Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Dostávají školáci domácí úkoly?
Ahoj maminky,
zajímalo by mě, zda děti dostávají domácí úkoly?
U nás na škole se to různí, což mě docela překvapilo. Tomášek dostává domácí úkoly pravidelně, každý den vyjma středy. Většinou má jeden, ale někdy třeba i tři, čtyři. Naopak – v jeho bývalé třídě ( stejný ročník ) úkoly děti dostávají právě jen ve středu.
Já sama jsem za domácí úkoly ráda, tak mě to dost překvapilo, stejně jako maminku, která mi o tom, že téměř nemají úkoly, říkala a ptala se, jak to máme my.
Tak by mě zajímalo, jak je to u Vás?
Když náhodou žádnou nemá,tak hledám zda to tak je,nosí denně,jen výjimečně nemá úkol
Ahoj,
my to máme ideální- Tomík chodí do 2.M (montessori). V pondělí jim paní učitelka zadá týdenní plán, děti si ho postupně celý týden plní, a co nestihnou, mají na víkend.
Většinou tedy téměř nic nemá, ale procvičujeme denně, hlavně čtení, po cestě do školy. Nebo vymýšlím lehké slovní úlohy. Na písmu tolik nebazíruju, ikdyž co je příliš ošklivé, vygumuju, a musí psát znovu:)
A dostávají děti úkoly i na prázdniny? A myslím třeba teď, když se blíží podzimní prázdniny, že na ně dostanou víc úkolů? Nebo na státní svátky? U nás většinou přinese Tomášek soupis a ne zrovna malý. Pamatuji si loňské jarní prázdniny, kdy měl A4 popsanou úkolama a my na horách neměli na pokoji stůl, aby mohl psát nebo tak.
(Citováno od Kyller z 13.10.2015 08:40)
Nevím, jestli děti dostanou víc úkolů. Možné to je, protože jim dali prázdniny na celý týden. Ale stejně v tom zase bude klasický procvičování hlásek, diktátů, trénink čtení a asi něco z matematiky. Nechám se překvapit.
U nás se to letos (7.třída) nějak zvrhlo a mám pocit, že dcera o víkendech neustále jen smolí nějaké úkoly a dohání projekty. A to je typ, která je se vším, co se školy týká, rychle hotová. Už je z toho pěkně otrávená. Bohužel dostávají pravidelně úkol např. i z dějepisu – vždycky sadu těžkých otázek, které musí vypracovat a podle nich se pak učit. Začínali na 5ti otázkách, naposledy už to bylo 12 kousků. Já to pak kontroluju, aby se to nenaučila špatně a zabere mi to tak půl hodiny, než ověřím správné odpovědi. Ty projekty na A3 zaberou dceři taky tak dvě hodiny, některé pak musí umět zpaměti přednášet bez možnosti do papíru nahlédnout. Někde je podle mě chyba – letos mám školy plné zuby už od října, což je (zatím) rekord. Bohužel jsem před pár dny v Holandsku opět na vlastní oči viděla, že to může dost dobře fungovat i bez domácích úkolů. A když vidím, jak tam (i “průměrné“) děti umí používat informace, které ve škole dostanou, tiše závidím.
Taky se mi líbí varianta zadat úkoly na týden dopředu a nechat to na dětech.
U nás jsem zatím žádné pravidlo nevypozorovala, jen mi přijde, že jak ve druhé (tam určitě), tak v šesté mají volno o víkendu.
Jinak naštěstí úkolů nemívají nějak moc, za to jsem ráda.
Spíš jsem zastánce menšího množství domácích úkolů, resp. spíše kratších.
Přijde mi, že když je toho moc, tak jsou z toho holky akorát otrávené a tím je to až kontraproduktivní.
Zatímco, když je úkol kratší, tak jim to nevadí a zároveň si trochu zopakují, co dělali ve škole, příp. je tam prostor na to, když se ukáže, že něco není jasné, tak jim to nějak dovysvětlit.
Do minulého týdne měli u nás čtvrťáci 1 úkol každý den kromě středy, plus někdy ještě jeden z angličtiny (to mají jinou uč.). Oproti loňsku, kdy mívali běžně 3 úkoly denně, někdy i víc, to byla dost velká změna.Na konci minulého týdne přinesla Majda papír, na kterém má vypsané úkoly na celý týden. Je jedno, kdy je udělá, ale tento pátek je musí odevzdat. Může si to tak rozvrhnout podle sebe. To mi přijde fajn, nemusí každý den řešit, jak bude stíhat úkoly, když má víc aktivit. Naplánuje si to podle sebe. Taky se tak může naučit rozvrhnout si práci.
Jen si říkám, že tenhle způsob je zase náročnější pro uč., když to má dětem předem sepisovat a plánovat, co kdy přesně. Nedá se to pak už řešit tak operativně, jako když dostávají úkoly každý den. Z pohledu rodiče jsem ale určitě spokojená.
V šestce už to mají jak kdy. V matice dostávají úkoly pokaždé (4× v týdnu), v ostatních předmětech různě. Někdy se jí toho s učením sejde fakt hodně, až je z toho chudera nešťastná, jak bude všechno stíhat. Hlavně když vyjde několik testů na jeden den, tak je to bojovka. Pomalu ale přichází sama na to,jak si to rozvrhnout, aby se z toho nezbláznila.
Řekly jsme si, že teď je prostě zkušební období, kdy úkol číslo jedna nejsou vůbec super známky, ale naučit se učit a vychytat to hlavně po organizační stránce.
(Citováno od Petra z 12.10.2015 12:55)To je taky docela dobré, když dostanou úkoly na týden dopředu. Zase se naučí si naplánovat čas. 🙂
Šestka už je náročnější, to je fakt. Já si sama moc dobře pamatuju, jak jsem někdy z úkolů a učení šílela a nevěděla co dřív. Ale postavily jste se k tomu skvěle. 🙂
(Citováno od Kyller z 13.10.2015 08:35)
Uvidíme časem 😉 (u obojího)
A dostávají děti úkoly i na prázdniny? A myslím třeba teď, když se blíží podzimní prázdniny, že na ně dostanou víc úkolů? Nebo na státní svátky? U nás většinou přinese Tomášek soupis a ne zrovna malý. Pamatuji si loňské jarní prázdniny, kdy měl A4 popsanou úkolama a my na horách neměli na pokoji stůl, aby mohl psát nebo tak.
U nás (5třída) dostávají děti úkoly každý den, jen v pátek ne. Což mi přijde fajn. 🙂
(Citováno od Peťka z 11.10.2015 14:49)
Tak ten pátek je super. 🙂 U nás je v ten den většinou víc úkolů.
U nás dává p.uč. týdenní plán, kde jsou napsány i úkoly a do kdy je mají donést.
Jinak každý den procvičíme diktát písmenek a pomalu najíždíme na čtení slov a vět. Plus když je čas, ještě obrázky na uvolnění ruky.(Citováno od keenspeed z 11.10.2015 22:09)
To je docela fajn přístup. Ten týdenní plán se mi moc líbí. 🙂
Do minulého týdne měli u nás čtvrťáci 1 úkol každý den kromě středy, plus někdy ještě jeden z angličtiny (to mají jinou uč.). Oproti loňsku, kdy mívali běžně 3 úkoly denně, někdy i víc, to byla dost velká změna.Na konci minulého týdne přinesla Majda papír, na kterém má vypsané úkoly na celý týden. Je jedno, kdy je udělá, ale tento pátek je musí odevzdat. Může si to tak rozvrhnout podle sebe. To mi přijde fajn, nemusí každý den řešit, jak bude stíhat úkoly, když má víc aktivit. Naplánuje si to podle sebe. Taky se tak může naučit rozvrhnout si práci.
Jen si říkám, že tenhle způsob je zase náročnější pro uč., když to má dětem předem sepisovat a plánovat, co kdy přesně. Nedá se to pak už řešit tak operativně, jako když dostávají úkoly každý den. Z pohledu rodiče jsem ale určitě spokojená.
V šestce už to mají jak kdy. V matice dostávají úkoly pokaždé (4× v týdnu), v ostatních předmětech různě. Někdy se jí toho s učením sejde fakt hodně, až je z toho chudera nešťastná, jak bude všechno stíhat. Hlavně když vyjde několik testů na jeden den, tak je to bojovka. Pomalu ale přichází sama na to,jak si to rozvrhnout, aby se z toho nezbláznila.
Řekly jsme si, že teď je prostě zkušební období, kdy úkol číslo jedna nejsou vůbec super známky, ale naučit se učit a vychytat to hlavně po organizační stránce.
(Citováno od Petra z 12.10.2015 12:55)
To je taky docela dobré, když dostanou úkoly na týden dopředu. Zase se naučí si naplánovat čas. 🙂
Šestka už je náročnější, to je fakt. Já si sama moc dobře pamatuju, jak jsem někdy z úkolů a učení šílela a nevěděla co dřív. Ale postavily jste se k tomu skvěle. 🙂