Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Činnost ve školce
Verča začala chodit od září do školky na 4 hodiny, ale pokaždé, když se jí optám, zda-li něco malovali, modelovali,…tak prý nic. Za tu dobu vymalovávala houbičkou (temperami) hrušku a z modelíny jakýsi kopeček s deštníkem (to mi i sama řekla, že to dělala s paní učitelkou). Nevím, zda-li se mám optat učitelek, jestli si malá jen nevymýšlí a nebo s dětmi opravdu nic nedělají. Jsem trošku zklamaná, myslela jsem, že budou učitelky s dětmi více pracovat. Doma jsme s Verčou skoro každý den malovaly (pastelky, vodovky , tempery, voskovky, křídy) a čas od času modelovaly (vyvalovaly, stříhaly, krájely, vykrajovaly, dělaly kuličky,…). Chápu, že pokud je jakž takž počasí, jsou děti venku, ale několikrát už bylo škaredé počasí a jelikož má školky k dispozici tělocvičnu, chodí s dětmi tam (trošku mi připadá, že je to jednodušší pro učitelky, vypustit děti, aby lítaly jak potřeštěné, než se jim věnovat). Také mne zaráží počet básniček, které se učí děti ve školce. Od začátku září se na nástěnce objevila teprve druhá krátká básnička, první uměla Verča hned v prvním týdnu. Písničky, které zpívají ve školce už zná z domova (pásla ovečky, skákal pes, prší prší,…).
Tak mi to nedalo a konečně jsem se osmělila a poptala se na díla své holčičky. Bylo vidět, že jsou pani učiteky na rozpacích a asi jsem bodla do vosího hnízda. Takže Verunka malovala hrušku (houbičkou), lístečky (asi štětcem a ježečka (štětcem – na něj pak lepila ten lísteček). To jsou veškerá díla od začátku září. Pani učitelka mi ještě řekla, že oni s těmi malými dětmi začnou teprve něco vytvářet, tak snad se to v průběhu roku zlepší.
Myslím že téma houby je teď asi hodně frekventované na spoustě školek, počasí jim přeje :-)) Houbu si určitě dodělá, to se neboj.
Já si myslím že tady jsou samé pečlivé maminy kterým záleží na tom aby byly jejich děti šťastné a spokojené a samy si to maminkování užívají a prožívají všechno zároveň s dětmi.
Ale jsou i maminky které to s péčí nijak nepřehání až zanedbávají a bohužel to není ojedinělý jev. Viděla jsem maminu co jí rozzářené dítě přineslo obrázek, ona řekla „hm hezký“ a v zápětí letěl do koše. Stejně jako máme na obrázky, které si děti můžou brát domů, v šatně přihrádky- přesně vím které přihrádky budou druhý den prázdné a které tam budou klidně měsíc než si je někdo vyzvedne. Většinou to omlouvají tím že jsou tam a tam a nebudou to sebou tahat, ale vím že tam stejně zůstanou i další dny.
Jé, Chmjorko, u Lucinky ve školce děti taky modelovaly houby – nejdřív z plastelíny, pak je malovaly na papír vodovkama a taky je modelovaly z nějaké hmoty (hlína nebo takové ty samotvrdnoucí hmoty). Tento týden bude Lucinka muset být doma, má zánět spojivek, a bylo jí líto, že tu svou houbu z hlíny nedodělá (nenamaluje). Doufám, že se nějak domluvím s učitelkou, jestli by to nemohla udělat dodatečně ve školce nebo doma.
A musím říct, že já tedy rozhodně nejsem rodič, který by vyhodil Lucinčiny výtvory – naopak když se jí povede něco hezkého namalovat doma, tak jí to schovám, odatuji a napíšu co to má být (i když kreslí většinou na papír na tabuli z Ikey a výkres je tudíž trochu neskladný)
Katie, u nás je to stejné, teď tam máme plastelínové houby, muchomůrky z roliček od toaleťáku a podzimní zátiší krom obrázků :-)) Věřím že udržet malého není žádná legrace.
A vaše paní učitelka má pravdu, obrázky by založené být měly – já se toho nedržím, inspektorka se po ničem takovém nesháněla, ale možná kdyby přišla nějaká jiná… Jeden čas jsem je taky dávala na konci roku a když jsem pak šla domů potkala jsem několik obálek s obrázky vyhozených v koši. Přišlo mi to líto za děti že se na to rodiče ani nepodívali. Ale tomu nezabráním ať tak nebo tak, ti co o to nestojí vyhodí obrázky ať jich je padesát najednou nebo po jednom.
Chmjorko, u nás právě taky dávají výtvory dětí do šatny a něco visí i ve třídě, učitelky dokonce dělají v šatně i výstavku nejen toho, co děti kreslily, ale i toho, co modelovaly (což je pro mě utrpením, když jdu pro Lucinku s Honzíkem – ten se o ty výtvory náramně zajímá a já mám co dělat, aby to neponičil:-))
A co se týká toho dostávání kreseb až na konci roku – na schůzce nám paní učitelka říkala, že děti se naopak moc rády přehrabují ve starých věcech, vzpomínají, jak to malovaly a znovu je to potěší. Ale je fakt, že sem tam si odnesou nějakou kresbičku domů hned. Asi tedy záleží na každé školce, jak moc tu inspekci prožívá.
Pokud v dítě ve školce opravdu něco vytvoří tak by mělo být dílo automaticky někde vidět. Je škoda výtvor rovnou někam založit. Já se snažím je dávat co nejdřív do šatny, máme kolem dokola nástěnky a na výrobky je místo na skříňkách, děti se rády chlubí a maminky jsou taky zvědavé. Jen pracovní listy si děti zakládají do svých šanonů, kam však mohou maminky také nahlížet. A obrázky by se sice skladovat měly, ale to mi přijde docela líto, to z toho pak není taková radost, když si přinesou x obrázků na konci roku už si ani nepamatují co to vlastně malovali a vystavte si na lednici v červnu sněhuláka. Já dávám obrázky domů po sundání z nástěnky. Inspekci jsme měli v červnu a skladované obrázky nikdo nesháněl – asi záleží na inspektorkách. Těm našim stačila šatna – bylo tam možná po pěti výtvorech od každého dítka. Asi je to taky v každé školce jinak, setkala jsem se i se školkou kde si paní ředitelka výslovně nepřála vystavovat dětské práce jelikož se tam dle jejích slov nehodily.
Vicikovko, přispěji svoutroškou do mlýna. Nika je velmi komunikativní, upovídaná i ze spaní. Nicméně na otázku co dělali ve školce odpovídala nic. I kdž jsem se ptala na kreslení, cvičení, zpívání a podobně.
Až teprve teď občas utrousí, že kreslili, na otázku proč má zelenou za nehtama z ní vylezlo, že modelovali a o prvním obrázku jsem se dozvěděla taky z nástěnky:-))
Teď už konečně hlásí, co cvičili, přednesla nám říkanku.
Jinak dokud je hezky, tak jsou spíš venku, přesto zvládnout nějaké aktivity i před procházkou. Ale my nejsme ve smíšené třídě.
Určitě bych se zeptala učitelky, na to nic není, že jsou mámy zvědavé, co děti dělají. Alespoň naše paní učitelka vždy ráda odpoví a malou moc hezky chválí. Dokonce i to, že tam někdy dělá psí kusy s úsměvem označila jako, že je trochu živější:-))))
Tak to zkus, uvidíš:-)
Ve třídě mají pomalované zdi, takže tam moc prostoru na výstavku nemají, ale mrknu se. Obrazky mají vystavené v šatně a zatím nic moc ani od starších dětí. Pa pa a hezký víkend.
Vicikovko a kde mají nějakou plochu na výtvory?? Nejčastěji je to asi šatna – tam nic nemáte?? Je možné že mají plochu ve třídě, jestli máš možnost jí třeba ráno dovést až do třídy tak to udělej a rozhlédni se po výzdobě. Nebo s tím opravdu ještě nezačali a zaáří berou jako rozjezdový měsíc.
A že je spokojená je to nejdůležitější s tím souhlasím, pak nezáleží na množství básniček a obrázků. je pořád lepší mít dítě které se do školky těší, chodí tam rádo, ale třeba nemá ten obrázek, než dítko ne které se valí jedna činnost za druhou a má při tom slzy v očích.
Chmjorko, když já nechci zas být nějak moc zvědavá, aby to nevypadalo, že si nějak vymýšlím a pak aby to nemělo nějaký dopad na malou. Učitelky by měly být sice profesionálky, ale jsou to taky jen lidi, ne??? Přemýšlím, jak se šetrně optat. Nechám to na příští týden, až mne něco napadne.
Na druhou stranu je pro mne důležité, že je malá ve školce spokojená. Ostatně kulturní vyžití má se mnou, alespoň jí to nenudí :-).