Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jaké psací pomůcky pro školáky?
Narazila jsem na test psacích pomůcek pro školáky.
Ani jsem netušila, kolik per je na trhu.
http://www.grafomotorika.eu/test-psacich-pomucek-2015/
Jaké psací pomůcky používají vaše děti?
Tornádo je supr na psaní, já ho doporučuji a používáme ho.
Mě trošku překvapilo, že my máme za školy předepsané, že dětí musí mít Tornádo. Přišlo mi moc “levné“, myslela jsem, že koupím něco “lepšího“. Ale jak se tak dívám na diskuzi, asi úplně špatné nebude. Nějak jsem ani nehledala recenze, když jsme měli danou značku. Syn je ve druhé třídě a zatím nesmí mít gumovací pero, tak jsem ráda za názor paní učitelky,kerý zde psala, tak už vím proč. Mně se s tím píše dobře, ale je pravda, že u druháka to může udělat víc škody než užitku.
Jinak já učím na druhém stupni a jeden osmák napsal diktát tlustým zvýrazňovačem. Když jsem se zděsila, konstatoval, že nic jiného nemá. Někdy se směju, jak maminky na prvním stupni vše řeší do nejmenšího detailu – já teď mezi nimi – a na druhém stupni je u mnoha žáků problém, aby vůbec měli čím a do čeho psát. No jo, ale není to naštěstí u mnoha, zatím jen výjimky.
(Citováno od zbynula z 29.10.2015 18:51)
U nás řekla učitelka už v první třídě že nechává na nás co dětem na psaní koupíme,že ale ti co píšou Pilotem mají sice pěknější (nepřeškrtané) sešity,ale že často gumují.Co vím tak Pilota má tak třetina třídy (jsou taky teď druháci) a zbytek má Tornádo,jen dva mají Stabilo.Syn má Tornádo i Stabilo,ale raději a více používá Tornádo.
Mě trošku překvapilo, že my máme za školy předepsané, že dětí musí mít Tornádo. Přišlo mi moc “levné“, myslela jsem, že koupím něco “lepšího“. Ale jak se tak dívám na diskuzi, asi úplně špatné nebude. Nějak jsem ani nehledala recenze, když jsme měli danou značku. Syn je ve druhé třídě a zatím nesmí mít gumovací pero, tak jsem ráda za názor paní učitelky,kerý zde psala, tak už vím proč. Mně se s tím píše dobře, ale je pravda, že u druháka to může udělat víc škody než užitku.
Jinak já učím na druhém stupni a jeden osmák napsal diktát tlustým zvýrazňovačem. Když jsem se zděsila, konstatoval, že nic jiného nemá. Někdy se směju, jak maminky na prvním stupni vše řeší do nejmenšího detailu – já teď mezi nimi – a na druhém stupni je u mnoha žáků problém, aby vůbec měli čím a do čeho psát. No jo, ale není to naštěstí u mnoha, zatím jen výjimky.
(Citováno od zbynula z 29.10.2015 18:51)
Zbynulo, já myslím, že Tornádo je fakt bezva a děti s ním i rády píšou.
Já za něco lepšího považuju právě tu plničku, jak jsem psala níž… Ale dcera to opravdu střídá a kdybych sečetla, čím toho napsala víc, asi by Tornádo zvítězilo.
Mě trošku překvapilo, že my máme za školy předepsané, že dětí musí mít Tornádo. Přišlo mi moc “levné“, myslela jsem, že koupím něco “lepšího“. Ale jak se tak dívám na diskuzi, asi úplně špatné nebude. Nějak jsem ani nehledala recenze, když jsme měli danou značku. Syn je ve druhé třídě a zatím nesmí mít gumovací pero, tak jsem ráda za názor paní učitelky,kerý zde psala, tak už vím proč. Mně se s tím píše dobře, ale je pravda, že u druháka to může udělat víc škody než užitku.
Jinak já učím na druhém stupni a jeden osmák napsal diktát tlustým zvýrazňovačem. Když jsem se zděsila, konstatoval, že nic jiného nemá. Někdy se směju, jak maminky na prvním stupni vše řeší do nejmenšího detailu – já teď mezi nimi – a na druhém stupni je u mnoha žáků problém, aby vůbec měli čím a do čeho psát. No jo, ale není to naštěstí u mnoha, zatím jen výjimky.
Pavlínko, on je právě problém, že já sem občas s radostí přispívám, ale vlastně už sem věkem dcery moc nepatřím, ale to si uvědomím až později, jako třeba teď 🙂
U nás byl gumovák zakázaný, myslím, že až od 4. nebo 5.třídy se to smělo. Takže já byla taky “krkavčí“ matka 🙂
S gumovákem a kopírováním už mám z práce taky špatnou zkušenost, takže na to mám jinou propisku. Ale zakázky zapisuju gumovákem a když to někdo zruší nebo chce nějakou změnu, tak jsem ráda, že to nemusím škrtat, bělkovat, přelepovat… Ale už jsem si taky uvědomila, že když ředitel něco podepíše, tak bych si to mohla vygumovat a dopsat si tam něco jiného. (Samozřejmě čistě teoreticky, nikdy bych to neudělala).
Pavlinko, za ty prodrané papíry nemůžou až tak gumovací pera, jako spíš “eko“ sešity, těm se vyhýbám jak čert kříže 🙂
(Citováno od Marinada z 29.10.2015 12:10)
Mari, opravdu to “eko“ sešity za 3 Kč z tesca nebyly… ať je to jakýkoliv sešit, děti gumují tak, že je to minimálně skrčené, “šikovnější“ protrhnou, jak spěchají a tlačí.
Za mě prostě – ať si tím píšou dospělí, studenti, větší děti, ale na 1. stupeň za mě ne 😉(Citováno od Pavlinkav z 29.10.2015 12:55)Pavlinko, jasně, takže těmi sešity to nebylo. My měli právě hroznou zkušenost s eko sešity, někdy ve 4.třídě mi je nakoupila kamarádka v nějaké akci v Tescu a tam se nedalo ani zmizíkovat ani gumovat obyčejná tužka, tak mě napadlo, jestli to nebyl právě ten problém v Tvé třídě.
Jinak já nechci za gumovací pero nějak lobovat, určitě to není vhodné pro malé děti tak do 3.třídy, ale ty škrtance mi prostě vždycky vadily, je to hnusné, takže já ten nápad velmi uvítala 🙂 Jsem pamětník a za nás mi táta ještě musel chyby a přepisy v sešitě odstraňovat žiletkou 🙂
Jinak už jsem ale taky slyšela o slečně (na gymnáziu!), která chybu opravenou od učitelky vygumovala, přepsala na správné a šla jí upozornit, že jí omylem opravila něco, co má správně… Učitelka se omluvila a dala jí lepší známku…
(Citováno od Marinada z 29.10.2015 13:16)
No tak to je teda taky mazec!
Já mám občas obavy, když děti píšou tužkou, aby je nenapadlo to přegumovat – už jsem zažila různé situace a fígly dětí… to by bylo na delší vyprávění, co děti dokážou vymyslet a co všechno jim rodiče “sežerou“ 😉
No a taky se mi jednou stalo, že jsem na druhou stranu listu něco dokopírovala a ti, co to měli napsané gumovacím perem, měli rázem prázdné listy… Kopírka, jak zažehluje toner, to prostě vygumovala 😀
No a jinak – doma jsme dlouho neměli ani zmizík, rozhodně ne v první třídě. Pak už jsem ho doma povolila, ale do školy ho dcera nenosila… A letos si ho teda “potajnu“ dala do aktovky – asi si myslí, že jsem si nevšimla 😉 Tak to tiše toleruju 😉
Jsem v některých ohledech holt krkavčí matka 😉
Pavlinko, za ty prodrané papíry nemůžou až tak gumovací pera, jako spíš “eko“ sešity, těm se vyhýbám jak čert kříže 🙂
(Citováno od Marinada z 29.10.2015 12:10)
Mari, opravdu to “eko“ sešity za 3 Kč z tesca nebyly… ať je to jakýkoliv sešit, děti gumují tak, že je to minimálně skrčené, “šikovnější“ protrhnou, jak spěchají a tlačí.
Za mě prostě – ať si tím píšou dospělí, studenti, větší děti, ale na 1. stupeň za mě ne 😉(Citováno od Pavlinkav z 29.10.2015 12:55)
Pavlinko, jasně, takže těmi sešity to nebylo. My měli právě hroznou zkušenost s eko sešity, někdy ve 4.třídě mi je nakoupila kamarádka v nějaké akci v Tescu a tam se nedalo ani zmizíkovat ani gumovat obyčejná tužka, tak mě napadlo, jestli to nebyl právě ten problém v Tvé třídě.
Jinak já nechci za gumovací pero nějak lobovat, určitě to není vhodné pro malé děti tak do 3.třídy, ale ty škrtance mi prostě vždycky vadily, je to hnusné, takže já ten nápad velmi uvítala 🙂 Jsem pamětník a za nás mi táta ještě musel chyby a přepisy v sešitě odstraňovat žiletkou 🙂
Jinak už jsem ale taky slyšela o slečně (na gymnáziu!), která chybu opravenou od učitelky vygumovala, přepsala na správné a šla jí upozornit, že jí omylem opravila něco, co má správně… Učitelka se omluvila a dala jí lepší známku…
Pavlinko, za ty prodrané papíry nemůžou až tak gumovací pera, jako spíš “eko“ sešity, těm se vyhýbám jak čert kříže 🙂
(Citováno od Marinada z 29.10.2015 12:10)
Mari, opravdu to “eko“ sešity za 3 Kč z tesca nebyly… ať je to jakýkoliv sešit, děti gumují tak, že je to minimálně skrčené, “šikovnější“ protrhnou, jak spěchají a tlačí.
Za mě prostě – ať si tím píšou dospělí, studenti, větší děti, ale na 1. stupeň za mě ne 😉
Pavlinko, za ty prodrané papíry nemůžou až tak gumovací pera, jako spíš “eko“ sešity, těm se vyhýbám jak čert kříže 🙂
Já teda gumovací pera přímo nesnáším, mám s tím špatné zkušenosti u dětí.
Já osobně s ním občas doma píšu, jenže já už si to umím ukočírovat. Uznávám, že má lehký otěr, netřeba přítlak, ale…
Když si vzpomenu na prodrané, pokrčené stránky, otvírá se mi kudla v kapse. Zdržování u diktátů, někteří pořád jen gumují, místo aby to hezky přeškrtli, případně dali do závorky, tak proderou stránku. Hrůza. Za mě gumovací Pilot v žádném případě a dětem v 1. tř. ho letos v žádném případě nepovolím.
Dostal se mi do rukou letos výzkum, čím děti nejvíc píšou a co je vhodné, byla to nějaká diplomka. Nejlíp z toho vyšly rollery, čili Tornádo od Centropenu a Torpédo od Koh-i-nooru.
To slavné Stabilo easy je hodně drahý špás a pro mě šunt. Vůbec to děti nedrží správně, náplně drahé… na nic. Dokonce pán z PPP říkal, že je to nehorší věc, kterou dítě na psaní může dostat.
U nás doma dcera píše obyč. tornádem/torpédem, podle toho, co zrovna koupím, a střídá to s klasickou plničkou na bombičky Herlitz tornádo. To pero má od první třídy a pořád je parádní, špička má krásnou stopu, dcera s ním píše líp než s obyč. Tornádem.