Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Inkluze
Dobrý den,
zajímalo by mě, jak se dnes řeší otázka inkluze, jak jsou rodiče informováni, co to vlastně je, jaký je to přínos pro dnešní školu. Nikde jsem se o tom nedočetla, nikde to není publikované, kde je ten “zakopaný pes“. Kdo to propaguje, kdo s tím souhlasí, odkud to vlastně přišlo a proč to tak musí být. Děkuji za odpověď.
Tak jsem koukla na internet a zjistila, že diskuze se vedou hlavně kolem romských dětí. A to je otázka pro mě hodně složitá, žila jsem pár let v místě, kde je romská menšina ve většině, takže si dovedu představit, jak to vypadá ve škole a nedovolím si na to tady vyslovit nějaký jasný názor.
Uz to zde bylo psano,souhlasim a jsem osobne zvedava,proc tu tato otazka je..jen zvedava,nic vic za tim nehledejte 😉A jen dodam,inkluzivni skola,Ms..vzdelavani,i mimoskolni cinnosti..jsou beznym system zde,v Uk,co tato prastara Stara dobra Anglie existuje 😉
A ja osobne uz bych to ani jinak nechtela(srovnani mam 🙁 ),takze ani o tom extra nepremyslim a i mym detem(i tem ve skole)to je normalni a prirozene.
(Citováno od meggi41 z 23.6.2015 19:49)
Jenže inkluzi v ČR si vláda představuje trochu jinak – na vše 1 učitel. Kdežto v Anglii jsou tam 3-4 dospělí na třídu (učitel, speciální pedagog a 1-2 asistenti). Nemyslím si, že je správné začleňovat děti se závažným postižením do běžných ZŠ. Hezky o tom píše Jana Bradley http://www.blisty.cz/art/70386.html
Kšando, cítím to úplně stejně jako Ty (a Danniella), ale netroufla bych si to napsat 🙂
Přesně tak.
Otázek kolem inkluze je hodně, proto jsem to ani nechtěla rozvádět a pořád čekám, jestli Libuna ještě napíše, o co přesně se jedná v jejím případě.
Kromě výběru vhodnějšího řešení v konkrétní situaci se často řeší spousta dalších věcí, třeba:
Dát dítě na intr a mít ho doma jen na víkendy nebo ho dát do běžné školy, i když v konkrétním případě by třeba byla lepší speciální. Sama bych asi nechtěla mít dítě od ZŠ na intru, i kdyby někde byla úžasná škola jemu na míru.
Znám ale třeba rodinu, která tohle řeší dlouhodobě, nakonec dítě (po zkušenosti s oběma školami) samo řeklo, že chce na spec. školu, kde má možnost najít si víc kamarádů a celkově se tam cítí líp. Takže opravdu jednoznačné to není.
Myslím, že toto je velmi složité téma. První co bych chtěla říci je to, že aby o tom rozhodovali rodiče je nesmysl – můj názor – nikdo nemá právo nikomu nic upírat – takže pokud se rodiči nelíbí, že školu navštěvuje ten a ten, nechť si “přehlásí“ své dítě. Přijde mi však, že dnes se inkluze trošku zvrtává. Nechci aby to vyznělo hloupě nebo nedej bože nějak “separačně“, ale jsou děti, kterým je lépe ve speciální škole a inkluze jim nic nedá nebo dokonce naopak. Inkluze se týká pochopitelně i dětí z gymnázií – pokud dítě má studijní předpoklady a má zájem, proč mu neumožnit studium na gymnáziu, kde si tyto předpoklady a schopnosti mohou rozvíjet více a intenzivněji. Naopak – děti ze ZŠ praktických – tyto děti nikdy nebudou výbornými studenty, ale mohou být výbornými řemeslníky… proč je za každou cenu “cpát“ na ZŠ, kde je např. jedna hodina PV týdně, když oni mají (nevím přesně) 6 hodin týdně a můžou se tedy jejich schopnosti více podporovat. Pak jsou pochopitelně děti, pro které to přínosné je maximálně, ale dle mě je to strašně individuální. Je to můj názor – podotýkám, že to není dlouho, co nad touto otázkou přemýšlím, takže lze předpokládat, že se bude ještě vyvíjet:-).
Uz to zde bylo psano,souhlasim a jsem osobne zvedava,proc tu tato otazka je..jen zvedava,nic vic za tim nehledejte 😉
A jen dodam,inkluzivni skola,Ms..vzdelavani,i mimoskolni cinnosti..jsou beznym system zde,v Uk,co tato prastara Stara dobra Anglie existuje 😉
A ja osobne uz bych to ani jinak nechtela(srovnani mam 🙁 ),takze ani o tom extra nepremyslim a i mym detem(i tem ve skole)to je normalni a prirozene.
Po pravdě tento pojem vidím poprvé 🙂
Jinak, jestli jde o můj názor, tak jsem pro!!!
Nevidím na tom nic špatného začleněnit postižené dítě do ,,kolektivu,, určitě to všem dětem prospěje! …..o tom by se dalo dlouho diskutovat 🙂
Našla jsem odkaz na vysvětlení https://cs.wikipedia.org/wiki/Inkluzivn%C3%AD_vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD
A zajímalo by mne na co se ptáš??? Jestli ti vadí, že by děti studovali s postiženými, či jinou barvou pleti, nebo naopak chceš toto podpořit.
Když chodili starší holky do školy, škola sama přijímala postižené děti a upravovala školu pro vozíčkáře. Do školy chodili i děti jiné národnosti. Asi jsem mimo, ale toto mi přišlo normální. Nebo to nemá být normální???
Téma je to dost složité a těžko vše shrnout do dvou vět, takže to nebudu rozebírat ze všech stran a napíšu jen poznámku k tomu, co zmiňuješ na konci dotazu.
Nedovedu si představit, že by rodiče jednotlivých dětí hlasovali o tom, koho ve třídě chtějí a koho ne. Co kdyby se neodhlasovalo třeba zrovna jejich dítě? Pro mě dost nepředstavitelný přístup. Půlce lidí by mohl vadit černoušek, druhé půlce autista, někomu všechny živější děti nebo třeba ty, co ruší při odpoledním odpočinku nebo nejí oběd a narušují tím “pořádek“.
http://www.inkluze.cz/inkluzivni-vzdelavani/clanek-663/jak-funguje-inkluzivni-skola
to je první co jsem našla – nějak extra mi to nevadí, spíš nějaká separace by byla horší, nemyslíš? Prostudované to nemám, jen tak lidsky přemýšlím..
Hezký den,
jsem tu přihlášena jako “libuno“, nevím, proč to tu není. Asi to neumím, ale anonym být nemusím. Ptám se na docela zásadní věc, která by měla být rodiči posouzena, možná i schválena. Rodiče informováni nejsou, nevědí o této praktice MŠ, mně to vadí. Děkuji za info.