Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
chování ve školce
Dobrý den , obracím se na vás a prosím o radu a názory . Od září navštěvuje dcerka 3a pul roku školku pravidelně 4 dny v týdnu, denně 3 hodiny , beru ji domu před obědem po domluvě s učitelkou (s jídlem si hrála, jedla jen zřídka a málo , odbíhala od stolečku atd…narušovala chod oběda) PO té však zase začalo denní stěžování na její chování , při oblékání nespolupracuje…pobíhá po šatničce, všemu se směje, venku na procházce odběhne povaluej se po zemi nechce vstát , oslintává si rukávky u bundy sobě dětem i účitelce , někdy se i kouše do ruky, leze do polic , vylézá na stůl , skříňky atd. ..vše je pro ní hra . Nereaguje na žádné příkazy , žádosti …neposlušná ..všemu se směje …její chování prý neúnosné, narušující a ona sama je z ní unavená. Paní učitelka to vidí na osobní asistenku a také žádá rady od psycholožky jak s ní pracovat . Již dvě návštevy u psychložky jsme absolovovali ..spíše seznamovací , za týden nás čeká jakýsi test a po týdnu zhodnocení …popř. návštěva neurologa . Zmíním také , že poslechne vcelku bez problémů , zvýším hlas , zaťukám do stolu a reaguje hned.Je velmi živá , neposedná , musím ji často napomínat ,když se chová jak by neměla. O čase stráveném ve školce dcerka mluví hezky , chodí tam ráda.Poslední pul rok , negativně a hysterickým pláčem reaguje na jakoukoliv kreslenou pohádku, písničku v televizi a písně či říkadla pro děti pouštěné z cd ..s tím také naráží ve školce . Nevím jak dál řešit tuto situaci , čekáme za 3 měsíce přírůstek do rodiny , myslela jsem ,že mi školka pomůže se záteží , která přijde narozením druhého dítěte , zdá se ,že to ale bude naopak a nakonec bude lepší nechat dcerku doma a nějak to zvládnout i s ní, než denně poslouchat čím se zas provinila ve školce. Co myslíte vy ??? Děkuji všem . maminka Majka
Mája
Dobrý den,
tohle je velice těžké jakkoli hodnotit pokud člověk nezná konkrétní situaci.
Osobně bych zkusila poprosit paní učitelku jestli bych mohla být „nezávislý pozorovatel“ tedy být přítomna při pobytu dcery ve třídě a jen ji sledovat, nijak na ni nepůsobit, nemluvit na ni… Pak se snáze spolupracuje oběma stranám. Rodič vidí jak se dítě projevuje v kolektivu, učitelka zase vidí snahu ze strany rodiče situaci nějak řešit.
Je podstatný rozdíl mezi tím, když je dítě s rodičem, který vlastně veškerou pozornost směřuje jen na něj a často se činnosti dítěti podřizují (vím že toto dítě příliš nebaví, budem dělat raději toto), kdežto ve školce je dětí mnohem více pohromadě a většinou jen jeden dospělák, který ještě krom dohledu na všechny, vytváří program, musí stihnout spoustu věcí. Navíc činnosti by měly být vyvážené, což znamená že se zaměřuje na všestranný rozvoj dítětě, takže se v programu najdou věci ze kterých je jedno dítě nadšené a druhé by ji raději přeskočilo. Tím chci říct že školka se nemůže programově podřídit jedinci.
Teď záleží na tom, zda je v možnostech dcery se do kolektivu začlenit, zvládnout méně oblíbené záležitosti, užít si oblíbené. Nebo zda na to ještě není připravená a pomohlo by nástup do školky odložit. Či zda je opravdu nutné změnit přístup.
V tom by mohlo pomoci ono vyšetření.
Pokud neznám situaci „na živo“ pak bohužel víc rad nemám.
Taky záleží jaká je paní učitelka, zda umí zvýšit hlas, být důsledná a vymezit pevné hranice. Nebo je mírná až příliš. – toto na dálku opravdu neposoudím.
Takže bych zkusila pozorování ve školce a pak bych počkala na výsledky a co poradí dál.