Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Pětka místo poznámky
Ráda bych se zeptala na váš názor na udělování pětek v situacích, kdy by byla na místě spíš poznámka.
Máte taky podobné zkušenosti? A co si o takovém přístupu myslíte?
Zajímal by mě i názor učitelek.
Na nikoho konkretne jsem nereagovala pridala jsem skratka jak to znam tady jelikoz zij tady,ze 😀 nic vic..neni to jen o lidech, je to uplne jiny system,styl vyuku atd..ziji tady 😉 A pisla jsem tobe co si ja myslim o te poznamce/petce,takovou otazku jsi polozila/a ja na ni pripsala nazor..
Nic ve zlem ale z “mezinar.navstevy“ nepoznas ten system jaky je primo zde po staleti..to je snad ale jasne ***
Nikoho “neosocuji“***
Na nikoho konkretne jsem nereagovala pridala jsem skratka jak to znam tady jelikoz zij tady,ze 😀 nic vic..neni to jen o lidech, je to uplne jiny system,styl vyuku atd..ziji tady 😉
Meggi, je úplně jedno, jestli tady nebo tam, záleží na lidech. Byla jsem párkrát na mezinárodní akci se studenty a jejich učiteli a neřekla bych, že se to národ od národa liší, ale člověk od člověka jo. 🙂
Pokud si myslím, že učitelka udělala něco, co nemusela, nechodím za ní s každou drobností a ventilovat to občas potřebuju taky, stejně jako učitelé ventilují názory na rodiče, ale dělám to zásadně bez účasti dětí a hlavně si obvykle o lidech nemyslím, že jsou to blbci nebo krávy, takže to logicky ani většinou neříkám.
Důležité nebo komplikovanější věci řeším taky s učiteli, ale jak říkám – kvůli každé blbině nemá smysl běhat do školy.
A s tou pětkou – nesouhlasím s tímhle způsobem hodnocení, ale zrovna tak někdo nesouhlasí se mnou, prostě je to tak, názorů a řešení je víc a nemůžeme se všichni shodnout.
vypadlo mi tam jeste,ze misto nadavani na ucitele,radeji hned veci resim,s diplomacii a slusnosti,nenecham veci narust tak,by me musela ucitelka shanet,ci by me dlouho nevidela apod. ostatne,to tu ani nejde a nedokazi si to prectavit .pisi co je tady,zadny utok na nekoho,pisi zivot tady,to je cele,nehodnotim jine lidi tady ani nekomentuji..kdo si chce pocost jak to chodi jinde,ok,ja si take rada poctu i jine narody(nejen ceske) a zivot,tu je to takto,nic vic..
Chci jen napsat,ze nikdy jsem nerekla a nereknu,ze je ucitelka krava,ci jine takove slovo,tohle je pro mne svate a ani kdyz jrdna v zivote deti,by si takove slovo zaslouzila,tak jsem si to myslela jen v duchu,ale jinak je pro mne ucitelka ucitelka a takto ucim deti ucte i k jinym lidem,samozrejmne vse ma sve meze a jsou i spatni lide,ze..ale nikdy jsem nerekla nic o ucitelce a uz vubec ne pred detma,ono totiz ani nebyl nikdy duvod..ale na druhe strane kazda ucitelka si i musi tu uctu zaslouzit,myslim tim tu prirozenou autoritu a tim i pak lasku k nisamotne,znam u take,co si mysleji,ze to musi byt automaticke..ale hlavne jsem chtela napsat,ze nikdy bych takto ucitele netitulovala,ani doma,ani jinde,misto toho se snazim pochopit,jsou to take lide a maji i radosti i starosti,ale isve chyby,obcas ji nektere myslely,ze jsou “brzchybne“..
Vzdyt to vim ted sama,asistuji handicep.detema toje jeste neco “navic“,je hodne dni,kdy to i boli..
Ono si nebrat moc tady veci az tak osobne,verit si sam,jaky jsem,vzdyt jen diskutujeme
😉
Zbyňulo, pro mě je zase mnohem ilustrativnější poznámka, o pětce ti dítě řekne, jak to vidí, ten pohled z druhé strany tam ale není. A chodit kvůli každé takové pětce do školy nebudu. To by si pak asi dělali srandu učitelé ze mě.
Taky bych viděla rozdíl mezi prvním a druhým stupněm.A ještě se budu trochu hájit – na učitele se u nás nikdy nenadává, když se synovi nelíbí nějaký postup učitelky, říkám mu, že nemusela vidět, jak k situaci došlo, tak ať jde v klidu o přestávce za ní a řekne jí, jak to bylo. Naše učitelka takovým věcem rozhodně přístupná je.
A taky mu říkám, že i učitelka má někdy špatný den, nemusí mít dobrou náladu a je toho na ni moc, je to člověk jako já, i já někdy vyjedu, i když bych neměla.
Nemyslím si, že bych zrovna já nadávala na školu a za zády si z někoho dělala srandu.
(Citováno od Danniella z 20.2.2015 08:54)
Dani, teď jsem to psala do jiné diskuse – vy tu diskutujete povětšinou maminky, které se o dítě zajímají, hlídají, co se kde děje, hlídáte ho, aby mělo vše v pořádku apod. A případně – nezesměšňujete učitele. Ale já mám zkušenost stejnou jako Zbynula – spousta rodičů doma před dětma klidně pronese, že ta učitelka je kráva, co si to dovoluje, zesměšní poznámky apod. Jenže já vždycky říkám – pokud oni řeknou o učitelce, že je kráva, nemůžou se divit, že za pár let to dítě použije na ně… A jsou to pak plody jejich výchovy…
Já třeba za zapomínání dávám špendlíky-jakoby černé puntíky. Děti ví, že za 5 zapomenují mají poznámku do žákovky stylu “Má 5 zapomenutí za poslední ..týdny“. Za tři poznámky je pak napomenutí třídního, udělené na čtvrtletí. No a funguje to. Po první rychle získané poznámce si věci a úkoly líp hlídají… Ale to jsme na prvním stupni, je mi jasné, že na druhém už by se tomu vysmáli.
Pětku dávám za nepozornost ve čtení – nevíš, kde čteme? Proč nedáváš pozor a vybavuješ se? Máš u mě tužkou pětku a dávej pozor. A oni ví, že je znovu vyvolám, aby četli. Nečteme zas tak dlouhé články, aby nemohli vydržet… je to v tomto případně opravdu jen jejich osobní nepozornost.
Sice nevim,o cem to pisete 😀 ale(snad)te Danielo chapu***
a souhlasim..
Pro mne neni 5 misto poznamky ok..ale ani poznamka misto petky 😀
Zvlaste za to,co popisujes/te.
😉
Zbyňulo, ještě jesem zapomněla – dík za názor. Vím, že k drsnějším opatřením jsou většinou důvody.
Ale i tak – na prvním stupni mi pětka do žákovské za nepřinesený úkol přijde nevhodná.
Zbyňulo, pro mě je zase mnohem ilustrativnější poznámka, o pětce ti dítě řekne, jak to vidí, ten pohled z druhé strany tam ale není. A chodit kvůli každé takové pětce do školy nebudu. To by si pak asi dělali srandu učitelé ze mě.
Taky bych viděla rozdíl mezi prvním a druhým stupněm.
A ještě se budu trochu hájit – na učitele se u nás nikdy nenadává, když se synovi nelíbí nějaký postup učitelky, říkám mu, že nemusela vidět, jak k situaci došlo, tak ať jde v klidu o přestávce za ní a řekne jí, jak to bylo. Naše učitelka takovým věcem rozhodně přístupná je.
A taky mu říkám, že i učitelka má někdy špatný den, nemusí mít dobrou náladu a je toho na ni moc, je to člověk jako já, i já někdy vyjedu, i když bych neměla.
Nemyslím si, že bych zrovna já nadávala na školu a za zády si z někoho dělala srandu.
Tak za učitelky: jsem radši, když se rodič ptá, informuje, než když za zády nadává a rozčiluje se. Většinou si vše s rodiči v klidu vyříkám. Opravdu rodič někdy nemusí chápat, proč některé věci dělám tak a tak. Pokud mám nějaká “drastičtější“ opatření, přinutily mě k nim jedině děti, protože už to opravdu nešlo po dobrém. Třeba na zapomínání úkolů máme systém, že můžou zapomenout beztrestně dva úkoly za čtvrtletí, za třetí zapomenutý píšu pětku, kterou normálně počítám do průměru.
Důvod – nevím, jakou zkušenost máte vy, ale u nás si řada dětí z poznámek nedělá vůbec nic, rodiče také ne, ještě si dělají srandu z učitelů. Já od jistých dob nepíšu poznámky vůbec a funguje to dobře. Pokud je něco menšího, řeším s dětmi sama, pokud to překročí hranice, rodičům telefonuju, případně si je zavolám do školy. Poznámka napsaná v afektu či ve vzteku může opravdu často vyznít hloupě, učitel to napíše v rychlosti a v rozčilení, rodina si to pak doma v klidu promyslí a přebere a pak si dělají srandu z učitele, případně ještě dítě štvou proti škole. Doufám ale, že takových rodičů je pořád manšina, zkušenosti s nimi ale máme.
Jinak malá pětka ve smyslu černý puntík? Nejmladší jsem učila čtvrťáky a ti by se tomu vysmáli. U větších o tom nemůže být řeč. Systém známkování mi přijde také stupidní, ale bohužel je to jediné, co na děti/rodiče platí (ne všechny).