak mám postupovat.
Třídní učitelce vadí můj syn (4.tř.ZŠ). Nejprve o něm prohlašovala, že je líný a vzdorovitý (nebaví ho „lehké“ věci,ve škole se nudí), že je zdravý a nechce se mu chodit do školy. Ačkoliv má uč.k dispozici potvrzení od lékaře, že syn je dlouhodobě nemocný, platné celý tento školní rok (astma). Syn se učí velmi dobře, když je doma nemocný, vždy dopisujeme sešity, učivo s ním probírám.
Z rodičovských schůzek mi potom tř.uč.vzkázala, že ať požádám o domácí vzdělávání a nechám si syna doma úplně. To jsem zamítla, protože si mj.myslím, že syn dětský kolektiv v 10 letech už potřebuje.
Tak p.uč.poslala k nám domů na kontrolu kurátorku pro velký počet zameškaných oml.hodin.
Kurátorka nezjistila žádné moje pochybení, vyřídila mi vzkaz, že ať požádám o domácí školu. Když jsem opět odmítla, škola mi zaslala dopis, že tř.uč.požaduje veškerou absenci omluvenou lékařem.
Mají potvrzení. To nestačí. Mám rok zpětně doložit lék.razítka zvlášť ke každé omluvence (řekla mi tř.uč.do telefonu)a do budoucna, že každá mnou psaná omluvenka musí být doložena nejen lék.razítkem, ale i lék.vyšetřením mého syna a p.uč.řekla, že neurózy omlouvat nebude. Další svévolné chování tř.uč.mě šokovalo.
Bez mého vědomí a bez mého souhlasu řekla dětem ve třídě, že můj syn má problémy chodit do školy, protože „jeho maminka má rakovinu“. Ačkoliv věděla, že syn měl minulý šk.rok vážné neurózy, protože se mu děti ve třídě posmívaly, že jeho maminka má rakovinu a brzo umře. Na moji žádost, aby p.uč.dětem pak další den aspoň vysvětlila, že už rakovinu nemám, protože nemocné buňky mi doktoři z těla vyřízli a jsem teď sice na inv.vozíku,takže nemocná jsem, ale rakovinu nemám…. se p.uč.smála, dětem ve třídě už nic k tomu neřekla a že prý ať já řeknu synovi, že rak.mám, že je to slovíčkaření.
S takovou sebevědomou nezralostí jsem se ještě nesetkala. (P.uč.“to myslí dobře“,učí asi 3.rok od studia.)
Syn je zdrcen. Žije opět v neustálém strachu o můj život, už neví, komu-čemu má věřit.
Vedení školy o události ví písemným oznámením, náprava nulová.
Ředitel školy mne včera do telefonu přemlouval, že ať si požádám o povolení domácího vzdělávání a učím si syna sama doma.
Chci radu, jestli podat na tř.uč.stížnost např.na úřad na ochranu osobních údajů pro porušení zák.101/2000sb.nebo jak postupovat.
PPP má nejbližší volný termín až v červenci. Nejsem schopna dítě „nacpat“ do školy k této tř.učitelce. Syn se k ní bojí.
Ředitel nepovolil přestup do jiné třídy z org.důvodů.
Nemohu dát syna na jinou školu, dojíždění do jiného města by mu zhoršilo astma. Už do školky nesměl vůbec chodit. Teď nás chce učitelka buď vyštvat nebo tak „pomáhat“, že mě v podstatě zbaví rodičovských práv (na všechno razítko od doktora)a diktuje mi, jak mám svého syna vychovávat. Nepoužívám k výuce totiž její metody, že jedině drilem se dítě něco naučí. Nesouhlasím s jejím přístupem. Cpe mi dítě do šablony, dělá mu hodinová kázání před celou třídou, že nemá DÚ. Na moji žádost, ať ho nedusí a dá mu pětku nebo poznámku za nesplněný dú, si stejně udělá svoje s odůvodněním, že je výbušná a tvrdohlavá, a pomlouvá mě, že dítě špatně vychovávám. Jsem z toho opravdu unavená.
Kdybych mohla osobně do školy, bylo by to snazší.
Ale po náročném léčení se mám zatím dle lékařů držet doma.
Proto jsem do školy do teďka ještě nevlítla, když sotva ujdu 20m a nesmím mezi lidi.
Snad nenechám syna diskriminovat ze zdr.dův.?
Když nebude smět do školy vůbec a bude se učit jen se mnou, ošidím ho o běžné sociální kontakty
v dětském kolektivu. Bojím se,že by to měl později v životě pak zbytečně ještě těžší.
Děkuji mnohokrát za radu.
Lenka
Omlouvám se,zapomněla jsem se podepsat. Jarka
Jsem také učitelkou na ZŠ a MŠ nejmenované vesnické školy. Stydím se za učitele, kteří mají k žákům takovýto přístup. Bohužel nás pak všechny házejí do jednoho „pytle“. Sama mám ve třídě chlapce, který je často nemocný. Řešíme to buď pomocí e-mailu – píši, co nového jsme probírali, co má procvičovat. Občas mu pošlu pro potěšení nějaké milé přáníčko, aby mu nebylo smutno. Někdy to řeším osobní návštěvou u chlapce doma. Přeji hlavně hodně zdraví a synovi jinou paní učitelku. Za takové je mi hanba.
Leni,hodně štěstí a drž se.To nejcennější,co tvé dítě má jsi TY.Nechápu a nikdy nepochopím chování některých pedagogických pracovníků a řekla bych,že určité domněnky by si neměly dovolit vyslovit a už vůbec ne před třídou.Zuzanka
Není zač..od toho tu jsem…ozvěte se kdykoli
Děkuju.
Moc jste mi pomohla.
T.č.nemám sílu řešit cokoli přes Radu školy apod.
Budu s Vámi mailem v kontaktu (podle možností).
Teď se musím trochu vzpamatovat, mám pozdní reakce, teprve je mi z toho všeho špatně…
Lenka
Krizova situace popsana na 11 sTrankach…paní Lenko, asi bych tohle poslala někam na ministerstvo….ještě jedna rada, můžete toto vše řešit i přes Radu školy…z té mají ředitelé veliké obavy a o situaci se tak dozví i na radnici, protože v radě školy jsou její zástupci. E-mail jsem Vám odeslala před chvílí.
A MOC SE VÁM OMLOUVÁM.
presly…omlouvam se za chyby…zase jsem rozhorcena nad tim jak nekdo takovy proste muze ucit:(
Lenko…jen zběžně…dnes pošta dosla…hned jak budu moci..doufam ze jeste dnes vam emailem odpovim….ale uz ted vam odpovim ze mrknutim oka vidim ze testy z VL a PR.,..nemaji hlavu patu…….i testy z CJ nejsou v poradku….podrobneji co je didakticky nespravne vam napisu do emailu… mimochodem….vypada to ze ze skoly kde chodi vas syn….ke mne presli dve deti….a dite ktere u mne chodilo do 1…nyni 4….chodi do 4.B na te skole kde je vas syn a co vim..:))))
ok…..kdyz tak zavolej nebo napis az to budes mit se zastavim treba za tebou do prace ju?
brmbule, dosud mi nedošlo písemné vyjádření z ppp a nějak si netroufám to sama interpretovat, protože tomu jaksi moc nerozumím. ale určitě tě poprosím o radu. je to něco úplně jinýho než s tím nejstarším:-)