Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
prosim o radu.
co znamena kdyz je neco na základe organicity,,,,,z vysetreni….a je pravda ze dite s ADHD muze mluvit sporste a byt agresivni protoze na to ma papir???….opravdu neni schopen plnit byt jedine pravidlo porad se opakujici?..prosim urgentni
Brmbulko,
a to dítě skutečně prošlo nějakým lékařským vyšetřením, (CT mozku), kde mu mohli zjistit takovou organickou poruchu? To by asi musel být na neurologii.(?)
Jinak já mám pocit, že papír snese všechno, a dnes se takovými diagnózami dětí, jako je ADHD, poruchy učení, apod. docela plýtvá. Jeden odborník řekne že tam nic není, druhý že ano. Nějak to asi nemá pevné hranice…a záleží na posouzení specialisty.
Ovšem organická porucha musí být určitě doložitelná vyšetřením.
Ahoj, pojem „organický“ je v medicíně do jisté míry takovým protipólem pojmu „funkční“ – dalo by se to přeložit cca jako „tělesný, strukturální“ apod. – pokud má onemocnění organický podklad, znamená to, že je způsobeno nějakými strukturálními změnami v orgánu (orgánech) detekovatelnými lékařskými nástroji, přístroji a postupy…..příklad – bolesti v nadbřišku mohou mít podklad organický (žaludeční vřed, onem. žlučníku, slinivky…ale i třeba onemocnění páteře apod.) pokud se vyloučí všechny organické příčiny (jinými slovy „nic se nenajde“), jsou obtíže označeny jako „funkční“ (lidově řečeno „žaludeční neuróza“…a hodně z nás zná třeba typické funkční zvracení a průjem při velikém stresu – před nějakými zkouškami apod.). V neuropsychiatrii to je pravděpodobně na podobném principu – pokud je nějaká porucha chování apod. „na základě organicity“, je dána tím, že jsou prokázané nějaké změny v mozku (na CT apod.), které jsou za danou poruchu zodpovědné. Takovéto diagnózy jsou ovšem, co vím, v psychiatrii v menšině – většina poruch je tam „funkčních“ – čiliž je probém v chybné funkci anatomicky normálního mozku (přenos neuroimpulzů, produikce neuromediátorů apod.) a obávám se, že ty organické jsou opravdu velice těžko korigovatelné (prostě je v mozku něco strukturálně špatného – třeba nedovyvinutého v důsledku neokysličení v době kolem porodu apod. – a to se léčí opravdu velice obtížně – u porušené funkce to lze korigovat lépe – třeba dodáním určité chybějící látky apod.). Snad jsem to takhle z fleku nějak přijatelně vysvětlila:-))…
kdyby jeden:((….diky
Přestože je to dotaz pro psychologa, budu se snažit alespoň trochu naznačit (doufám, že to bude správně).
Váš dotaz je spíše pro lékaře – psychologa, spíše neuropsychologa, někdy i psychiatra.
Podle mého názoru „papír“ na takové chování musí být právě od tohoto odborníka (z PPP asi nestačí, nebo může být jen předběžný). S největší pravděpodobností by něl takový žák i brát nějaké uklidňující léky. Opravdu se u něj objevují nečekané stavy agresivity, které nedokáže ovládat.
Přesto si myslím, že pravidla dokáže plnit, pokud si je osvojí a přijme za své (to už by mělo vycházet z rodiny). Je samozřejmé, že osvojení trvá déle než u jiných dětí a opět může v případě „nervového selhání“ dojít k smazání všeho, čeho bylo dosaženo.
Jistě uznáš, že v takovém přípaqdě je má rada laická, přesto: určitě být v kontaktu s rodiči a hlavně s jeho lékařem specialistou, který by měl znát i nějaké triky přímo na takového žáka.
Na pojem organický se raději zeptej v lékařské poradně u Káči, asi tuším, co znamená, ale nerada bych to popletla.
Pokud je ve tvé třídě takový žák, přeji ti hodně trpělivosti. Jana