Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
školní zralost
Chtěla bych se zeptat,zda je možné dát dítě do první třídy o rok dřive,respektive o čtyři měsíce,jestliže zvládá testy školní zralosti již ve čtyřech letech šesti měsících.Dceři bude v lednu pět let.Slyšela jsem ,že je to možné pouze v případě,kdy dítě dovrší roku nástupu do školky šesti let,což naše dcera nesplňuje o pár dní.
Nelinka
vy dnes rodice mate velke vyhody..:)…kdysi deti musely tam kde spadove patrily…dnes se o deti pere kazda skola a tak nam ucitelum nezbyva nez byt cim dal lepsi a nabizet cim dal vic…taky mam ve tride velmi nadane deti….pomahaji..ostatnim….slabsim…ziskavaji tak na dulezitosti….uci se tim ze uci…skolda uz dnes neni o vysledcich a mekkem a tvrdem i…ale o tom pripravit je na realne situace do zivota
anonymní (6. 9. 2007 v 15:00):
mas moznost si skolu i ucitelku vybrat…v ramci dnu otevrenych dveri…mam ve tride holcicku jejiz maminka dva roky pred nastupem obchazela vsechny skoly a by pro malou nasla tu nejlepsi ucitelju.(
Jovanko,moje kamarádka učitelka,má ve třídě také velice inteligentní dítě,které by se s ostatními nudilo,a tak se mu věnuje individuálně,jenže ne všechny učitelky jsou tak skvělé,a mám strach,že při nudění žáka ve škole může zaniknout jeho zájem….Každopádně jsem moc ráda,že jsem se tu setkala se stejným problémem
Nelinka
Nelinko, taky jsme před časem řešili stejný problém. Dcera je narozená ve druhé polovině září, ve školce i jinde ji chválili, jak je šikovná, chytrá a nevímco všechno ještě. I šli jsme k zápisu „před“. Na začátku prázdnin jsme navštívili PPP a bylo nám potvrzeno, že dcera má nadprůměrnou inteligenci, velmi bohatou slovní zásobu, talent na to a ono atd., ale rovněž je ambiciozní a drobná. Takže jsme měli ještě pouvažovat, aby právě v kolektivu dětí i o dva roky starších (ty s odkladem) nebyla ztracená. Protože na ty velké by opravdu fyzicky nestačila. Nejen v tělocviku, ale i při případném pošťuchování nebo tak.
Nakonec rozhodlo to, že jsme se v přípravném týdnu koncem srpna dozvěděli, že ve třídě bude 29 žáčků, z toho polovina (!!) s odkladem. Tak jsme ji ještě nechali doma, do školy šla vlastně správně.
Sice při nástupu do první třídy plynule četla, počítat uměla a asi by se nudila, ale mají skvělou paní učitelku, která ji umí zabavit, takže ji stále škola baví. Sice někdy přijde s očima navrch hlavy, že „mami, představ si, Honza/Pavlík/Šárka (jména jsou vymyšlená) neumí …. něco, co ona považuje za samozřejmé“, ale to už je spíše legrácka.
Spíše mám strach, že časem bude muset opravdu začít něco do školy dělat a nebude na to zvyklá. Stále totiž těží z toho, co nějak pochytala ze vzduchu okolo a doma max píše úkoly. Všechno ostatní učení jí jde zatím samo.
Takže shrnu-li to, nelitujeme svého rozhodnutí rok počkat. Je to ale těžká volba.
Přeji, ať se rozhodnete správně – nejen pro tuto chvíli, ale i do budoucna.
Chromle, jestli jsi v červenci, tak jsi odklad mít neměla:o) Děti narozené do 31.8. jdou do školy normálně od září.
Já jsem v půlce září a učitelky i dr. doporučovaly,abych do školy nastoupila v těch 5,9 letech:o) ovšem doma nebyla příznivá situace, naši stavili v jiné vesnici a máma si přála, abych nastoupila do školy rovnou tam. Aby mě nemuseli každý den vozit,šla jsem „o rok pozděj“, asi jsem v první třídě taky peklila, protože jsem některé věci taky už uměla, ale bylo to na rozhodnutí mámy a ta to myslela pro mě dobře -nemusela jsem po roce měnit kolektiv. Myslím si, že jsem nic nezmeškala.
ale vždycky je to individuální…
Ahojky, moje sestra (narodila se koncem září), taky mohla jít do školy, taky byla dost šikovná, bylo na mamce, jestli ji tam pošle nebo ne, nakonec se mamka rozhodla pro odklad. Teď je v devítce, ve škole prospívá s vyznamenáním, ale já to vidím tak, že když je o rok starší, má ucelenější představu, co chce v životě dělat, prakticky už je rozhodnutá pro určitý obor (před rokem ještě nebyla ta její představa tak jednoznačná). Takže si myslím, že to ani tak není šikovnosti, jak o tom, že to dítě má víc času na rozhodování ve starším věku, přecejenom bude vyspělejší. S tvou dcerou bych to řešila nějakým kroužkem, aby se mohla víc rozvíjet v tom, co ji baví a raději bych ji dala do školy až ji fakt bude 6. Ať si zatím ještě užívá bezstarostnosti.
Jako vyzrálá holčička, která před nástupem do školy uměla číst, psát a počítat (bratr mě naučil i v angličtině) jsem nastoupila do školy v pěti letech. Nijak mě to nepoznamenalo, jen si občas říkám, jestli bych se jako starší rozhodovala právě v těch 13/14 a 17/18 jinak a dospěla tak třeba k nějaké velké kariéře:-).
Jako maminka „nešikovného“ chlapečka, který zásadně nerecituje ani nezpívá a nad jehož ztvárněním Myšky Plyšky jsem včera ve školce u nástěnky dostala záchvat smíchu, jsem už na maminky geniálních holčiček trochu alergická, zvlášť poté, co o prázdninách vypukla fáma, že vzhledem k počtu předškoláků se přijme do školky jen málo nováčků a tudíž chytřejší děti postoupí výš a ty méně vyspělé zůstanou v nejmenším oddělení. Do škoky okamžitě naběhlo několik maminek rovnou za ředitelkou s tím, že jejich dítě mezi myškama plyškama přímo vyniká… Já už jsem se trpně smiřovala s veřejnou potupou, že Libásek zůstane v mrňatech.
Na druhou stranu manžel taky nedá dohromady slova ani toho nejjednoduššího dětského popěvku, narozdíl ode mně nemá na zvládnutí angličtiny žádný papír (za jeho tři časy by mu ho asi časy asi ani nedali), ale přitom si v klidu pracuje v zahraničních firmách a jezdí po světě na obchodní jednání, zatímco já jsem svou angličtinu používala jen díky španělské kamarádce, se kterou jsem se seznámila na batolecím plavání.
Jo a to oddělení zůstalo stejné – dál mají ti geniální na krku ty průměrné.
Omlouvám se za délku příspěvku a za jeho trochu jízlivý nádech. Ve školce se totiž o prázdninách mělo malovat, tak možná to byl od učitelek dobrý tah, jak si sjednat výpomoc. Moje kamarádka se takto šla připomenout 3x, z toho ovšem jednou nedorazili malíři, podruhé neměli barvu a potřetí vymalovali pouze chodbu, kde se sešlo na dvě okna asi 5 lidí, takže kamarádku poslali domů. Maluje se (jak jinak) teď a pěkně za pochodu:-)))
Jako vyzrálá holčička, která před nástupem do školy uměla číst, psát a počítat (bratr mě naučil i v angličtině) jsem nastoupila do školy v pěti letech. Nijak mě to nepoznamenalo, jen si občas říkám, jestli bych se jako starší rozhodovala právě v těch 13/14 a 17/18 jinak a dospěla tak třeba k nějaké velké kariéře:-).
Jako maminka „nešikovného“ chlapečka, který zásadně nerecituje ani nezpívá a nad jehož ztvárněním Myšky Plyšky jsem včera ve školce u nástěnky dostala záchvat smíchu, jsem už na maminky geniálních holčiček trochu alergická, zvlášť poté, co o prázdninách vypukla fáma, že vzhledem k počtu předškoláků se přijme do školky jen málo nováčků a tudíž chytřejší děti postoupí výš a ty méně vyspělé zůstanou v nejmenším oddělení. Do škoky okamžitě naběhlo několik maminek rovnou za ředitelkou s tím, že jejich dítě mezi myškama plyškama přímo vyniká… Já už jsem se trpně smiřovala s veřejnou potupou, že Libásek zůstane v mrňatech.
Na druhou stranu manžel taky nedá dohromady slova ani toho nejjednoduššího dětského popěvku, narozdíl ode mně nemá na zvládnutí angličtiny žádný papír (za jeho tři časy by mu ho asi časy asi ani nedali), ale přitom si v klidu pracuje v zahraničních firmách a jezdí po světě na obchodní jednání, zatímco já jsem svou angličtinu používala jen díky španělské kamarádce, se kterou jsem se seznámila na batolecím plavání.
Jo a to oddělení zůstalo stejné – dál mají ti geniální na krku ty průměrné.
Omlouvám se za délku příspěvku a za jeho trochu jízlivý nádech. Ve školce se totiž o prázdninách mělo malovat, tak možná to byl od učitelek dobrý tah, jak si sjednat výpomoc. Moje kamarádka se takto šla připomenout 3x, z toho ovšem jednou nedorazili malíři, podruhé neměli barvu a potřetí vymalovali pouze chodbu, kde se sešlo na dvě okna asi 5 lidí, takže kamarádku poslali domů. Maluje se (jak jinak) teď a pěkně za pochodu:-)))
Přidám svůj pohled. Já jsme podle tabulek měla mít odklad – jsem v červenci a byl silný ročník. Jenže jsem už tehdy plynně četla, počítala, znala historii, dokonce jsem od staršího bráchy odkoukala azbuku, takže jsem se uměla podepsat a louskat v azbuce.
Protomě rodiče dali do školy, i když jsme správně jít neměla.
Dodnes lituju, že jsem nemohla jít už do druhé třídy, protože v první jsem se nudila, všechno jsem uměla a nic mě nebavilo. Dosáhli akorát toho, že jsem přestala mít o učení zájem. Navíc jsme byla několkrát kvůli nadstartním vědomostem před ostatnímu zhozena, tak jsem se na školu vykašlala.
Naštěstí je už v dnešní době možné domácí vyučování a různé druhy škol, takže je výběr.
Myslím, že je potřeba zhodnotit i toto. A vzhledem k tomu, že jsem z vesnice a s dětma o ročník výš jsem si hrála celé dětsví, tak ani ten téměř dvouletý věkový rozdíl nebyl na našich vztazích nijak znát.
Já bych se tedy dřívějšímu vstupu do školy nebránila.
Neli, já nosím v hlavě fakt, že do 1. třídy nastupují děti narozené daného roku do 31.8., ve vyjímečných případech můžou nastoupit děti, které do konce roku dovrší 6 let. A to se vás netýká. Jako ostatní učitelky nade mnou bych vám radila nespěchat. Samozřejmně každé dítě je originál, ale většinou se v určitém věku srovnají, než se zase rozejdou:o)A to nejen tělesně, ale i co se psychiky týče. A pokud byste ji dali do školy tak brzo, uvědomte si, že se sejde s dětma o dva roky staršíma, které měly odklad. Vy teď říkáte, že je vyspělá – jenže jaká bude např. ve 13 letech? Když bude vycházet a ostatním bude téměř 15? Dva roky v pubertě je taky sakramentsky moc….
Abych pravdu řekla, ještě jsem se s takovým nástupem do školy nesetkala, většinou rodiče usilují o odklad….
Děti se mění před očima a ten, kdo byl v první třídě premiant může ve třetí na vyjmenovaných slovech být nešťastný a klidně kdo byl v první třídě nešťasný může dozrát a být v pohodě….těžko předvídat, co bude…
Proto musíte pečlivě zvážit, poptejte se i na ředitelství vaší školy, jestli by ji vůbec přijali, jak je to v předpisech, jak to vidí oni…