Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Vaření pro holky, dílny pro kluky?
Jak je to u vás ve škole s pracovní činností? Máte tento “předmět“ rozdělený podle pohlaví?
Je možné, aby do vaření chodil kluk nebo naopak na dílny dívka?
Na naší škole také není vaření. Kuchyňka bývala, ale když chyběly prostory (už nevím na co), byla zrušena. Děti mají pracovní činnosti, mají dílny (bez rozdílu pohlaví) a když je počasí, tak na zahrádku.
Učila jsem 2 roky 4. a 5.třídu, ti milovali, když jsme si čas od času uděalali ve škole obložené chlebíčky. Vyhlásili jsme soutěž o nejkrásnější chlebíček, oni zdobili, já jsem fotila, pak jsme měli na stránkách třídy naše chlebíčky, bylo to moc fajn 🙂
Já jsem na ZŠ vaření měla, byl to sice příjemný předmět, ale vařit jsem se tam určitě nenaučila. To chce víc praxe a zkoušet doma. Řekla bych, že to vlastně pořádně neumím dodnes, pořád se je co učit 🙂
Tak teď jsem docela překvapená. U nás nejsou ani dílny, ani vaření. A vlastně letos (na 2.stupni) ani pracovní vyučování…
(Ale pravda je, že za mě vaření i dílny byly a prošla jsem nedotčená, takže asi taková ztráta to zase ve finále není 🙂 ).
ahoj. Filípek vařil v rámci seznamování na začátku školního roku – vařili všichni, po skupinkách se vystřídali u různých činností, které s tím souvisí. Pamatuju si, jak přišel překvapený, že nádobí se dá umýt i ručně ((-: no, asi jsem něco zanedbala?
Ve waldorfské škole všichni hrají na flétnu, pletou, pečou chléb, vyřezávají a zkoušejí různé činnosti ať jsou z pohledu jiných tyto činnosti určené pro opačné pohlaví. Je fajn, že si to mohou vyzkoušet a zjistit jestli by je to bavilo, nebo ne. (Má to samozřejmě hlubší podtext – třeba uvolňování ruky = pletení apod.)
U Anetky je předmět rozdělený a nemůžou chodit kluci na vaření a holky na dílny.Nebylo by to ,ale špatné mít možnost volby.
V “naší“ škole mají vaření kluci i holky. Jsou ve skupinkách tak, jak jim to vyhovuje. Dílny mají jen kluci a holky mají práce na zahradě a další hodiny pracují na zahradě společně, to potom kluci dělají ty těžší práce. Např. odvážejí plevel v kolečkách nebo pracují s kompostem atd.
Na tuto otázku mě nedávno přivedla kamarádka, která vyprávěla, že její syn hrozně rád vaří a chce jít po ZŠ na kuchaře. Jemu je líto, že musí zatloukat hřebíky a nemůže ve škole raději vařit jako spolužačky. Na druhou stranu ale hned dodala, že by na vaření nechodil, protože by se mu ostatní kluci smáli.
Tak si říkám, je to dobře nebo špatně?
Jak je to u vás ve škole s pracovní činností? Máte tento “předmět“ rozdělený podle pohlaví?
Je možné, aby do vaření chodil kluk nebo naopak na dílny dívka?