Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Školka - do vyššího oddělení nebo ne?
Dobrý den, mám dceru, které byly začátkem dubna 4 roky. Chodí už od 2, 5 let do školky, která má pouze dvě oddělení a je tam moc spokojená. Je velmi vyspělá po psychické stránce – zajímají ji planety, lidské tělo, Kněžna Libuše a Eifelova věž. Velmi dobře mluví a má výbornou slovní zásobu. Někdy je ale nejistá v rozhodování a občas má zakousnuté scény kdy nekomunikuje vůbec s nikým. Je hraniční věk pro postup do vyššího, a tedy už předškolního oddělení. Ráda bych, aby tam šla, protože se bojím, že s mladšími dětmi se její vývoj zastaví nebo se dokonce bude vracet zpět. Byla by v malém oddělení nejstarší. Paní učitelka ale říká, že by to bylo dobré pro její sebevědomí, kdyby mohla děti vést a být vzorem. Já ale moc nevěřím, že vzorem bude, od mladších obvykle okouká kdejakou kravinu a taky po nich opakuje špatnou výslovnost, přestože sama vysovuje krásně čistě všechna písmena. Poradíte prosím jak se rozhodnout? Nechci jí uškodit přehnanými ambicemi, ale ani nechat ji se nudit či nerozvíjet její schopnosti Díky Lenka
Lenka
Vladi, nechci nikoho děsit, ale stává se to. Letos mi taky takhle zbyl chlapeček který měl kamarády mezi předškoláky a když mu oděšli tak dělal doma scény a ve školce na něm bylo vidět že není šťastný, naštěstí se mi povedlo dát ho dohromady s klučinou se kterým je teď nejlepší kamarád a jdou spolu i do školy, takže se to brzy srovnalo. Ale je to zas jak u kterého dítěte, některé si najde nové kamarády hnedka a samo, někdo potřebuje malou pomoc, na někoho se to musí „ušít“, ale jsou i děti které se uzavřou a tam je to potom oříšek. Já byla bohužel ten oříšek, nechtěla jsem tam, ráno scény, ve školce jsem bloumala sama, vycházky utrpení. No neměli to se mnou jednouduchý. Ale v konečné fázi jsem za to ráda, protože pak se to ve škole otočilo a měla jsem štěstí na fajn kamarády a dobré kolektivy.
Tedy Chmjorko, ty mě děsíš, Terezka už tak je psychicky dost nevyrovnaná a od září také všichni půjdou, ona zůstává v mladší třídě ještě s dvěma dětmi :-((
Jinak, co se týče starších a mladších kamarádů :-)) Terezka, když je s mladšími kamarády, je po příchodu domů zcela normální, bohužel ve vesnici máme většinou děti kolem 8mi let – a to se pokaždé dozvíme věcí!! Ona snad od nich tu pubertu odkoukává. U Terezky – čím mladší, tím lepší – pro nás jako rodiče určitě :-))
VlaďkaP
Ahoj, já si také myslím že není kam spěchat. Pracuji ve smíšené třídě, předškolní nemáme a nemyslím si že by se tam předškoláci nějak nudili nebo nešli dál. Kvalitní učitelka děti zná a ví jak ke komu přistupovat. I když je třída předškoláků tak každý z nich je na jiném stupni, s někým se jde od základních věcí jako jsou barvy adt. s někým se jde už skoro na odborné úrovni. Ke každému se prostě musí přistupovat induviduálně a je jedno v jakém oddělení je.
Taky je otázka pokud bude ve starším oddělení jestli tam najde kamarády kteří jí potom neodejdou do školy a ona zůstane sama. Některé děti jsou na to citlivé – já sama jsem si tím prošla. Všichni kamarádi šli do školy a já se najednou cítila sama mezi ostatníma, začla jsem stávkovat a poslední rok byl pro mě utrpení, pamatuju si to dodnes.
A navíc pokud malá potřebuje získat sebevědomí tak si myslím že je opravdu lepší být nejstarší v menším oddělení, všechno zvládnout, být chválena atd. než ve větším oddělení kde by byla nejmladší, třeba by jí nešlo všechno tak jak by si představovala a byla z toho smutná. Jako vždycky je samozřejmost že naprosto všechno se odvíjí od učitelky. Pokud je kvalitní tak jí bude dobře ať v malém tak velkém.
Tak přeji ať se rozhodneš správně, řešení bohužel poradit nedokážu, můžu říct jen svůj názor.
Leni, podle mě se její vývoj nezastaví, nechodí přeci jenom do školky, jste doma vy, možná má starší sourozence nebo se stýkáte se známými, kteří starší děti mají. Co se týká blbostí, veř, že by je pochytila i mezi staršími dětmi a myslím, že mnohem horší. Navíc je teď v období, kdy má potřebu se vyblbovat a předvádět. Mám stejně starou dceru doma a dělá přesně to samé. Já bych docela dala na radu učitelky, ta ji zná lépe než já a ví, jak se v kolektivu chová a co ji svědčí. (pokud to učitelka nedělá z důvodu malého počtu dětí?….).
Ahoj Lenko, nejsem odborník, jen jsem chtěla napsat svou zkušenost. Moje starší dítě- dcera, byla vždycky o krok vyspělejší oproti svým vrstevníkům. Velmi ráda komunikovala s dospělými, o věcech pro její věk předčasných. Svým chováním byla vždycky individualista. Nikdy dětsky „nezlobila“, již jako malé batole byla uvědomělá, cílevědomá, ambiciozní, což nás rodiče někdy až děsilo. Po nástupu do školky se začala měnit a svým způsobem se srovnávat s ostatními dětmi. Dnes je schopná se bavit i s dětmi, hrát si s nimi a spolupracovat s nimi. Vzhledem k tomu, že má mladšího sourozence, je zvyklá na to být vzorem a pomáhat mladším dětem. Myslím, že učitelky MŠ jsou natolik odborníky ve své profesi, že dokáží děti inspirovat ne jako celek, ale každé dítě právě na jeho individuálním stupni vývoje. Dcera dostává jiné (svým způsobem náročnější a individuálnější) úkoly, než děti, které do tohoto stupně vývoje zatím nedospěly.Nemyslím si, že se její vývoj zastavil či zabrzdil, jen získal novou sociální dimenzi.
Mám teď podobné starosti jako ty. Dcera by měla být v září přeřazena do předškolního oddělení školky, kde bude (s ohledem na narození v posledním srpnovém týdnu) nejmladší a ztratí tak kontakt s dětmi, které má ráda a se kterými strávila poslední rok. I já přemýšlím o tom, zda to bude pro její věk optimální, či jí dopřád ještě další rok v oddělení mladším.