Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
chování ve školce - II
Děkuji za odpověď k problémovému chování ve školce . Ještě se zeptám , zda spolupracují školky s dětskými psychology tak , že si je zvou na návštěvy do školky aby právě viděli ,,na živo,, jaké konkrétní problémy jsou a pomohli je řešit na místě ….takové jakési poradkyně . To jsem asi hodně najivní , že ??? Nedovedu si totiž představit, že bych já jako rodič byla pouhý pozorovatel vím, že by se dcerka na mě stejně obracela a vyžadovala moji pozornost . První týden jsem s ní ve školce zůstávala 1-2 hodiny . Děkuji za více info . Majka
Mája
Tady je to problém.
Dřív k nám pracovnice z poradny chodily pravidelně dělat testy školní zralosti s předškoláky, zvaly nás na semináře, pořádaly konzultace atd.
Pak jsem se od paní psycholožky dozvěděla že jim zkrátili úvazky, tudíž už pro tyto aktivity není prostor. Od té doby rodičům pouze předáváme kontakt a poradnu doporučujeme.
Občas nám rodiče dávají jakési formuláře z poradny, které vyplňujeme podle toho jak se nám dítě jeví. V tomto případě se snažím vypsat co nejvíc věcí, i nad rámec otázek daných formulářem, hlavně popsat problémy, které v poradně kde je je dítě samo psycholožka těžko odhalí.
Už jsme si několikrát říkaly že vidět dítě „naživo“ by bylo pro psycholožku dobré, ale v praxi se to neděje – nejspíš právě z důvodu nedostatku času, nevím, zas tak dalece do problematiky poraden nevidím.
Jinak návšteva psychloložky by musela být odsouhlasena rodičem – jako učitelka bych se tomu nijak nebránila. Ale krom těch zmiňovaných testů a konzultací jsem se s „pozorovací“ návštěvou nikdy nesetkala.
Potom by tedy možná pomohlo nechat si od učitelek napsat „zprávu“ (pokud budou ochotné to udělat), prostě jejich postřehy z pobytu dcery v kolektivu a pak to předat v poradně, aby si ucelili obrázek
spolu z výsledky testu.
Tedy možná se nejdřív zeptat v poradně, jestli by jim postřehy učitelek pomohly a případně i specifikovat oblasti ke kterým by se učitelky měly vyjádřit.