Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jazyky
Jani, chtěla bych se ještě zeptat. Jak už jsem tu psala kluk je dyslektik a dysgrafik a příští rok jde do třetí třídy. Takže nám začnou jazyky. Nevím zda ho nechat učit německy nebo anglicky. Starší kluk se učí angličtinu a já bych chtěla aby se ji malej učil taky(starší by mu s ní mohl občas pomoc což by byla výhoda). Chtěla bych vědět, který jazyk pro dítě s těmito poruchami vhodnější.
Nevím, jak kde, ale u nás ve škole mají všechny děti ve 3. třídě automaticky AJ. Teprve v 7. třídě, kde si vybírají druhý cizí jazyk volí (u nás) mezi němčinou a ruštinou. Rodiče budoucích třeťáků tedy nemají možnost výběru.
Děkuji vám všem za rady. Uvidíme příští rok, jak to bude vypadat a snad to nějak zvládnem. ptala jsem se proto ,že když se ten starší začal učit jazyky, tak jim učitelka řekla že , když někomu nejde dobře čeština, tak by se měl učit německy, že je lehčí.Dala jsem ho na angličtinu, protože se ji učil už rok před tím, ale prostě se po tomhle výroku učitelky zasek a trvalo mu to rok než na to přišel. Když jsem se ji na to ptala, tak mi řekla že jim to řekli protože se moc dětí hlásilo na angličtinu. Zaplať pámbuh, ten menší už do ty samí školy nechodí. Ještě jednou děkuji za rady.:-))))
Omlouvám se, že odpovídám opožděně. Přiznám se, že s tím nemám osobně zkušenost, ale na nší škole dávají dys.. přednost angličtině, i když já osobně si myslím, že nějaký úzus, jaký jazyk vyučovat není. Každý jazyk má své (jak píše erča). Zvaž, jestli je dobré do toho zatahovat staršího sourozence. Ten by měl mít taky svůj volný čas a ne ho věnovat mladšímu. Lepší by bylo, kdyby to vysvětlil tobě a ty jsi to pak pomalu „přežvýkané“ předala dál. Navíc mladší nemusí pochopit styl vysvětlování toho staršího a ten zas dostatek trpělivosti.
Ale hlavně, pozor v této chvíli na učitele, správně by měl i pomoci tobě v tom smyslu, že bude dávat rady, jak na učení, postupy (metody) apod.
Doufám, že jsem aspoň trochu poradila a něco doplnila.
Jana
Ahojda,moje obě děti,11 a 13l.jsou také dyslekt.a dysgraf..a ještě dysontogarafici,učili se vlastně češtinu,byli sováci..a přesto se dcerka učí AJ od prví třídy a bez problémů,a syn se učí AJ od 3 třídy a taky super!!Záleží ,ale opravdu velmi na učitelce!!..Ted je učí i manžel,8r.žil ve státech,tak je to super..Přeju hlavně dobré učitele a hooodně trpělivosti.p.s.moje neteř se učí Nj-jinou možnost na své škole neměla a je také dyslektit a němčina jí dělá velké problémy..s AJ se domluvíš na CELEM světě:-))
broucku, já myslím, že je taky důležité, abys věděla, kdo jej bude učit, případně si s tím učitelem už dopředu promluvila – je to moc důležité, zažili jsme to v rodině.
Držím palečky, ať vám to jde!
(P.S. tak nějak intuitivně se taky přikláním k AJ…)
;o)
Erčo děkuji a za chyby se neomlouvej, já na to nekoukám:-))A děkuji za radu, já si myslím že pro něj angličtina bude lepší, teda spíš já bych byla radši kdyby se ji učil. Protože já ji malinko taky ovládám, teda jenom trochu,ale starší kluk docela jo a německy neumí nikdo u nás, takže ani nevím kdo by se s ním učil. Ještě jednou díky. Nepočítám že mu to pujde samo, hlavně to psaní, ale snad to tak nějak budem zvládat.Je chytrej, hned se všechno naučí, akorát mu dává zabrat čtení a to psaní že zapomíná písmenka, háčky, …..atd. Díky:-))))
Koukám, když to po sobě čtu, že bych potřebovala nějaký kurs českého jazyka.Omlouvám se za chybně napsaná slova.
Sice nejsem Jana, ale snad můžu na psat svoji zkušenost. U nás ve škole se skoušelo ve specializovaných třídách (na děti s poruchami učení a chování) učit je NJ i AJ a každý jazyk má své výhody i nevýhody pro tyto děti. AJ má tu výhodu, že se slovesa nečasují, ale dělá dětem velké problémy naučit se slovíčka, když se jinak čtou a jinak píšou, je to problém při učení, při čtení i při psaní.
V NJ je asi největším problémem právě zmiňované časování sloves.
V obou jazycích je stejné a těžké minulý čas (předminulý i budoucí).
Měla jsem ve třídě žákyni, která se učila NJ, nedokázala se správně naučit básničku vyslovovat, ale při zkoušení ji dokázala celou správně napsat na tabuli.
Je to individuální, a u každého dítěte jiné.
Já bych osobně byla radši pro tu AJ, už proto, že mu starší bratr může pomoci, ale nikdy nemůžeš srovnávat jejich výkony, protože pro toho s poruchami učení to bude těžké učení a bude pro něj úspěch každé slovíčko a každá věta. hlavně nečekej zázraky (to nechci tvého kluka zhazovat), ale vím, že se probrala jeden rok část učebnice (nikdy ne celá) a druhý rok se mohlo začínat skoro znova v té samé učebnici. Přes prázdniny toho děti zapomenou spoustu i do jiných předmětů a ty jsou česky.
Nevím jak velkou poruchu učení (dyslexie, dysgrafie) tvůj syn má, takže se můža stát, že mu to půjde lehčeji, než tady píši.
přeji vám aby jste to dobře zvládali, je to spousta práce a každý úspěch je velkým pokrokem.