Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Nástup do školky a bázlivost
Dobrý den, moje dcera má 3 a půl roku a začala od září chodit do MŠ. První dva dny v pohodě. Pak to začalo. Ráno plakala a držela se mě jako klíště. Teď už sice nepláče, ale nejde tam ráda. Ale nejhorší na tom je, že se tam nezapojuje do her, nejí, sama se neobléká, nečůrá, moc nekomunikuje. Prostě jen pozoruje. Myslíte, že bychom měly navštívit psychologa, nebo získává důvěru k druhým? Děkuji Hana
Hana
Já bych tomu taky ještě dala čas. Jsou děti, které potřebují jistotu, to znamená e še do činností nezapojují protože neví co je čeká, jak to bude probíhat atd. Tudíž se postaví do role pozorovatele – sedí, dívají se na ostatní a čekají co se bude dít. Když stejná činnost ještě párkrát proběhne, už budou vědět zhruba co a jak a pak se jednoho dne zapojí. Stejné je to třeba s hrami, potřebuje děti nejdřív trochu poznat, dívá se kdo si jak a s čím hraje a zjišťuje co by se jí líbilo a jednoho dne se připojí.
U toho oblékání – doma se oblékat umí? Pokud ano pak se tím možná snaží přivést na sebe trochu pozornosti – pokud se neobléká musí jí učitelka pomoct tudíž se chvíli věnuje jen jí.
Pokud nechodí na záchůdek – zkuste tam s ní zajít společně při příchodu, po čase ji tam zkuste poslat samotnou že na ni počkáte než bude hotova.
Každopádně záleží taky na citlivém přístupu učitelky, aby ji zbytečně do ničeho netlačila a nevyvolávala stres a ještě větší uzavřenost, ale aby přesto zkoušela ji nenápadně zapojovat.
Zatím bych to ale opravdu neviděla až tak špatně, někomu to prostě trvá déle.
Hani, já osobně myslím, že se to srovná. Někomu adaptace trvá týden, někomu měsíc, někomu rok…Zvláštní kolonku zabírá moje dcera, té to trvalo rok a půl 🙂