Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Autismus
Učím na obyčejné základní škole, v poslední době se mezi „normální zdravé“ děti integrují děti s různým typem postižení. Teď jsem se dozvěděla, že příští týden ke mně do třídy (6. ročník) přijde chlapec s autistickými sklony. Jiné informace nemám. Nevím, co si pod tím mám představit, jak s ním komunikovat (učit, známkovat…? – učím Čj). Ve třídě je 28 dětí (1 holčička na vozíku, 4 chlapci s výchovnými problémy – 2 z chování z 1. stupně). Poraďte prosím. Děkuju.
Všem moc děkuju za rady. Mám za sebou dva dny s autistickým chlapcem. Dnes jsme měli třídní schůzky, kde jsem si víc popovídala s maminkou (komunikace s ní je zatím vpohodě). Na komunikaci s Járou si budu muset zvyknout, chvílemi je velice upovídaný (takové dospělácké chování a řeči), chvílemi je mimo, na mé vlídné návrhy („nechceš pomoct?“, „zvládneš to napsat?“, „já ti pomůžu“ atd.) reaguje někdy dost agresivně. Mám z té agresivity strach. Teď se navíc ukázalo, že už se objevil i první pokus ubližování („šikany“?) ze strany spolužáka. Zítra budu muset řešit!!! Držte mi palce. Jenom nevím, kdy a jak budu učit…
Několik knížek o autismu vydal taky Portál – zkus se podívat:
http://obchod.portal.cz/kategorie/pedagogika-specialni/autismus/
A musím dodat – klobouk dolů. Pak nám dej vědět, jak to probíhá, myslím, že článek by zaujal spoustu rodičů.
Ještě doplním, zapomněla jsem napsat, že ten kamarádky syn právě má asistenta. Domluvila si to přímo ta kamarádka, určitě je to tak lepší pro obě strany. Každopádně bych fakt doporučila ten rozhovor s rodiči. Tak se drž
pokud mohu poradit…..mas narok k tomuto chlapci mit asistenta….sezen si ho sama..obvolej PPP…ja mela jednoho kdysi ve tride mela jsem primo napsano jak s nim pracovat…mel svuj svet…moc nekomunikoval…ale miloval hudbu a byl shchopen zahrat cokoli jen z odposlechu….doporucuju aby se staky podivala na film Rain man s hofmanem
Bohužel s problémem autismu jsem se zatím nesetkala, bohužel ani ve škole o něm moc nemluví, pouze jakési všeobecné informace. Máš můj obdiv už nyní, jistě to nebude lehké, už jen proto, že si oba na sebe budete muset navzájem zvyknout. Myslím, že děvčata přede mnou ti dali nějaké odkazy a tipy, pak ještě existuje spousta odborných publikací. Je na vedení školy, aby ti v tomto vyšlo maximálně vstříc.
Ahoj já mám zkušenost s autismem u syna mojí kamarádky. Její syn chodí také do normální školy a dělá velké pokroky. Pamatuji si že jještě v pěti letech neřekl skoro ano slovo, jen si hrál s prsty a chodil strašně blízko nábytku, jako by vyměřoval. Co ale uměl perfektně bylo zazpívat ozzy osbourna.
Držím palce ať to zvládneš Ty i tvůj nový žák.
Zkus se podívat na stránky www. rodina.cz, kde o autismu hodně píše Maceška, maminka autistické dcery.
Ahoj, Kamilo, jak píše Pomněnka, je víc forem autismu, od lehčích po ty těžší. Obecně se dá říct, že autistický člověk se pohybuje ve „svém světě“, je hodně fixován na prostředí (nerad je mění), na zvyky – je zvyklý dělat věci postupně tak, jak je má naučené, když je nějaká změna, vykolejí ho to. Komunikace s ním bývá občas obtížná, někdy až nemožná, to záleží na té formě, či spíše stupni. Tito lidé vůbec nemusí mít nižší intelekt, naopak, jestli jsi viděla film Rainman, tak hlavní hrdina (hrál ho Dustin Hofmann) byl právě autista (dovedl např. během pár sekund spočítat sirky, které vypadly z krabičky). Často se také vyznačují skvělou pamětí (mechanickou). Co se týče tvého budoucího žáka, bylo by dobré, kdyby měl k sobě asistenta, který bude jakýmsi mostem mezi tebou a žákem a bude mu pomáhat v hodinách (ty bys to sama asi těžko stíhala). Sehnat ho je ale dost obtížné, určitě bych doporučovala promluvit si s rodiči, jestli mají nějaký „tip“. Je možné kontaktovat nějakou neziskovou organizaci nebo jít přes správu sociálního zabezpečení. Držím palce, ať se podaří, ať to zvládnete a tobě poklonu za přístup, ne každá učitelka by si na to troufla.
Ahoj, můžu jen napsat něco, co jsem tak nějak odvodila od kamarádky. Její kluk je autista. Je ale hodně forem, typů, nebo jak bych to řekla. Jsou lehké i velice závažné. Ona také syna zařadila do normální školy s tím, že by vše mělo být v pořádku. Pokud ne, syna trápit nebude. Sama je učitelka.
Já bych asi počkala, až žák nastoupí, a promluvila si s rodiči, případně vyžádala nějaký posudek, abych věděla, jak se chovat, co třeba je konkrétně u tohoto autisty problematické a může vyvolat konflikt, problém. Nikdo ti naporadí lépe, než jeho nejbližší.
Tak držím palce vám oběma