Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Pětka místo poznámky
Ráda bych se zeptala na váš názor na udělování pětek v situacích, kdy by byla na místě spíš poznámka.
Máte taky podobné zkušenosti? A co si o takovém přístupu myslíte?
Zajímal by mě i názor učitelek.
Danasi, přesně tak, jsou děti, které zatloukají, nenosí věci ze školy ani do školy a člověk se snaží, pak jednou zapomene a je to.
No, ale holky, dík moc, vykecala jsem se a asi právě to jsem potřebovala. 🙂
Mám pocit, že chozením za učitelkami se situace jen zhoršuje, i když všichni hlásají opak.
Takže to asi nechám tak, je začátek pololetí, uvidím, co z toho vyleze. 🙂
On syn umí řádit, to zase jo, ale kdyby měl poznámky, mám mnohem lepší přehled, o co jde. Doma o škole a o všem hodně mluvíme, takže zprávy od něj mám, ale nemám ten pohled z druhé strany. A pětkou ho fakt nezískám.
A pak jsem loni náhodně zjistila, že se dává pětka za nepřinesený úkol v češtině. A když úkol dítě další den přinese, pětka se škrtne. To mi taky nevadí, ale jelikož tyhle pětky se do žákovské nepíšou a děti se s tím doma zrovna nechlubí, tak pak zase člověk vůbec nemá přehled ani kontrolu.
(Citováno od Marinada z 19.2.2015 07:00)
U holek třídní od tohoto školního roku zavedla v žákovské kolonku zapomínání – tam se píše, když cokoli zapomenou: úkol, pomůcky na výuku (Any tam měla si 3x zapomenutý tělocvik). Kdo má těchto poznámek celou stránku, dostane třídní důtku. Ale myslím, že to bylo jen varování.
Na schůzkách pančelka říkala, že se žáci hrozně pohoršili v tom zapomínání, a že nic jiného nefungovalo.
Zpočátku to vypadalo, že holky jsou jasné aspirantky na tu důtku, ale najednou se to zlomilo a už se zase hlídají.
Marinado, jo, v žákovské. A na pololetí mu ta pětka za úkol pomohla k průměru 1,48, takže měl na výzo dvojku.
Ono to takhle vypadá, že ty známky moc prožívám, tak to ale není, spíš mi jde o ten princip, prostě v tom cítím nespravedlnost. A děti si to na místě neumí vyřešit. To mi na tom vadí, ne ta horší známka.
(Citováno od Danniella z 19.2.2015 09:55)
Danniello, já to prožívám stejně, protože je to občas tak nespravedlivé! Je mi jedno, jestli dcera bude mít jakoukoliv známku SPRAVEDLIVĚ, ale když je to nespravedlivé, mám vztek i za dvojku (ne na dceru, ale na ten praštěný systém známkování, kdy má stejnou dvojku dítě, které má průměr 1,48 a stejnou dvojku dítě, které má průměr 2,87 a pravidelně nenosí úkoly).
Danniello, 100% souhlasím.(U nás prostě když dá učitel pětku místo poznámky, tak pak hned dostane šanci si tu “pětku“ opravit – když učivo neumí, zůstane mu, když umí, dostane známku, jakou si zaslouží.)
Já bych se té učitelky zeptat šla, člověk má jinak zbytečně vztek. Když jsem (zatím dvakrát) s učitelkama něco podobného řešila, vždycky se mi ulevilo a bylo zajímavé si to poslechnout i od nich, pravda byla pokaždé někde uprostřed.
A k pětce za úkol…u nás to bylo loni tak, že jsem šla na schůzkách za češtinářkou (v podstatě jen tak, abychom se poznaly osobně) a ona mi začala ukazovat, že dcera tam má pětku, že neodevzdala ten týden úkol a to dokonce ani druhý den. Já jsem učitelce říkala, že 100% úkol donesla (vím to, protože jedna spolužačka volala a s tím úkolem jí dcera radila, ona to ale nepochopila, takže si to od dcery druhý den ve škole opisovala na záchodě)…Učitelka se zarazila a řekla, že to teda asi bylo někdy dřív. Já se nechtěla dohadovat, tak jsem to nechala být, ale myslím si, že to byl omyl.
(Citováno od Marinada z 19.2.2015 09:43)Marinádo, trochu odbočím. Omyl u pětky za úkol. To se mi stalo ještě jako školou povinné na základce. Nechápu proč, ale mne a spolužačku si učitelka pořád pletla a známky nám psala naopak. Já jsem si ze spolužačkou vůbec nebyla podobná, já blond, ona černovlasá. Zkoušela Soňu u tabule a dostala 5. Spolužák sedící u třídního stolu, ale poukázal učitelce, že napsal 5 mě. Tankrát jsme to řešili hned na místě. Bylo to v 7 třídě. Řešilo se to i přes třídního, rodiče atd. V žákovské jsme měli ty známky, které nás ústně zkoušela, ale ona je v notesu měla přehozené. Ve výsledku bych jako dvojkařka propadla. A také do očí tvrdila rodičům, že já jsem ta, co neumí a proto mám ty výsledky. Jen už nedokázala vysvětlit, proč její rukou v mé žákovské jsou jiné známky.
(Citováno od danasi z 19.2.2015 09:51)Danasi, taky si myslím, že to dcera tenkrát slízla za tu kamarádku. Nebo se p.učitelka mohla přepsat o řádek. Ale u nás to byl opravdu jen spíš černý puntík než opravdová známka, tak jsem to nechala být.
To co píšeš, to je teda síla…hlavně, že to dobře dopadlo! Předpokládám, že ta druhá holka se až tolik nebránila 😀
(Citováno od Marinada z 19.2.2015 09:58)
Hlavně jsem dostala doslova přes hubu, protože najednou propadala a měla doma peklo. A já blbá si nenechala ty její pětky, prý co by ti to udělalo? však bys o prázdninách opáčko zvládla hned.
Danielo, asi bych si promluvila. Pochopila jsem to tak, že 5 je již napsané v žákovské, jinak bys o ní nevěděla.
Já jsem řešila loni sice oproti tomu pitomost, ale také to bylo nespravedlivé. Eliška po dvou dnech ve škole skončila se slepákem v nemocnici. Do školy se vrátila až začátkem listopadu. A to byla v první třídě. Učitelka prohlásila, že děti si musí na školu zvyknout a proto budou dva měsíce takové makové. Prostě spíše bude vysvětlovat. Co čert nechtěl, hned jsme zapomněli na začátku úkol. Je sice pravda, že jsme učení doháněli doma a pak se zapomene omylem na něco. Jenže Eliška dostala hned velkou červenou poznámku. No naštvalo mne to. Neb ona vlastně v té třídě byla nová teprve v listopadu a na školu si neměla čas navyknout. Upozornila jsem na to učitelku i na to, že doma Eliška pláče, protože učitelka odměňuje za hvězdičky a ona žádné neměla. Učitelka pronesla ve třídě, že kdo je nemá se nesnaží. Jak se měla snažit, když tam dva měsíce nebyla? Upozornila jsem učitelku na to, že Eliška se jistě hodně snaží a písmenka se učí doma sama i počty, a že u mne má za každý den učení minimálně jednu malou hvězdičku.
Někdy děti pocítí nespravedlivost dosti, i když to tak původně pedagog nechtěl.
Danniello, 100% souhlasím.(U nás prostě když dá učitel pětku místo poznámky, tak pak hned dostane šanci si tu “pětku“ opravit – když učivo neumí, zůstane mu, když umí, dostane známku, jakou si zaslouží.)
Já bych se té učitelky zeptat šla, člověk má jinak zbytečně vztek. Když jsem (zatím dvakrát) s učitelkama něco podobného řešila, vždycky se mi ulevilo a bylo zajímavé si to poslechnout i od nich, pravda byla pokaždé někde uprostřed.
A k pětce za úkol…u nás to bylo loni tak, že jsem šla na schůzkách za češtinářkou (v podstatě jen tak, abychom se poznaly osobně) a ona mi začala ukazovat, že dcera tam má pětku, že neodevzdala ten týden úkol a to dokonce ani druhý den. Já jsem učitelce říkala, že 100% úkol donesla (vím to, protože jedna spolužačka volala a s tím úkolem jí dcera radila, ona to ale nepochopila, takže si to od dcery druhý den ve škole opisovala na záchodě)…Učitelka se zarazila a řekla, že to teda asi bylo někdy dřív. Já se nechtěla dohadovat, tak jsem to nechala být, ale myslím si, že to byl omyl.
(Citováno od Marinada z 19.2.2015 09:43)Marinádo, trochu odbočím. Omyl u pětky za úkol. To se mi stalo ještě jako školou povinné na základce. Nechápu proč, ale mne a spolužačku si učitelka pořád pletla a známky nám psala naopak. Já jsem si ze spolužačkou vůbec nebyla podobná, já blond, ona černovlasá. Zkoušela Soňu u tabule a dostala 5. Spolužák sedící u třídního stolu, ale poukázal učitelce, že napsal 5 mě. Tankrát jsme to řešili hned na místě. Bylo to v 7 třídě. Řešilo se to i přes třídního, rodiče atd. V žákovské jsme měli ty známky, které nás ústně zkoušela, ale ona je v notesu měla přehozené. Ve výsledku bych jako dvojkařka propadla. A také do očí tvrdila rodičům, že já jsem ta, co neumí a proto mám ty výsledky. Jen už nedokázala vysvětlit, proč její rukou v mé žákovské jsou jiné známky.
(Citováno od danasi z 19.2.2015 09:51)
Danasi, taky si myslím, že to dcera tenkrát slízla za tu kamarádku. Nebo se p.učitelka mohla přepsat o řádek. Ale u nás to byl opravdu jen spíš černý puntík než opravdová známka, tak jsem to nechala být.
To co píšeš, to je teda síla…hlavně, že to dobře dopadlo! Předpokládám, že ta druhá holka se až tolik nebránila 😀
Marinado, jo, v žákovské. A na pololetí mu ta pětka za úkol pomohla k průměru 1,48, takže měl na výzo dvojku.
Ono to takhle vypadá, že ty známky moc prožívám, tak to ale není, spíš mi jde o ten princip, prostě v tom cítím nespravedlnost. A děti si to na místě neumí vyřešit. To mi na tom vadí, ne ta horší známka.
Danniello, 100% souhlasím.(U nás prostě když dá učitel pětku místo poznámky, tak pak hned dostane šanci si tu “pětku“ opravit – když učivo neumí, zůstane mu, když umí, dostane známku, jakou si zaslouží.)
Já bych se té učitelky zeptat šla, člověk má jinak zbytečně vztek. Když jsem (zatím dvakrát) s učitelkama něco podobného řešila, vždycky se mi ulevilo a bylo zajímavé si to poslechnout i od nich, pravda byla pokaždé někde uprostřed.
A k pětce za úkol…u nás to bylo loni tak, že jsem šla na schůzkách za češtinářkou (v podstatě jen tak, abychom se poznaly osobně) a ona mi začala ukazovat, že dcera tam má pětku, že neodevzdala ten týden úkol a to dokonce ani druhý den. Já jsem učitelce říkala, že 100% úkol donesla (vím to, protože jedna spolužačka volala a s tím úkolem jí dcera radila, ona to ale nepochopila, takže si to od dcery druhý den ve škole opisovala na záchodě)…Učitelka se zarazila a řekla, že to teda asi bylo někdy dřív. Já se nechtěla dohadovat, tak jsem to nechala být, ale myslím si, že to byl omyl.
(Citováno od Marinada z 19.2.2015 09:43)
Marinádo, trochu odbočím. Omyl u pětky za úkol. To se mi stalo ještě jako školou povinné na základce. Nechápu proč, ale mne a spolužačku si učitelka pořád pletla a známky nám psala naopak. Já jsem si ze spolužačkou vůbec nebyla podobná, já blond, ona černovlasá. Zkoušela Soňu u tabule a dostala 5. Spolužák sedící u třídního stolu, ale poukázal učitelce, že napsal 5 mě. Tankrát jsme to řešili hned na místě. Bylo to v 7 třídě. Řešilo se to i přes třídního, rodiče atd. V žákovské jsme měli ty známky, které nás ústně zkoušela, ale ona je v notesu měla přehozené. Ve výsledku bych jako dvojkařka propadla. A také do očí tvrdila rodičům, že já jsem ta, co neumí a proto mám ty výsledky. Jen už nedokázala vysvětlit, proč její rukou v mé žákovské jsou jiné známky.
A to má tu pětku normálně v žákovské jako plnohotnou známku? To by mi teda hodně vadilo!
(Já celou dobu píšu o malých, výstražných pětkách, které se nikam nepíšou a plní funkci černého puntíku).
Danniello, 100% souhlasím.
(U nás prostě když dá učitel pětku místo poznámky, tak pak hned dostane šanci si tu “pětku“ opravit – když učivo neumí, zůstane mu, když umí, dostane známku, jakou si zaslouží.)
Já bych se té učitelky zeptat šla, člověk má jinak zbytečně vztek. Když jsem (zatím dvakrát) s učitelkama něco podobného řešila, vždycky se mi ulevilo a bylo zajímavé si to poslechnout i od nich, pravda byla pokaždé někde uprostřed.
A k pětce za úkol…u nás to bylo loni tak, že jsem šla na schůzkách za češtinářkou (v podstatě jen tak, abychom se poznaly osobně) a ona mi začala ukazovat, že dcera tam má pětku, že neodevzdala ten týden úkol a to dokonce ani druhý den. Já jsem učitelce říkala, že 100% úkol donesla (vím to, protože jedna spolužačka volala a s tím úkolem jí dcera radila, ona to ale nepochopila, takže si to od dcery druhý den ve škole opisovala na záchodě)…Učitelka se zarazila a řekla, že to teda asi bylo někdy dřív. Já se nechtěla dohadovat, tak jsem to nechala být, ale myslím si, že to byl omyl.