Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Vyřazení ze školky
Jsem nešťastná.3.5letý chlapeček mi nastoupil do školky.Skoro nemluví,ale já se s ním domluvímJe paličatý a je fakt,že moc nereaguje na příkazy.Do školky chodil dva dny,úplně nadšenej.Druhý den se MOC těšil a od rána mě hnal ke dveřím.Když jsem ho ve školce tajně pozorovala při obědě,seděl a krásně s dětmi jedl.Ale přišla rána,že k nim nepatří,že si dělá co chce a oni nemají čas hlídat třeba na zahradě,kam se prcek zase vydá.Jsem špatná z toho,že ho musím dát do speciální školky.Chtěla bych,aby se rozmluvil a reagoval(zní to hloupě)na povely.Máte někdo podobné zkušenosti,jestli se to a kdy srovná,třeba s ostatními „normálními“ dětmi?
Radana
Něco podobného to bylo s naším Davídkem minulý rok – letos zatím zvládáme bez problémů 🙂
Díky za osvětlení, já měla vloni velké pochybnosti, jestli jsme udělali dobře.
Děkuji za odpověď.
Důvodem k vyřazení u nás může být nezralost – neustupující pláč až hysterické scény bez náznaku zlepšení, nezvladatelné chování – agresivita, nezvládnutá hygiena -pravidelné počurávání, pokakávání(pokud se to stane vyjímečně nic se neděje). Pak třeba dlouhodobá neomluvená absence nebo pravidelné porušování vnitřního řádu…
U nás jsem se setkala zatím jen s vyřazením dítěte pro dlouhodobou neomluvenou absenci a pak ukončení docházky po dohodě s maminkou z důvodu nezvládnuté adaptace (dítko neustále plakalo a školka byla utrpením – po roce přišli znova a bylo to naprosto bez potíží).
S žádnou tabulkou jsem se nikdy nesetkala.
Chmjorko, co vlastně může být důvodem k vyřazení dítěte ze školky? Jsou nějaké „tabulky“ podle kterých se děti posuzují, třeba zralost?
Ahoj Raduš, podle toho, co píšeš, to vypadá, že moje dítko je úplně stejné 🙂
Včera jsem se byla optat ve školce, jestli by ho přijali. S tím mluvením tam problém nebyl, jen mi p.učitelka řekla, že mají už sice plno, ale některé děti budou nastupovat později, tak by ho možná vzali, že se domluví s paní ředitelkou…
Povely jako by nevnímal, ale to jsem s ní nerozebírala, protože ve školce to třeba bude jinak, navíc jsem nesebrala odvahu říct: on neposlouchá…když to tak úplně není pravda, musí se přijít, jak na něho.
Taky se z ničeho nic někam vydá a nezajímá ho, že tam jezdí auta, atd…
Někde jsem zaslechla, že pokud školka řekne, že dítě nezvládne, jde dítě před komisi a ta určí, jestli bude mít asistenta nebo ne. Ale opravdu jsem to jen zaslechla, takže nevím přesně, v jakých případech má na to nárok.
Dej vědět, jak jste dopadli, jestli můžete dál chodit do školky a tak…jsem zvědavá. Taky se ozvu, jak jsem pochodili my. Hodně štěstí.
Markéta
Můj osobní názor je, že vyřadit dítě z docházky po dvou dnech je dost ukvapené, děti přichází do školky různých prostředí a každé jiné, chvíli trvá než pochopí nová pravidla a přizpůsobí se „školkovému“ režimu. Na to podle mého názoru dva dny rozhodně nestačí.
K „poslouchání povelů“ – chce to důslednost, opravdu trvejte na tom, co od něj žádáte a neustupte, je to sice někdy obtížné, ale určitě se to vyplatí.
Co se týče mluvení – hodně si spolu povídejte, pokládejte otázky které vyžadují delší odpověď než ano a ne, čtěte si příběhy a další. Případně se obraťte na pomoc k logopedovi.