Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
pero
Moje dcera strašlivě tlačí na pero. až má na prstech otlaky, na papíře to není vytlačené, ale drží ho křečovitě. A je ve 4.třídě, jak ji to odnaučit?? díky Karla
Kája
Ty uvolňovací cviky jsou právě na „velmi pevné držení pera“.Moje zkušenost je taková,že pokud dítě drží takto pero,nepomůžou mu ani trojhránky,ani věčné „jak to zase držíš to pero“… Musí si pořádně uvolnit ruku,tam je zakopaný pes. Je už velká,tak se jí celá akce musí podat jako hra. „Vyplňování“ písanek pro prvňáky ji v jejím věku moc nenadchne… Jde o to ty uvolňovací cviky spíše „obšlehnout“ a „okoukat“ a klidně jí to nakreslit na jiný papír.Jestli ráda maluje vodovkami,jde i to. Štětec a pero jsou si dost podobní! Určitě poradí i učitelka ve škole.
Ty trojhránky o kterých píše Renča, se dají i koupit. Existuje i celé trojhranný program per a tužek tuším od Kohinoru.
Můžete zkusit i před psaním uvolit prstíky (my měli básničku Ťuká, ťuká deštík na barevný deštník, ťuká ťuká prstíkem kdo je pod tím deštníkem?To jsem já, panenka, točí se mi sukénka) při básničce se do rytmu ťuká postupně všema prstíkama do dlaně na na „to jsem já..“ se točí zápěstím (jako dělají děti při otázce jak se máš).
Možná je to nesrozumitelné, ale to jsou všechno věci, které se učí napodobou…:o)
Možná je to tím, že se Vaše dcera velmi snaží a soustředí, opravdu nevidím jinou radu než uvolňovací cviky. O těch se dovíte ve škole, v papírnictví jsou tzv. písanky k tomu určené.
ja obcas delam to(taky ucim)….ze aby nebyly otlaky…udelam primo pro deti z moduritu obtisk podle jejich prstiku…date mohurit kolem pera…nechate vytvarovat spravne drzene pero…a pak to uvarite a nasazujete na pero jako „trojhranek“….
Renca
Kejko, já mám z dotazu spíš pocit, že dcerka ani tak „neryje“, ale pouze velmi pevně drží pero. Je nějaká rada i na toto?
Dobrý večer,při psaní zkontrolujte,zda pero dobře drží,zda je dobře naplněné – jestli netlačí z měchanické příčiny. Jinak doporučuji tzv.uvolňovací cviky – stačí si koupit třeba 1.sešit písanek pro prvňáčky a inspirovat se (jsou to různé vlnky, kličky či jednotažky – ty by jí mohly bavit nejvíce,ale musí se k nim postupně propracovat přes jednodušší cvičení).Než bude psát,ať si to zkusí fixou nebo pastelkou několikrát obtáhnout. Jen chvilku,aby si ruku zase neunavila. Pak teprve psát úkol apod.Bude to trvat dlouho,protože už je to zlozvyk,ale dá se jí pomoci.
Další možností je psaní štětcem.Tím tlačit nemůže a postupně si tu techniku osvojí.
Pokud si dál nebudete vědět rady,nebo to nepůjde, zase se ozvěte, vymyslíme něco jiného. Možností je spoustu,jen se na dálku hůř radí…
Kájo,
já mám dodnes na prostředníčku mozol od tužek. Jinak, než velmi pevně tužku držet neumím. Taky by mě zajímalo, jestli existují nějaké uvolňovací cviky.