Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Prosba o radu
Dobrý den
Nevím jestli se obracím správně, ale jsem docela bezradná. Mám syna kterému bude v letošním roce 9 let. V loňském roce u něj byla diagnostikována LMD, již delší dobu se snažím o to aby mě někdo pomohl, co se týká odborné pomoci při učení syna. Ale marně , tímto bych vás chtela poprosit zda je to možné a informace. nebo jestli má někdo zkušenosti prosím poraďte.
A druhý problém který mám je, že syn musel díky LMD odejít z klasiceké ZŠ. a nastoupit do zvláštní školy, bohuřel je jediné bílé dítě ve třídě. Již po prvních dnech začali problémy. Syn nerozumí o čem se spolužáci baví a má pocit odstrčenosti. Také dochází zatím k drobným potyčkám, ale tím že je syn silnější postavy tak si tolik nedovolí. Nevím jak mám synoj pomoci, doma se o tom bavíme, ale bojím se toho co bude dál.
Předem děkuji Monika
Monika
Moniko ten příběh je psaný 19.12.2006 v 17:39 hod…. od Aguška…. tam to najdete. Nejste v tom sam , to mi věřte. Ale snad Vám tento příběh dodá trochu sil a hlavně odvahy……Aguška.
le nejprve Vám řeknu….. nevěšte hlavu. Tím je pak předem všechno ztraceno. Mám za sebou stejný problém.V loni syn nastoupil do ZŠ. Od začátku to bylo pelko na Zemi.A to ať ze strany učitelky tak v našem učení.Půl roku jsem byla zoufalá a nevěděla jak Péťovi pomoci. Je to příběh velmi dlouhý. Je tady psaný na téhle poradně. Jestli Vás smím odkázat na úryvek, najděte si NEPOCHOPENÍ ZE STRANY UČITELKY. a jedno Vám řeknu a to od srdce….. nevzdávejte to, za toho malého kluka, který se nemůže bránit…..i když už nebudete moci nalézt v sobě síly , jděte dál a pomozte mu. Protože nikdo jiný to neudělá. On Vám za to jednou oplatí Vaši snahu…..on je Vaše hvězdička na nebi….. jen je těžké si sáhnoout pro její třpit…dokážete to… nenechávejte ho v té zvláštní třídě… jděte na psychologii, na jinoou PPP, jděte klidně na odbor školství… jen to nenechte tak, jak je to teď.Moc Vás pak zahřeje u srdce to, že ten kluk bude klidně usínat a pak přijde a řekne…MÁM TĚ RÁD….. tak jako to dělá můj Péťa….držím Vám palečky Moniko a věřím, že štěstí bude na Vaší straně…..přijdu se zase podívat , jak se Vám daří……Aguška…
Nechci vás odrazovat, ale snížené IQ bude argument všech škol. Hodně štěstí.
ma stesti ze ma takovou mamu:)….vsechny nase deti jsou nase slunicka at jsou jakakoli…..to je kdysi byla doba kdy musely vsechny deti predpisove byt stejna….a nikdo nechape ze to ze jsou tato deti mezi nami nas spis obohacuje a ostatni deti jeste vice…nauci se tolerovat chyby druhych..pomahat jim….ale to by to nase skolstvi potrebovalo poradnou inventuru a meli by v nem zustat jen ti ktere to bavi a delaji to od srdicka…bohuzel se obavam ze by nas moc nezbylo:(…drzim palecky a nenechte se odbyt…
Moc vám děkuji za váš názor. Já jsem v loňském školním roce 2006 oběhala asi 7 ZŠ musím podotknout,že nejsem z žádného malého města ba naopak. Pokaždé jsem se setkávala s podobným názorem a to jest že syna namohou buď z těch nedo z těch důvodů vzít. Nejhorší na tom bylo, že i ZŠ a teť se omlouvám jestli to napíši špatně Walvzdovská mě ho odmítla. Dokonce i svítání které by se mělo na podobné dětičky specializovat mě nepomohlo, tam zas měl syn malé poškození ( tím myslím že nemá žádné tělesné ), už jsem s toho byla pomalu na prášky. Měla jsem a budu vždy mít názor,že můj syn je to největší sluníčko na světě a pro mě bude vždy jednička jednička.Jen jsem chtěla aby i naše školství pochopylo, že můj syn není hloupej jen nám to jde pomalejc. Syn je jinak tulivej, klidnej a snaží se s každým vyjít. Od malička si povídáme, starší syn nám v tom pomáhá a každou maličkost třeba 100x probereme, jen aby vše pochopil tak jak má.
Paní Brmbulko ještě jednou děkuji za váš názor na schválně skusím napsat o informace k asistentům.
Jo a za ten názor že se chteli syna zbavit se nemusíš omlouvat já jsem tento názor měla skoro celý školní rok.Ale synoj jsem pomáhala co jsem mohla a dokonce jsem mu udělala i na konci roku vysvědčení. Protože aby mu učitelka v 1 třídě dostal do ruky to co mu chtěla dát, to jako matka jsem dovolit nemohla.Nakonec syn něl nejhezčí vysvědčení ze třídy a každej ho chtěl. Já jsem mu tam udělala obrázky a to se mu moc líbylo.
Monika
nesmite se nechat odbyt….jeste bych mozna poradila toto…pokud mate jakekoli dotazy a pochybnosti ohledne vyhlasek a penez na asistenty….napiste dotaz primo na ministerstvu skolstvi….do tydne vam odpovi pracovnik ketry se danou problematikou zabyva
Moniko…spis to vypada ze se tveho syna chteli zbavit…promin ze jsem to tak napsala…..informovali te ze pokud by mel integraci mel by asistenta ktery by mu byl k dispozici?…to znamena ze by s nim nemeli vic prace prave naopak asistent by byl jen pro nej…je to jen o chteni….a asistenta nemas platit ty…pokud pres SPC nebo PPP asistenta zaridis….stava se tak zamestnancem skoly a plati ho skola…vazne mi to pripada ze se ho chteli zbavit
Dobrý den Jano,vše co my píšete vím, ale bohužel jsem se setkala z jiným názorem jak učitelek tak ředitele škol. Bylo mě zděleno, že při počtu 28 až 31 dětí ve třídě na mého syna nebude mít učitel čas se mu věnovat tak jak by potřeboval. Dokonce jsem čekala jestli jedna ze škol neotevře jak se lidově říká vyrovnávací třídu, ale bohužel bylo pouze 5 dětí a pan ředit my zdělil, že by jich muselo být nejméně 8 aby tuto třídu otevřel. Snažila jsem se tuto záležitost řešit i tím, že synoj seženu asistenta který s ním bude ve třída, bohužel si ho z finančních důvodů nemohu dovolit.( částku kterou bych musela přisúpívat my vyrazyli dech ).A dokonce prý podle¨nové školské vyhlášky a teť nevím jestli to napísu dobře nebude škona na asistenty dostávat peníze, tím pádem musím být ráda že mě aslpoň tato škola syna vzala. Asi jsem do prvního článku zapoměla napsat, že syn má snížené IG.Je to sice podle PPP hraniční, ale je.Touto cestou vám chci moc poděkovat za názor a ještě jednou zkusím SPC a PPP, jestli by se s tím opravdu nedalo něco dělat.
Děkuji Monika
Monika
Mozna bych jeste dodala za Janku…pokuste se vratit syna do puvodni skoly(zduvodnit to jeho spatnou adaptaci) a zkuste pres SPC a PPP vyridit integraci. Da se take aby v ramci integrace chodil do puvodni tridy a mel individulani plan ve kterem pojede podle osnov zvlastni skoly.
Dobrý den, k první části, ve škole musí mít k dětem s LMD zvláštní přístup, tedy co se týká učiva, pro konkrétního žáka je vypracován individuální plán a podle něj se se žákem učí. (záleží na tom, co mu bylo diagnostikováno). Také existují dotační hodiny na tzv. doučování, kdy se učitel věnuje malé skupince dětí se stejnou „poruchou“.
K druhé části, LMD není důvod k přeřazení do zvláštní školy, to jste se neměla nechat dát. K přeřazení do zvláštní školy je třeba vyšetření SPC, ti určí výši IQ, podle něj se většinou přeřazuje. Zkuste ho vrátit do normální školy, nebo se poohlédnout po škole, kde pracují s dětmi s LMD.