Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Co opravdu k zápisu?
Milé maminky a hlavně paní učitelky, i na mě už dolehla hysterie ze zápisu do první třídy. Já vím, že je tady o tom napsáno strašně moc, ale minulý týden jsem se dozvěděla, že dítko má umět vyhláskovat slovo a naopak, když někdo hláskuje slovo, tak má dítě říct o jaké slovo jde. Vůbec nevim, jak se tohle vlastně mám se synem učit.
Zvládá perfektně (to už jsme dotrénovali:-) určit první písmenko ve slově, ale vyhláskovat zatím ne…:-( Nezlobte se, že takhle jančím, ale zápis se nám už blíží (jdeme 15. ledna) a nerada bych, abychom tam zjistili co jsme všechno měli a neměli dělat:-(
Dáda se do školy už strašně těší (je narozený 1.února) a odklad by asi „nerozdejchal“:-((
Předem děkuji za jakoukoliv radu.
„Hysterická“ Jedlayda
Moc vám všem děkuju. Zrovna dneska jsem se ptala ve školce a oni to hláskování s dětma už trénujou, ale prý jim to moc nejde (tak nejsme sami:-).A s tím počítáním do 10 včetně sčítání i odčítání!! – to chtěly i psycholožky, když byla ve školce depistáž (takhle to bylo napsané na nástěnce v šatně:-o).
Trošku jsem se informovala na „naší“ budoucí škole a bylo mi řečeno to, co tady píšete i vy, paní učitelky. Tak ještě jednou díky. Kéž by náš Dáda „vyfasoval“ jednu z vás….:-) Tak hodně pevné nervy s těmi našimi ratolestmi.
neni totiz dulezite dobre a rychle cist….ale umet cist s porozumenim…kdo z vas si cte nahlas?..myslim ze nikdo….a ta mala kdyz mela cist potichu jen ocima..netusila co po ni chci…
chmjorko…..jj…obcas mivam ve tride deti co v zari pocitaji do sto…a jini ani do tri…..bohuzel prave v tom ze umi do sto je velka chyba…oni napocitaji a rikaji ze umi pocitat…bohuzel ty souvislosti mezi cisly nevidi a pak maji problemy…nejlepsi je prvnacek tabula raza…necte nepise nepocita..protoze je mnohem horsi preucovat to co do nas hustil dedecek nez dobre naucit s metodickymi postupy a souvislostmi….kolikrat se mi uz stalo ze mi maminka v zari oznamuje s ni nebudete mit probelmy…ona umi cist….z takovych hlasek dostavam koprivku…protoze chudak dite nadherne precte noviny…ale kdyz se zeptas o cem to bylo nevi:(((…a nechape proc by mel vedet o cem to bylo kdyz to tak hezky precetla….no a pak nastupuju ja…zla teta ktera ji preucuje cteni…..a dite ma psychicky blok…a cte hur a hur a hur…a srovnava se az po roce…:(:(
Ahoj Jedlaydo,
s hláskováním se opravdu netrap, to jsem ještě neslyšela že by to někde přímo vyžadovali. Někde třeba zkouší co všechno dítě zvládne, ale je to spíš ilustrační než nějak směrodatné.
A k tomu počítání – ve škole kterou máme nejblíž chtějí počty do pěti, ale většina dětí hravě zvládá do deseti i víc a to je nijako nedrtím, spíš bych řekla že to mají odposlouchané z toho když je počítám při návratu ze školky, mnohé si to nosí z domova. HOdně dětí i rozeznává číslice – mám takovou nástěnou pomůcku aby si mohli odpočítat a zjistit jak číslo vypadá když to potřebují do pracovního sešitu, ale nijak to netrénujeme, je to na nich.
Jani…vazne se u vas zkousi zda pocitaji do deseti?….kdyz vezmu ze my jedeme v prvni tride podle alteru kde se do 10 pocita az nekde v prosinci(to musi vsichni?)….ale zase ve skolce vyzaduji po detech aby umeli pocitat do sesti….to taky nevim proc
Dodala bych, že ještě chtějí, zda umí napočítat dod desetni, dívají sem jak drží tužku….
Já tedy nevím, asi to dělá každá škola jinak, ale syn musel loni rozeznat geometrické tvary, opsat tiskace napsané slovo, namalovat panáčka včetně počtu prstů, nakreslit kolečko, trojúhelník a čtvereček, počítal do pěti, pak mu tři bonbóny schovala a měl říct, kolik mu jich chybí. Dá se říct, že to co píše PavlínkaV a Brmbulka. Říkal básničku a odpovídal na otázky, do čehož jsem nesměla jakkoli zasahovat. Určitě to nebylo nic náročného, hlavně to opravdu nezkoušej dopředu, chtějí spontálnost.
proboha to dela zapis na vysokou?:)…vyhlaskovat slovo dela problem i druhakum nekterym….popisu, co chceme po detech my….shodou okolnosti jsem se vratila ze schuzky ve skolce kde jsem informovala rodice budoucich začku….ptame se na barvy…tvary….kresli se postava(kdyz nezvlada tak domalovava predkreslenou)….rika se basnicka nebo se zpiva…..porovnava se mensi a vetsi tvar…povida se o rodine….pokud zna nejake pismenko….ukaze….nebo se podepise…ale to ne vsichni…nektere se chteji pochlubit, tak je nechame…jde o to zjistit zda nema vadu reci…zda je komunikativni….jak dokaze pracovat v klidu…chvilku….proste nestresovat a udelat malymu z toho dne ritual….:)..prijemny zakonceny cukrarnou:)
Jedlaydo, holky už všechno vyjmenovali a můžu tě uklidnit, že u zápisu jsem nikdy nic takového po dítku nechtěla. Hlavně ať ví, čí je:o), raděj dohlédni, aby dobře držel tužku a ve světě se neztratil;o) Hláskování je opravdu záležitost první třídy.
U zápisu jsem většinou po dětech chtěla barvy, něco nakreslit (kvůli tomu držení tužky), ukázat, kde je třeba víc květinek (do pěti – 1 je méň než 4), povědět, jestli chodí do školky, co se mu líbí, koho má doma atd. Piánko, nestresovat;o)
Určitě ti napíšou ještě zkušenější paní učitelky, já jsem zatím prvňáčky neučila, zatím jen ty starší.
Holky díky za uklidnění, ale znáte to samy, když je něco důležitého před vaším dítkem…. tak to stejně nejvíc prožíváte vy samy:-(( Po zápisu vám povim co a jak.
Ještě že vás tady mám!!!:-))
No taky si myslím,že co se týká čehokoliv s písmenky tak je to hloupost…to se mají děti naučit až ve škole…
Tvary,barvy,srovnání malý-velký,zvířátka,věci,rostliny,aby věděl jak se jmenuje a kde bydlí….neboj zvládne to skvěle a do Září se naučí cokoliv co by náhodou neuměl nebo spletl:-)))
Pí učitelky to nedělají poprvé a budou určitě moc příjemné…
Taky tě uklidním, bylo to formou hry, všude barevné obrázky, dětem rozdávali masky, co vyrobili ve vyšších třídách, a nebyly tam žádné otázky, na které by děti nedokázaly odpovědět. Nebyl to žádný stresující zážitek. Hláskování je nesmysl, takové věci se mají učit až ve škole. Hlavní jsou barvy, tvary, dítě musí vědět, jak se jmenuje, kde bydlí, kolik je mu roků. A básnička nebo písnička přece nebude problém. Takže buď v klidu, mamino, nehledej problém tam, kde není. Dáda je šikovný kluk a všem jim to tam ukáže:-)
Jedlaydo, klíííd. Ono to nebude tak horké. Byla jsem zatím u zápisu mých dvou synů a nikdy po nás nechtěli hláskovat. Maximálně říct básničku, poznat barvu nebo tvar (kruh, trojúhelník, čtverec). A zrovna ten tvar Eda netrefil. Neboj se, není to žádná maturita, učitelky se snaží navodit příjemnou atmosféru, aby budoucí prvňáčci měli ze školy dobrý dojem.
Hlavně s ním nic netrénuj, ať ho zbytečně nevystresuješ. Je to pohoda, opravdu!