Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD : Divná učitelka
V pátek když jsem si vyzvedávala Verunku ,tak mi p.učitelka řekla ,že naše Verunka krade a leze dětem na wc. Do provázela to slovy už jste to slyšela? už se to k Vám doneslo? Tyhle dvě fráze mně doslova uzemnily. Nejen,že to učitelka slyšela a nesnažila se to vyšetřit (malá našla u automatu 10kč tak si je nechala no a když šla na wc tak nakukovala kde je volno a jelikož nejsou uzamykatelné,což cápu a je to správné, tak to děti vzali jako že je okukuje.
To je v pohodě dá se to vyřešit vysvětlit. Také mi řekla ,že dostala jedničku fajn měla jsem radost byla totož z matiky a za samostatnou práci.
Ale nejvíc mně dostalo to,že mně sama neinformovala že nqastal problém ale ptala se mně jestli už to vím. A ve finále mi v sobotu v22:30 poslala meil jakže to vlastně bylo a že Verča neumí probíraná písmena a,e,i,o,u. Fajn písmena jsme probrali ale co dál s tímhle přístupem,proč mi to neřekla hned v pátek?
Ještě navíc jedna maminka co je zdr. sestra na lůžkové chirurgii řekla že učitelka ji přijde jako zfetlá (asi něco na nervy je trošku zpomalená a občas mi přijde dezorientovaná) . Už se pomalu chystáme do ředitelny. Ale zase bych neschtěla nikomu ublížit. kdo ví co má za sebou,ale přece by se nejdřív měla dát do kupy a pak teprve jít učit. Vůbec mi tím přístupem nepřijde jakjo člověk s 15-ti letou praxí. Přijde mi že to,že má malá hendikep je pro ní problém a moc neví co s tím. Jak byste to řešili Vy???
Popravdě mi přijde dost zmatený sám dotaz. Dá se z toho vyčíst dost málo o tom, jak to všechno přesně bylo.
Jestli Verunku učitelka nařkla z krádeže, požádala bych ji, ať tento omyl vysvětlí ve třídě a pokládám to za hodně špatný přístup, krádež je závažná věc, která by se měla prošetřit, i když jde jen o 10 Kč.
Ostatní věci mi přijdou jako z komára velbloud. Stačí Verunce říct, ať na záchodě klepe.
Učitelka se mohla vyjádřit nevhodně, ale v tom bych byla tolerantní, zvlášť v pátek odpoledne. 🙂
Určitě je lepší věci nejprve řešit v klidu.
Se sobotním mailem a fetem to přesně vystihla Makinea.
No, je to takové psaní na nic, když zakladatelka nereaguje, nedá se vpodstatě přijít tomu na kloub.
Mně přijde, že věta, jestli už jsi to slyšela, vůbec nemusela být myšlena nějak zle.
Taky se spoustu věcí dozvím první od dětí – prostě jsou rychlejší 🙂
Přímo za ředitelkou bych šla jen v případě, že opravdu podezření, že je učitelka zfetovaná a dezorientovaná, je myšleno vážně.
Zbytek si myslím, že je na probrání s učitelkou a snažila bych se najít společnou řeč. Pokud učitelka neví, jak na Verunku, tak myslím, že může dost pomoct, když jí řekneš, co se jí třeba u malé osvědčilo, v kterých situacích potřebuje pomoct. Příp. se obrátit na nějakou poradnu a nechat si i napsat nějaké doporučení vhodného přístupu. Pokud je handikep výraznější, tak je možnost uvažovat i o asistentovi.
To si myslím, že je to nejdůležitější, aby učitelka věděla, jak s malou pracovat.
Takový rozhovor, aby k něčemu byl, chce ale asi chladnou hlavu a konstruktivní přístup. Klidně si předem domluvit schůzku, kdy učitelka bude mít klid a prostor.
To, že v pátek neřekla o písmenkách a psala mail v sobotu, mi přijde stížnost úplně mimo. Na tom mi nic hrozného nepřijde, spíš jako hledání chyb za každou cenu.
To, jak učitelka přesně jednala v situaci, kdy to zjistila, nevím, tak k tomu těžko něco psát. Otázka, jestli jí malá na to něco řekla nebo jen odkývala to, co řekly ostatní děti. A spíš než vyšetřování, jak to celé vlastně bylo, mi přijde důležitější, jak to bude dál. Už to, že děti na ni jdou takto žalovat (a neřeknou jí přímo, ať je neokukuje nebo 10 Kč vrátí), by ve mně trochu vzbuzovalo obavu, jestli není nějaká vyčleněná z kolektivu. A to bych řekla, že by měla učitelka ovlivnit a vhodně zasáhnout.
Knižková, určitě to řeš, čím dřív, tím líp.
Každopádně, systém by měl být takový, že nejdřív půjdeš za učitelkou a domluvíte se, co dál a jak můžete obě Verunce pomoct. A až pokud se s učitelkou opravdu nedohodneš, máš možnost jít do ředitelny. Pokud půjdeš rovnou do ředitelny, je to pěkný podraz vůči kantorovi, to už by se asi těžko urovnávalo.
Držím Verunce palce!
(Citováno od Marinada z 14.10.2015 07:50)Vůbec nechápu, proč by měla chodit za učitelkou. Ta paní se už dostatečně předvedla svými výrazy a měla hledat řešení okamžitě.
(Citováno od uznevimco z 20.10.2015 10:07)Tak to asi záleží na každém – ale já teda obecně opravdu nemusím lidi, kteří si jdou stěžovat šéfovi dřív, než si to vyjasní s tím člověkem, kterého se to týká.
(Citováno od Marinada z 20.10.2015 10:14)
Ale oni si to vyjasnily. Učitelka oznámila mamince Veroniky, že malá krade a leze do kabinek na WC. Řekla jí to (pokud to takhle opravdu bylo) naprosto nevybíravým způsobem, možná i před svědky. Já vůbec nejsem konfliktní tvor, ale mě se to stát, tak “soudružku“ učitelku ženu k řediteli okamžitě a neradím se s nikým prostřednictvím Vaše děti. On totiž odklad může právě hrát do ruky učitelky a ta svým jednáním ublížit dalším dětem.
To učitelka opravdu nezvolila vhodný přístup, jakým to sdělila…jen mě tak napadá, jak zjistila, že malá krade? Ta desetikoruna byla někoho ze třídy? O nakukování do noh záchodu bych dceři řekla, že se to nedělá, stačí klepnout 🙂
No, mě hned napadlo, že tou větou “už jste to slyšela?“ myslela, jestli se malá sama “naprášila“. Pravdou je, že jednání s lidmi je vždy obtížné. Sama ve školství pracuji a velmi často doma přemýšlím, zda si rodiče moje slova vyložili správně, jestli jsem to řekla nejlépe jak jsem měla, popř. jsem na sebe naštvaná, že jsem to vůbec nezvládla. Paní uč. mé dcery se mi taky nezamlouvala – patří bohužel mezi ty, kteří neumí s rodiči jednat a až nyní (kdy jsem ji poznala osobně) vidím, že je úžasná, plně nasazená, za ty děti by se poprala a vše pitvá právě proto, že chce pro ně to nejlepší. Teď “válčím“ trošku se školkou – zdá se mi, že mají na děti velké nároky (orientují je na výkon) a to si myslím, že ve školce není správné. Syn je přetížený, nešťastný, že vše nezvládá… No, s paní uč. jsem si o tom promluvila (že to takto syn vnímá) a je to 14 dní a syn je spokojený, říká, že ho paní uč. pochválila… Dnes jsem mluvila s paní uč. (školku moc nestíhám, takže mám málo příležitostí) – chtěla jsem jí poděkovat… Ona trvala na tom, že se nic nezměnilo… – takže ze mě v podstatě udělala blbku, která hledá problémy tam, kde nejsou. Já to vidím tak, že nechtěla připustit, že něco bylo špatně. V celku je mi to jedno – dokud bude syn spokojený, tak nemám potřebu řešit, že jsem za hlupáky, nicméně – už se těším až půjde syn do školy:-).
Knižková, určitě to řeš, čím dřív, tím líp.
Každopádně, systém by měl být takový, že nejdřív půjdeš za učitelkou a domluvíte se, co dál a jak můžete obě Verunce pomoct. A až pokud se s učitelkou opravdu nedohodneš, máš možnost jít do ředitelny. Pokud půjdeš rovnou do ředitelny, je to pěkný podraz vůči kantorovi, to už by se asi těžko urovnávalo.
Držím Verunce palce!
(Citováno od Marinada z 14.10.2015 07:50)Vůbec nechápu, proč by měla chodit za učitelkou. Ta paní se už dostatečně předvedla svými výrazy a měla hledat řešení okamžitě.
(Citováno od uznevimco z 20.10.2015 10:07)
Tak to asi záleží na každém – ale já teda obecně opravdu nemusím lidi, kteří si jdou stěžovat šéfovi dřív, než si to vyjasní s tím člověkem, kterého se to týká.
Knižková, určitě to řeš, čím dřív, tím líp.
Každopádně, systém by měl být takový, že nejdřív půjdeš za učitelkou a domluvíte se, co dál a jak můžete obě Verunce pomoct. A až pokud se s učitelkou opravdu nedohodneš, máš možnost jít do ředitelny. Pokud půjdeš rovnou do ředitelny, je to pěkný podraz vůči kantorovi, to už by se asi těžko urovnávalo.
Držím Verunce palce!
(Citováno od Marinada z 14.10.2015 07:50)
Vůbec nechápu, proč by měla chodit za učitelkou. Ta paní se už dostatečně předvedla svými výrazy a měla hledat řešení okamžitě.
Také bych to řešila okamžitě. Nejdříve u ředitele a pokud by se stavěl odmítavě, tak přes školskou správu. Taková učitelka nemá ve školství co dělat.
Děti jsou neskutečně zlý a ta nalezená desetikoruna by mohla poznamenat Verunku na celý život.
Knižková, určitě to řeš, čím dřív, tím líp.
Každopádně, systém by měl být takový, že nejdřív půjdeš za učitelkou a domluvíte se, co dál a jak můžete obě Verunce pomoct. A až pokud se s učitelkou opravdu nedohodneš, máš možnost jít do ředitelny. Pokud půjdeš rovnou do ředitelny, je to pěkný podraz vůči kantorovi, to už by se asi těžko urovnávalo.
Držím Verunce palce!
Šla bych si promluvit s učitelkou. I ona je člověk a třeba byla již v pátek unavená. Já někdy také zvolím špatně slovo, a hned je význam jiný. Nebo něco napíši a věta se pak dá vyložit jinak. Už se mi to stalo i tady na VD a pak bylo spousta vysvětlování, než jsme se pochopily, “co chtěl vlastně básník říci“.
Je to tvé dítě a výstražné světýlko ti bliká v podmědomí jako každé dobré mámě.
Promluv te si. Pak třeba dělej závěry. Provluv i s holkou, že se musí umět ozvat a na nařčení říci svůj názor. Nebo ať chodí jen do WC, které mají otevřené dveře, případně zaklepá a zeptá se jestli tam někdo je než otevře.
Já jsem také řešila hned ze startu rozdivočelé páťáky, kteří si dělali ze třeťáků terče. Kluci se uklidnili, provotní nápad šikany mne opustil, jen pobláznění z prázdnin. Již se uklidnily a učitelka nakonec není tak blbá jak se o ní říká.
Knizkova8, já z tvého popisu nějak nechápu, co teda očekáváš za reakci.
Pokud se vám učitelka nezdá v pořádku, promluvte si buď s ní (což bych jako první krok doporučovala, aby si nemyslela, že ji obcházíte…). Pokud to nezabere,tak rovnou s nadřízeným – čili s ředitelem(kou).
Že ti něco neřekla v pátek, může mít víc příčin, třeba měla hlavu plnou dětí a vzpomněla si až doma.
Je to těžké, soudit situaci na dálku, může tam být spousta okolností.