Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Plány učiva
Dobrý den,
prosím o radu kde bych našla zpracované plány učiva pro ZŠ (kde je napsáno co musí žáci umět- např. za pololetí). Zdá se mi totiž, že paní učitelka našeho syna, který je ve 2. třídě nijak nespěchá s výukou matematiky.
Jana
Papaajo,
protože mám ještě staršího syna, můžu porovnávat tempo výuky. Tyto děti začínaly s násobilkou někdy na přelomu února a března. Pak měly dostatečný prostor naučit se a hlavně procvičit celou násobilku.
Uvidíme co čas přinese.
Naše škola sice webové stránky má, ale neaktualizuje je…spíše jen informativní…bydlíme na malém městečku.
Jana
Ahojte. Mám syna taky ve druhé třídě. Počítají taky jen do stovky. Nezdá se mi to pomalé. Naopak – získají pevnější základy. V opačném případě je pak velká ostuda, když dítě v páté třídě neví, kolik je 3×5.
A pokud se ptáte na plány – měly by být k nahlédnutí v každé škole jako součást Školního vzdělávacího programu, pokud ho nemají na webovkách (ta naše škola ho tam zatím nedala – je moc obsáhlý).
papaaja
doufejme spolu:)
Milá Brmbulko,
děkuji Vám za vyčerpávající odpověď. Syn je ve druhé třídě a stále ještě počítají bez přechodu 100. Mám ještě jednoho dítě na té samé škole, proto vím, že by měli zvládnout násobilku (učili se celou).
V 1. třídě se učili počítat s přechodem do 20 pouze posledních 14 dní v červnu. Takže na začátku září se děti musely naučit přechod přes 20, nyní stále počítají do 100, pak celou násobilku. Nevím jestli toho na děti není nějak moc. Paní učitelka staršího syna měla učivo lépe rozvržené a tak nějak pružněji pracovali.
Doufám, že paní učitelka ví co dělá a děti všechno učivo zvládnou.
Ještě jednou děkuji za odpověď.
Jana
jelikoz uz ted neexistuji osnovy…ale RVP a kazda skola ma svuj vlastni SVP= skolni vzdelavaci program…tento SVP by mel byt plne k nahlednuti ve skole nebo na webovych strankach skoly….nekde to maji vic rozvolnene…nekde nektere ucivo vynechavaji…jojo…tohle je to co pro nas ministerstvo pripravilo….takze se klidne muze stat ze na jedne skole ted v druhe tride probiraji + a – do 100 na jine treba teprve opakuji + a – do 20….
kazda ucitelka ale musi mit i sve plany uciva na kazdy predmet…rozepsany po mesicich(ja je mam rozepsane po tydnech)sice mam ted 1. tridu….ale mam plany i pro ostatni rocniky 1. stupne do vsech predmetu….doptejte se pani ucitelky….chtejte do nich nahlednout…mate pravo byt informovani o tom co deti delaji….pokud chcete nahlednout jak takovy plan na matematiku treba vypada podivejte se na stranyk nasi tridy http://www.vzdelani.net a plany najdete v levem bloku..
obecne v matematice jeste kdyz existovaly jednotne osnovy to bylo zhruba takto:
1. třída: + a – do 20 s prechodem
2. třída: + a – do 100, + malá násobilka(deleni)…na nakterych skolach delali nasobilku jen do nasobku 5…nekde celou
3. třída : + a – do 1000, cela mala nasobilka vcetne deleni, deleni se zbytkem, pisemne scitani a odcitani 3cif. cisel do 1000
4. třída : + a – do 100000…písemne delení a nasobeni i se zbytkem, zlomky uvod
5. trída: zlomky, + a – do milionu, desetinna cisla…
zhruba asi tak…delam to z hlavy….a neni v tom geometrie….