Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak správně naučit dítě číst
Mám dítě v první třídě a doma ho učím číst slovo nahlas po slabikác,
protože vidím jak si slovo salbikuje v duchu a pak mi ho říká nahlas, což podle mého názoru není dobře. Učitelka ve škole ho ale tak učí, aby si
slovo přečetl potichu a pak teprve ho řekl nahlas. Při mé konzultaci s
učitelkou mi bylo řečeno, že dítě brzdím a vracím ho zpět, že už je dítě v
další fázi četení, kdy slovo chápe. Prosím poraďte mi, který ze způsobů je
správný.
Hanka
Brmbulko, souhlasím. Tohle je jasná nesrovnalost, z toho, co tu opakovaně píšeš v odpovědích, to taky chápu jako nežádoucí dvojí čtení.
Škoda, že nám už Jájina nenapsala, zda toto pozoruje při čtení u svých dětí, nebo to byla (třeba i špatně pochopená nebo špatně citovaná) teoretická poznámka.
mily anonymni..opet dekuji:)
Virenko nevim jak u Jajiny..ale presne tohle::
Znamená to, že si jej přeslabikuje šeptem pro sebe a pak je vysloví nahlas.
je u mne dvoji cteni
Všimla jsem si poznámky Jájiny, cituji:
A poznámka na konec:dvojí čtení neznamená, že si dítě přečte slovo v duchu a pak nahlas – tak to má být. Znamená to, že si jej přeslabikuje šeptem pro sebe a pak je vysloví nahlas.
Toto mi taky přijde, že je přesně to, co nemá být a dávám za pravdu Brmbulce.
Jinak jsem ale ráda, že sem vstoupila, přes dílčí nejasnosti se svou metodou zřejmě pracuje dlouhé roky a funguje jí i u dětí s potížemi, které jsou přece prubířským kamenem praktických dovedností učitelky. Když se člověk mýlí, může se poučit, náhled poupravit, je to jen na něm. Já jako maminka aspoň lépe vím, jak přesně s touto technikou učitelky pracují. Škoda, že už se tu neukazuje…
Proc to tam naskocilo dvakrat, to je mi opravdu zahadou…
…
Brmbulce: neni zac.
Z vyroku Jajiny je take naprosto jasne, ze problematice tzv. dvojiteho cteni nerozumi. To je vsak smutny pripad naproste vetsiny pedagogu (natoz aby jevu dokazali predchazet). Totez plati obecne o pedagogice, resp. ucitelske dovednosti. Cituji (z webu Vyzkumneho ustavu pedagogickeho v Praze; Hospodarske noviny, 25.2.2008): „Absolventi [Univerzita HK], kteri skoncili v ucitelske profesi [71% respondentu], navic odpovidali na otazku, co je vysoka skola nestihla naucit. Chybela jim predevsim 'prakticka ucitelska dovednost'…“
Jinak v jinem dotaze na techto strankach,“Uceni cteni a psani u predskolaku“, se Jajina opet – bohuzel – absolutne zcestne vyjadruje o technice „Splyvave cteni“ (ktera je, pro upresneni, soucasti metodiky Sfumato), kde to micha s jakymsi vazanym ctenim, coz je samozrejme kamen urazu. Navic Splyvave cteni vubec nevychází ze slabikotvorne (ani geneticke) metody. Jiz Prof. Matejcek se vyjadril, že Splyvave cteni je zalozeno na zcela odlisnem neurofyziologickem zaklade nez slabikotvorna metoda. Na Internete lze najit i nekolik zaverecnych praci na tema metod cteni (napr. Pedagogicka fakulta Masarykovy univerzity) ci v Centralnim katalogu Univerzity Karlovy v Praze.
Jsem s pozdravem!
pozorovatel ze zahranici
Brmbulce: neni zac.
Z vyroku Jajiny je take naprosto jasne, ze problematice tzv. dvojiteho cteni nerozumi. To je vsak smutny pripad naproste vetsiny pedagogu (natoz aby jevu dokazali predchazet). Totez plati obecne o pedagogice, resp. ucitelske dovednosti. Cituji (z webu Vyzkumneho ustavu pedagogickeho v Praze; Hospodarske noviny, 25.2.2008): „Absolventi [Univerzita HK], kteri skoncili v ucitelske profesi [71% respondentu], navic odpovidali na otazku, co je vysoka skola nestihla naucit. Chybela jim predevsim 'prakticka ucitelska dovednost'…“
Jinak v jinem dotaze na techto strankach,“Uceni cteni a psani u predskolaku“, se Jajina opet – bohuzel – absolutne zcestne vyjadruje o technice „Splyvave cteni“ (ktera je, pro upresneni, soucasti metodiky Sfumato), kde to micha s jakymsi vazanym ctenim, coz je samozrejme kamen urazu. Navic Splyvave cteni vubec nevychází ze slabikotvorne (ani geneticke) metody. Jiz Prof. Matejcek se vyjadril, že Splyvave cteni je zalozeno na zcela odlisnem neurofyziologickem zaklade nez slabikotvorna metoda. Na Internete lze najit i nekolik zaverecnych praci na tema metod cteni (napr. Pedagogicka fakulta Masarykovy univerzity) ci v Centralnim katalogu Univerzity Karlovy v Praze.
Jsem s pozdravem!
pozorovatel ze zahranici
nooo…ja taky jeste nedavno zila dojmem ze budu mit sve decka do 5ky….a ze dne na den do jednicky:(((…neboj vetsinou jeste tak jedno dve deti ubudou
No jasně, já to chápu, já jen, že čtu a nabírám různé informace a pak je to všechno jinak a nic s tím nenadělám. Pro mě osobně je to možná lepší, protože metodu slabikování znám, u genetické bych nevěděla jak procvičovat.
Jo a ještě něco, když pan ředitel mluvil na třídní schůzce, s nadšením nám počet žáků oznámil a pak dodal „27 – to už bude nějaký sbor!“
Tonaso…to neřeš…za to nedekuj skolce ale tem nahore….nedali penize…musi byt vetsi pocty zaku….a kvalita vzdelani pujde dolu…zakonite….ale dokud nam ucitelum budou vsichni nadavat ze stavkujeme zbytecne na tohle si vzpomen…ja budu mit tech prvnaku 30:(