Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
MATEMATIKA
Dobrý den, dcera chodí do 3třídy, paní učitelka jim dává pětiminutovky na sčítání trojciferných čísel s tím že musí napsat pouze vysledek, dcera si to neumí v duchu spočítat potřebovala bych poradit jak ji na to naučit předem děkuji
Bajo….jak jsem predpokladala:)….dcerka by mela byt spis nestastna z toho ze kecala a maminku zbytecne hnala do skoly:)))a je opravdu nejlepsi se ptat primo u zdroje:)….hlavne ze se vse vysvetlilo:)
No tak to je paráda, mě se to hned nezdálo.
To sis oddechla, že? Ještě že jsi tam zašla, a dcerka už bude taky v pohodě.
takže jsem dnes mluvila s paní učitelkou, takže počítají zpaměti jenom takové jednoduché příklady jako třeba 600+900, 560+40 apod , takže má drahá dcera trošku kecala , každopádně mně paní učitelka uklidnila, že v matematice mají známek hodně takže nějaké dvě nebo tři trojky se v tom množství ztratí a na vysvědčení by měla mít jedničku, mně je to celkem jedno jestli by měla jedničku nebo dvojku, ale dcera z toho byla nešťastná tak doufám že už to bude v pohodě
Justýno, pokud si to napíše na papír tak to spočítá dobře ale když má napsat jen výsledek a za těch 5 minut jim paní učitelka nadiktuje 10 příkladu tak to prostě nezvládá tak rychle spočítat v hlavě a napsat jen výsledek
mám syna taky ve třetí třídě a počítají stejně, a počítají taky tak-třeba 356+287´a výsledek, ale počítají stylem 7+6 je 13, napíšou odzadu 3, jedna dál, jedna a 8je devět a 5je14, napíšou 4, jedna dál, jedna a 2je 3a 3je6, takže na konci je jen výsledek643. Nepočítá taky tímto způsobem? To zas není tak těžké, a pro třetí třídu je to běžný způsob, ono to jen vypadá napsaný příklad vedle sebe hned z výsledkem,
díky Vám všem za rady zítra jdu do školy už jsem domluvená s paní učitelkou tak uvidíme pak Vám napíšu výsledek
bajo…videla jsi ty desetiminutovky?opravdu jsou zadani s prechodem pres desitku?…protoze priklady typu 112 + 223 se pametne bezne pocitaji……pokud jedou podle nakladatelstvi alter…podivej se ji do ucebnice zda se nejedna o provcicovani PAMETNEHO pocitani…mel by tam byt i postup jak se to pocita a procvicuje…to co napsala Padme je metodicky a didakticky spravne….co se tyce opisovani od spoluzaku….byva to na skupinky A a B….kazda skupinka ma jine priklady
taky asi kdybych mela jakoukoli pochybnost prvni co je zvednu telefon a zavolam ucitelce a zeptam se….deti reknou trojciferna a treba je to bez prechodu….pokud je to s prechodem procvicovani na pametne pocitani…opravdu bych si vzala jeden papir navic a pri diktovani si to napsala a vypocitala bokem to bezne dovoluji ja detem a pak chci napsat jen vysledek….je to zcela bezna metoda …hlavne to chce ale procvicovat pametne pocitani….spousty rodicu se doma s detmi uci tak ze zadaji detem priklady na papir a pak jen zkontroluji vysledky…to na pametne pocitani nema ten kyzeny efekt…je treba procvicovat i sluchovou percepci a zadavat priklady ustne…
nekdo tady psal ze ve 4. tride diktat na cislo 28….zase se muze stat ze vam to doma dite rekne jako priklad (nemyslim si ze by ucitelka ve 4. tride diktovala scislo 28:))…..ale ve ctvrte tride je bezny diktat vicecifernych cisel….tusim ze ve 4. tride se pocita do oboru 100000…nebo dokonce milion…tudiz jsou bezne desetiminutovky na cisla jako 12 369…112 056 atd…
Hm, tak to potom je opravdu náročný na třetí třídu, já to nemusela umět ani na technicky zaměřené VŠ, i když v tom pozdějím věku si ty desítky, stovky…člověk v hlavě trochu srovná.
Markittko, paní učitelka jim řekne příklad 456+119 a oni mají na papír napsat jen výsledek tudíž při tom počítání si dcera ty číslice nezapamatuje, když si je nemůže napsat, na jeden příklad mají asi 1 minutu a pak paní účitelka diktuje dál
Nemusí to mít pod sebou, když použiju příklad Padmé 288+188, dělám to tak, že počítám odzadu: 8+8 je 16, napíšu (dozadu-poslední číslo) šestku, jedničku si pamatuju a přičtu k následujícímu…takže to bude 9+8 = 17, napíšu sedmičku, jedničku si pamatuju, přičtu ji k té jedničce, tak to bude 2+2=4. Píšu ty čísla odzadu dopředu. Doufám,že se to dá pochopit, tak, jak jsem to napsala.