Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
První zádrhelky první třídy...
Dotaz je hlavně pro Brmbulku: prosím, Brmbulko, pověz, co si myslíš. Tomík přišel dnes ze školy s trochu zataženým obličejem. Jeho druhý domácí úkol, totiž vlepit obrázek do sešitu, nedostal puntík. PROTOŽE, a to neříkal, neměl na sešitu obal. Sám prý neví o tom, že by paní učitelka o obalu dětem říkala (mohl se přeslechnout), ale puntík dostalo jen pár dětí… Je smutný a já tedy taky… Když už tedy musí být puntíky, a nemůže je dostat za snahu každý, proč se dávají za rodiče? Protože my obal doma neměli (na A4), nevíme dopředu, co přesně Tom nafasuje. Ve čtyři jsme šli domů, o půl páté u nás zavírají papírnictví, tak jsem obal nechala na dnes – a pozdě :-((. Příští úterý je první třídní schůzka, poraď prosím, jak mám toto probrat. Nerada bych, aby to vyznělo čistě jako kritika, ale že je Tomík smutný, to by vědět měla…
Jo, a trochu mimo: je to tady, dnes donesl domů čítanku, v tiráži stojí: genetická výuka čtení. Nejsem nijak nadšená, navíc sama nevím, jak mu budu doma nápomocná, když mi přijde ten postup trochu nelogický. Máš nějakou radu, jak si ověřovat jako rodič, že se dítě učí číst s porozuměním? A jak mu v tom při tomto postupu pomoct?
a zapoj tatinka a sebe:)….a soutezte s nim:)
neni zač:)
Tak to je fakt dobrý nápad, jdu si ji hned vystřihnout. Dík :-))
vis co bych asi udelala ja?…..doma mu zavedla taky takovy satek a ziskal by mašličku doma mozna driv nez ve skole:)
Virenko to je mi líto, že máte hned na začátku takové starosti… Tohle by Terka taky moc nezvládala.
Brmbulko, oni jsou třída pod patronátem Ferdy mravence, takže každé dítě má na nástěnce Ferdův šátek a sbírá černé puntíky – kdo jich bude mít hodně, bude mít krásnou Ferdovu mašličku. Proto je Tom tak smutný, že má zatím jen jediný, za první domácí úkol. Snad zítra dostane další, opravdu se snažil. Jakmile puntíky budou stagnovat, on je přesně dítě, které ztrácí motivaci k velkému snažení…
ona dava i cerne puntiky?
lenous..presne tak se to ma delat…..deti neznaji nektere vyznamy slov…pri spolecnem prvnim cteni se to musi vysvetlit
Brmbulko, však na tebe a tvůj postoj teskně myslím půl odpoledne… První den paní učitelka puntíkování zmínila a i když se mi to moc nelíbí, myslela jsem, že půjde o motivační věc – každý, kdo má úkol, dostane tečku, třeba. Ale včera jedna holčička dostala tečku za to, že nejlíp zacvičila v tělocviku semínko, a to mi už přišlo zvláštní. Tečka za rodiče je pro mě jako pro mámu nepochopitelná. Měli jsme seznam pomůcek, které mají mít děti do pátku (výtvarka, tělocvik), ale obaly k tomu nepatřily, děti zatím domů donesly pouze 1 velký sešit a dnes učebnici čtení, tak ani nevíme, kolik a jaké rozměry. Přijde mi to prostě vůči vyjukanému prvňáčkovi nefér, to je celé.
Tipům ze čtení rozumím a díky. Tom je šikovný, na dys- se mi nezdá, takže to snad půjde, pokud neztratí motivaci. Já genetickému postupu vůbec nerozumím, takže nevím, zda nebude vadit, že je slepý na jedno oko, nemá prostorové vidění a trochu horší zorné pole… Pochopila jsem, že děti „čtou“ vše, co vtěsnají do zorného pole, postupně třeba i odstavec, tak jen doufám, že špatný zrak mu to kazit nebude…
Leni, taky dík, s neznámými slovy mě to napadlo taky a takhle jsem to chtěla dělat. To je ale ještě daleko… Taky doufám, že ho toho nebude mrzet víc, dneska mi totiž řekl, že se těší, až bude moci chodit do druhé třídy…
K tomu čtení, jak píše Brmbulka, u nás byl spíš problém (podle paní učitelky, naštěstí ne u mého syna), že děti slovo přečetly a nevěděli, co znamená. Například přečetly slovo KLAS nebo OBLAK – věděly, co je mrak, ale oblak jim nic neříkal, klasům obilí se říká třeba zrní, tam byly problémy. Já jsem to dělala tak, že jsem se synem četla a hned jsem se ho na slova, která se běžně tolik nepoužívají ptala, co znamenají.
no asi tak,…..mym nejdulezitejsim ukolem(a to nerikam ze je to ukol vsech ucitelek..kazda citi jinak co naucit a co ne)je naucit deti milovat skolu….pokud se mi tohle podari mam ja i rodice vystarano na celou skolni dochazku…
co se tyce puntiku:(((((…puntikovaci pani ucitelky by meli zavrit:)…podle mne vam pani ucitelka mela dat urcity cas na to abyste vse sehnali….my mame TS v pondeli a tam ja teprve oznamim dokdy chci veci mít…nekdo uz obalene ma…nekdo ne….nevim jake mate ucebnice….ale vsechny ucebnice v 1. tride detem zustavaji a vetsinou jsou z polakovaneho papiru tudiz ja osobne nevidim duvod aby byly velke pracovni sesity obalene….protoze jim ty obaly stejne padaji….jinak je to u malych sesitu ale do tech snad jeste nepisou…..jak rikas ty……ja davam detem ted vsem stejne i kdyz to ne vsichni(cokoli) zvladnou….snaha se ceni vic nez vysledek….a nez se vse zkoordinuje…je lepsi si pockat n 1. tridnio schuzku a udelat to tam…..domluvit se s ucitelkou v klidu….
a ted ke cteni….ty jako rodic muzes kontrolovat cteni s porozumenim tak……ze po kazde vete ho zastavis a zeptas se na nejaky udaj ve vete a vysvetlit ho….pozdeji po vice vetach…pokud je schopny ti odpovedet rozumi.
.PŘ: Na pasece u lesa se pasou ctyri jeleni.
zastavis ho a zeptas se….kdo se pase u lesa?
kolik je jelenu?…….atd….
obcas maji deti tendenci se ucit texty nazpamet kdyz je ctou vicekrat….tak to mu dej cist text vzhuru nohama(mozek to donuti domyslet si tvary pismen)…nevim zda jsem pomohla…spatne se to takhle vysvetluje……ta veta s temi jeleny je vybrana z prvni diagnosticke proverky cteni pro prvnaky….
Virenko, chápu, že je to Tobě i Tomíkovi líto. Nevím, co napíše Brmbulka, ale podle mého jsou prvňáčkové docela citliví na hodnocení a puntík za obal si bude asi dost brát. Myslím, že by se mělo spíš motivovat, a to pozitivně. Spíš bych Tomíka pochválila, že úkol zvládl než bych poukazovala na chybějící obal. Ať ho to nemrzí dlouho.