Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Zařazení do speciálního vzdělávacího režimu pro děti se SPU
Starší syn dostal doporučení od PPP k zařazení do spec. vzdělávacího režimu, v rozsahu 1h týdně po vyučování. Posudek z PPP a jejich doporučení jsem předala synovu učiteli. Ten ho ve třídě zařadil mezi ostatní dyslektiky, mají místo diktátu opis, ale jinak žádné úlevy. To by nevadilo. Ale čekám už od dubna na zařazení té dyslektické hodiny do rozvrhu syna. Nic se neděje. Prý to mělo být od letošního školního roku, zase nic. Tak když jsem s mladším klukem pak šla do PPP, zeptala jsem se jak to bude s tím starším a tou spec. hodinou…
PPP zavolala do školy, a škola odpověděla, že mi bylo sděleno, že musím podat písemnou žádost! Jednak mi tedy zcela jiste nic takového sděleno nebylo, a jednak sama spec. pedagožka v PPP mi potvrdila, že toto nebývá standardní postup a v jinách školách se nic takového žádat nemusí ještě maminkou navíc.
Tak se chci zeptat maminek, které s tím mají zkušenosti, nebo speciálních pedagogů, jestli je to na jiných školách u vás běžné, že nestačí žádost z PPP. My jsme ztratili kvůli této byrokracii půl roku spec. péče, kluk je ve 4. třídě a už od začátku 3. třídy řešíme s PPP jeho problémy ve škole.
Děkuji všem za odpovědi. :o)
To, co doporučila PPP, je tzv. reedukační hodina. Jelikož je to doporučené, není to povinné, ale většinou se žák zařadí do skupina podle potřeb a věku.
Nevím to zcela jistě, ale mám pocit, že opravdu rodič písemně ztvrzuje, že žádá o reedukační hodinu pro své dítě. A to z důvodu, že je tato hodina vykazována a proplácena dotacemi z ministerstva školství a není vykazována jako běžná hodina do úvazku. Pokud chcete ještě něco upřesnit, ozvěte se.
dobrý nápad:o) (já jsem říkávala, že nic nikomu neuškodí:o))
zvyraznovat diakritiku necham vsechny deti zelenou….pro kontrolu….neuskodi jim to:)
Renčo, to je zajímavé….já jsem mívala problémy i s diktáty, když psali každou druhou větu a ještě zvýrazňovali háčky a čárky…
každé dítě je jiné:o))
Ještě v těch papírech může být napsané „dyslexie na základě snížené inteligence“ nebo tak nějak – to pak znamená, že je to tzv. nepravá dyslexie – prostě problémy s učením celkově, ne jenom dyslexie.
Pavlinko….ja mam u dys problem s opisem a prepisem…diktaty maji vetsinou v pohode:////….
Slabší žák je slabý tak nějak globálně ve všech předmětech, často se jedná o sníženou inteligenci. Jenže to chcou právě rodiče maskovat, nechtějí to připustit, že dítě není „hvězda“. Vyžadují potom, aby v posudcích bylo, že je dyslektik.
Žák se SPUCH je slabý v té dané věci a jinde v pohodě – např. dyslektik – problém se čtením, následně se psaným slovem, ale v pohodě co se týče matiky nebo ústního projevu např. Př, VL.
Dyskalkulik – výrazně slabý v MA, ale v pohodě psaní, čtení, Př, Vl atd.
Jenže většinou je např. dyslexie+dysortografie (tyto poruchy jsou moc příbuzné).
Nebo např. dysgrafie bohužel zasahuje do všech předmětů – jakmile musí něco psát, je průšvih, pokud doplňuje např. i/y, je v poho, diktát je průšvih.
Je to trošku srozumitelné? Tato problematika je fakt dost specifická (ne nadarmo jsem to studovala 4 roky, do článku se to všechno nevejde:o))))))))))))
Daso…nene….jsou i slabsi zaci….dys poznas podle urcitych jevu….treba ja mam kamaradku ktera cte normalne….i co napise….ale pritom v psani vynechava samohlasky…ona je tam vidi…cte…ale nenapise…..jsou decka ktere delaji chyby protoze jsou lini si to zkontrolovat…naucit se zakladni pravidla….jednou to napisou dobre…jednou spatne….pozna se to
Renca
no ja mam prave problem s rodici kteri nechteji na to vysetreni jit a rikaji ze kdyz je dite debil tak je….to mi vadi protoze vim ze debil neni…a ze si to o nich mysli vlastni rodice je smutne…
Renca