Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
dyslektie a dysgrafie
Mám kluka kterej je dysgrafik a dyslektik a má poruchu soustředěnnosti. Chtěla bych se zeptat, jak dlouho se s ním mám doma učit a po kolika minutách mu dělat přestávky? Setkala jsem se s tím poprvé a nemám vůbec žádné zkušenosti a ani nevím jak na to.
Jani děkuji…S Klukem se začala učím podle tvé rady maximálně dvacet minut a pak mu dám pauzu a pak znova ještě chvíli a je to opravdu lepší. Je pravda že všechno rychle chápe, takže děláme ukoly a pak chvíli čteme a píšeme.Ve škole mě paní učitelka vyšla vstříct a jemu taky, takže ho zase jakžtakž škola baví a i se tam docela těší. Na ten dvacetiminutovej limit si zvykl a zvládá to v pohodě, ale musí mít absolutní klid. Ještě jednou děkuji.
Není zač, jsem rádá, že můžu alespoň takto na dálku pomoci.
Děkuji všem za rady a za pomoc.
Jani děkuji ti. Já vím že bych měla spolupracovat s poradnou, ale byli jsme tam jenom jednou a to ted v únoru a tam mi řekli že je dyslektik a disgrafik s poruchou soustředění a že by mu doporučovali změnit školu. To jsme hned udělali a je to o něco lepší. Ve škole kam chodil před tím, to bylo děs. První třídu zvládal v pohodě ale když začal chodit do druhý, dostali novou paní učitelku, akorát vyšla ze školy a neměla moc zkušeností a s ním to šlo z kopce. Ve škole nedělal nic a vše jsme dopisovali doma a bylo to čím dál horší(nebyl sám, těch dětí bylo víc). Byl samá pětka a samá poznámka. Je fakt že jsem mu nejdřiv nevěřila a myslela jsem že je jenom línej, ale pak jsem tam šla pro úkoly a zrovna byla hodina. V jejich třídě to však vypadalo, že je právě přestávka a učitelka tam seděla. Chtěla mě ho nechat propadnout a tak jsme se dohodli že ho objednáme do poradny. Ale to jsem odbočila.
Byla jsem z toho trochu mimo, protože u prvního kluka jsem nic takovýho nezažila a tak jsem se ani nestihla v poradně na všechno zeptat. Hned jsem ho nechala přeložit a ted se teprve do všeho začínáme dostávat.
Jani ještě jednou děkuji.
ahojda,vše co píšou maminky je pravda,moje děti,13 a 11l.,jsou také dyslektici a dysg.zjístili jsme to v první třídě.hodně poradí a situace „uvolní“ pedag.psych.poradna.k těmto všem „poruchám patří i určitý neklid a zvýšená unava!!já mám vyzkoušené,že je velmi důležitý hlavně klidný přístup a i pochopení ze strany učitele!!spousta učitelů se nám i „přiznala“ že na pedag.škole se toho moc o těchto poruchách neučí a jsou rádi,když jim pomáháme i my,rodiče!!moje dítka chodili i do speciálky v brně a to bylo super.ted chodí v jiném městě do „normální“školy a víme,že hodně záleží i na ochotě a pochopení učitele!!nastěstí dětem vycházejí vtříc!hlavně to fakt chce zachovat klid doma při učení ,ikdyž je to často těšké..a hodně chválit!!opravdu stačí těch 30min.maximum a když vidíte unavu,tak změnit činnost,odpočinek..tyto děti často mají i silné migrény,jako ty moje..mě moc pomohli i knížky,je jich o tom na trhu dost!!přeju vše rodičům hodně trpělivosti a pohodové děti a věřte,že i s „těchle“dětí vyrostou šikulové,není to „jejich vina“.P.S. např.nemají diktáty(a časově omezené práce),ale doplnují,můžou na vaši žádost mět z toho určitého předmětu slovní hodnocení atd..ale určitě navštěvovat PPPoradnu!!
Pokud chodí do druhé třídy, moc dlouho pozornost neudrží. Osobně bych se s ním soustavně připravovala 15-20 minut, pak bych udělala přestávku (stačí 5 minut), zkuste si doma zahrát na schovávanou (třeba jenom jedno kolo), učitě by se mělo změnit sedavé zaměstnání. Čím je dítě starší, tím se prodlužuje doba učení a soustředění.
Omlouvám se, zapoměla jsem napsat že mému kloučkovi bude 8 a chodí do druhé třídy.
Mě napadlo, že na odreagování by možná bylo dobré dělat s ním kresebné uvolňovací cviky – např. když uvidíš, že je už unavený z učiva nebo ze čtení, tak jen tak pro zábavu třeba předložit kreslení a vůbec to neprezentovat jako „učení, procvičování“ – to na tu dysgrafii. Existuje knížka od p. Tymrové Nauč mě číst a psát, jsou tam moc hezké obrázky. Ale příjde na to, jak je starý – aby ho to nenudilo.
Už při prvním dotazu jsem přišla na to, že je těžké takto z fleku odpovídat, aniž bych zanla tvojeho chlapečka.
Na tom, co radí erča je jistě něco pravdy, ale nemůžeme to brát takto všeobecně.
Hlavní radu by ti měli dát v PPP (pedagogicko-psychologické poradně). Ke každému dítěti se přistupuje individuálně. Nevím, jak je tvůj chlapéec starý, ale pracuji s dětmi, které při individuální práci vydrží i 30 minut.
Obecná pravidla jsou asi taková:
1. Neuč se se synem hned, když přijde ze školy, nech mu chvilku na relax, odreagování
2. rozliš, zda jde o učivo nové, nebo už nějakou dobu procvičované.
3. čím starší učivo, tím delší dobu se mu můžeš věnovat a požadovat po dítěti, aby se soustředilo
4. Spoluprácuj s učitelkou a domluvte se na společném postupu
Určitě mi dej vědět, pokud bys chtěla něco doplnit, nebo se nemohla domluvit s učitelkou
Jana
děti s poruchami učení se dokáží soustředit max 15 minut a pak potřebují změnit činnost. tak bych to tak viděla i s tím domácím učením a úkoly. a hlavně je potřeba mít zavedený nějaký řád..pravidla k učení a zábavě..př: příjde ze školy a může si hrát, ve tři hodiny je čas na školní (domácí) úkoly, pak si zase bude hrát no a třeba v 16.30 se bude učit básničku, nebo to co je právě potřeba znát. režim záleží jen na vás, ale je potřeba jej dodržovat, stejně jako přestávky mezi úkoly. soustředění je náročné.