Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Vedle koho sedí Vaše děti?
V každé škole to (myslím) funguje podobně: V září si děti posedají do lavic s kamarády a než si stihnou během vyučovacích hodin sdělit všechny novinky, už se nedobrovolně stěhují k jinému sousedovi 🙂
Jelikož je dcera klidné a nekonfliktní dítě, předchozích pět let vždy putovala dozadu, vedle nějakého živějšího spolužáka, který zrovna neoplýval nejlepším prospěchem. Bohužel to většinou ovlivnilo i její pozornost, nemohla se moc soustředit a držela se spíš na okraji kolektivu.
Letos poprvé má dcera veliké štěstí a paní učitelka jí přesadila dopředu, vedle fajn dívky a je obklopená fajn kluky. Díky tomu zapadla krásně do “party“, ve škole se líp soustředí a když si s něčím není jistá, má se na koho obrátit. Jak mi sama paní učitelka na schůzkách říkala: “Tohle místo jí svědčí.“
Dost mě překvapilo, jak moc může člověka ovlivnit soused v lavici. Máte podobnou zkušenost? Jsou Vaše děti spokojené se svým místem a sousedem v lavici?
Děkuji za všechny příspěvky, moc ráda jsem si početla, jak to funguje u Vás.
Každopádně ovlivňuje průběh vyučování i to vedle koho děti sedí. Kája je ADHD a je to torpédo,když seděla vedle své kámošky tak byly stále problémy,holčina je totiž ještě o fous horší ne povahově ale s problémy,má sklony k hysterickým záchvatům a umí být solidně vulgární. Teď sedí Kája vedle jiné dívky,nově příchozí a je klid.
Během roku se to dost střídá. Paní učitelka dost přesazuje, tak nevím jestli se nudí nebo to dělá schálně.
Ale souhlasím s tím, že soused může dítko hodně ovlivnit.
(Citováno od nuninka z 3.3.2015 22:09)
Vtipný komentář 🙂 Možná obojí – určitě se nudí a k tomu to dělá schválně….
Filípek je v první třídě. Nikoho v ní neznal. Paní učitelka po poradě s rodiči udělala svůj první zasedací pořádek, takže 1. září šel najít své místo. Kluci si ale nesedli a problém byl na světě. Paní učitelka udělala přesuny v rámci celé třídy, Filip byl spokojenější, ale nebylo to ono. Teď po dalších přesunech sedí s holčičkou, která je steně stará jako on, umí také některé věci dopředu a vypadá to, že si zatím rozumí nejvíce. Paní učitelka chce udělat přesuny každý druhý měsíc, aby se děti navzájem lépe poznaly. Filípek touží nejvíce sedět se svojí nejlepší kamarádkou, ale to si myslím, že není úplně nejlepší nápad – asi by se toho moc nenaučily (-: — ANO – průběh vyučování ovlivňuje i to, vedle koho to Vaše dítko sedí.
Míša byl vždy velmi drobný a nosil brýličky. Proto vždy seděl v první lavice a to s nějakou dívenkou (ty byly také menší). Za poslední dva roky vytáhl, ale zůstává stále vepředu. Vyhovuje mu to, i když teď sedí v lavici s Tomem, kamarádem od školky. Učitelé přání žáků, s kým chtějí sedět, respektují. K přesazení přistupují jen tehdy, když nějaká dvojice soustavně vyrušuje.
Během roku se to dost střídá. Paní učitelka dost přesazuje, tak nevím jestli se nudí nebo to dělá schálně.
Ale souhlasím s tím, že soused může dítko hodně ovlivnit.
První den si děti sedli jak chtěli. Stejně je pak učitelka přesadila.
Tak za nás musím říct, že ovlivňuje hodně. Ale asi ne tolik, jako to, že v bývalé třídě se děti přesazovali min.1x týdně a dle paní ředitelky je to standartní postup.To Tomáška dost rozhazovalo, pořád se stěhovat. V současné třídě sedí Tomášek pořád na stejném místě, a je vpohodě, i když soused si musel zvyknout, že nesedí sám, zezačátku do Tomáška pořád strkal. Ale jinak si rozumí a Tomášek je spokojený. 🙂
My máme zatím zkušenost jen z první třídy, na známky spolužáci v lavici zatím vliv neměli, zato na chuti chodit do školy se to podepisovalo hodně. Ze začátku roku jsem měla radost, že dcera sedí v lavici s holčičkou, kterou jako jedinou aspoň trochu známe. Postupem času se ukázalo, že holčička je trochu zlá a zákeřná a do toho se ta holčička paktovala s holčičkou podobného ražení, která seděla před nima v lavici. Dceru sice bavily hodiny, ale netěšila se na přestávky, protože i díky těm holkám, co seděly kolem ní, si s ní nechtěly hrát ostatní děti. Má to vliv, když někdo řekne “s tebou my si hrát nebudem“. Nakonec jsem pozorovala zlejší chování i u dcery (začala taky kousat a provokovat). Na třídních schůzkách jsem prosila paní učitelku, jestli by mohla přesadit dceru k někomu nekonfliktnímu, protože vím, že si umí hrát i hezky a společnost má ráda. Povedlo se. Holčičku omlouvám tím, že má doma dva starší bráchy a pak se přirozeně brání i tam, kde to není potřeba. Ve výsledku se přesazovalo ještě několikrát z důvodů poznání se v kolektivu a od toho prvního sezení to pokaždé dopadlo dobře.
Teď mají ve třídě dvě lavice u sebe a sedí po čtyřech nebo po třech. Jako důvod mě napadá procvičování týmových prací.
Jojo mám také zkušenost jaké dcera nosí známky podle toho s kým sedí.V 1.třídě to seděla s kamarádem ze školky tak to šlo.v 2.tř.dostala zlobivého kluka který do ní o hodinu pořád hučel tak se zhoršila a chodila domů skoro s brekem.a teď ve 3.třídě seděla 1/2 r.se svou láskou Pepou.Klapalo jim to než po vysvědčení učitelka udělala nesmyslné škatulata a dcera je smutná.Takže se doml.s učitelkou zda by nemohla sedět opět s Pepou a učitelka ji 2x slíbila , že se spolu domluví , ale zatím ticho po pěšině.
Tak snad se to nějak vyřeší.Hodně proto záleží s kým vaše dítko sedí.petlu