Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD-komunikace rodičů s učiteli a naopak
Ráda bych se v této diskuzi zeptala rodičů školáků,jakou mají zkušenost v komunikaci s učiteli (řediteli,asistenty) ve školách nebo i v MŠ.
Jak se zrovna váš učitel,či škola staví k řešení různých školních problémů,co se týká výuky,chování,šikany(pokud jste se s ní museli setkat) vašich dětí?
Ale zároveň mě zajímají i názory učitelů,jaké mají oni zkušenosti s rodiči.Chápou rodiče vaše stížnosti,vaše výtky ke svému dítěti jako oprávněné nebo si naopak myslí,že se jejim dětem křivdí?
Jako matka integrovaného dítěte jsem i zvědavá jak se učitelé a rodiče staví k IVP(individuální výukový plán) a nakolik ho dodržují.
To se týká různých dětí,ne jen těch něčím hendikepovaných,ale naopak i těch nadaných,či dyslektiků,dysgrafiků či dyskalkuliků,prostě všech,kteří z nějakého důvodu mají IVP.
Já se připojím se zkušenostmi z alternativní školy Montessori, kde je možno kdykoli během vyučování přijít se podívat na hodiny, s vyučujícími se lze domluvit přes mail, pokud chtějí rodiče něco konzultovat, nebo přijít o vyučování bez ohlášení přímo za učitelem nebo asistentem. IVP se někdy během školního roku modifikuje, hlavně pokud jde o děti v 1, třídě, kde teprve praxe ukáže, co půjde a co ne. 🙂
Děti jsou zvyklé, že do tříd občas přijde návštěva, buď nějaká maminka, nebo i učitelé a asistenti z jiných škol, nebo studenti.
Králíčku a všichni ostatní, pokud máte doplňující dotazy, tažte se! 🙂
(Citováno od Rezeda z 18.2.2015 17:11)
Rezedo,to jsem ráda,že jsi se zapojila s takovou super informací.S názvem Montessori škola jsem se setkala,jen mě nenapadlo se o ni zajímat,jelikož se nás tato škola netýkala.Takže tvé zkušenosti si rádi přečteme.
Docela by mě zajímali zkušenosti i dalších maminek s alternativní školou?(Citováno od Králíček4 z 18.2.2015 20:47)
Králíčku, kdykoli na cokoli ráda odpovím (pokud to budu vědět):). Já měla v Montessori obě své děti, syn je už letos v 9. třídě a v době, kdy končil 5. třídu, nebyla jiná možnost, než aby šel z Montessori buď na 8.letý gympl, nebo na nějakou standardní ZŠ. Dcera má expresivní dysfázii a také dyslexii a dyskalkulii a prošly jsme s IVP zatím až do 5. třídy v Montessori celkem v klidu (nikoli však bez hory práce). Teď pracuju v té samé škole jako asistentka chlapečka s Downovým syndromem, takže mám zážitky z integace z obou stran. 🙂
(Citováno od Rezeda z 19.2.2015 14:51)
Rezedo,já nakoukla co je vlastně Montessori škola a určitě si myslím,že se s dětmi pracuje krapet jinak než v klasické základce,ale neumím si to představit.A myslím,že rozdíl mezi klasickou základkou a montessori základkou by zajímal všechny kdo o tom nic neví.Jaký je rozdíl ve výuce,v učivu,jaký způsob čtení se třeba používá na této škole,co vím každá škola používá jiný atd.Budu ráda pokud nám ty rozdíly dokážeš popsat.
Zároveň bych se i zeptala zda jsi pedagogický asistent a nebo osobní asistent chlapečka a co je vlastně tvoje náplň práce obnáší.Dokonce by jsi mohla napsat jak žáci vnímají spolužáka se zdrav.postižením.Určitě si někteří rodiče neumí představit jak to v praxi funguje.
Já se připojím se zkušenostmi z alternativní školy Montessori, kde je možno kdykoli během vyučování přijít se podívat na hodiny, s vyučujícími se lze domluvit přes mail, pokud chtějí rodiče něco konzultovat, nebo přijít o vyučování bez ohlášení přímo za učitelem nebo asistentem. IVP se někdy během školního roku modifikuje, hlavně pokud jde o děti v 1, třídě, kde teprve praxe ukáže, co půjde a co ne. 🙂
Děti jsou zvyklé, že do tříd občas přijde návštěva, buď nějaká maminka, nebo i učitelé a asistenti z jiných škol, nebo studenti.
Králíčku a všichni ostatní, pokud máte doplňující dotazy, tažte se! 🙂
(Citováno od Rezeda z 18.2.2015 17:11)
Rezedo,to jsem ráda,že jsi se zapojila s takovou super informací.S názvem Montessori škola jsem se setkala,jen mě nenapadlo se o ni zajímat,jelikož se nás tato škola netýkala.Takže tvé zkušenosti si rádi přečteme.
Docela by mě zajímali zkušenosti i dalších maminek s alternativní školou?(Citováno od Králíček4 z 18.2.2015 20:47)
Králíčku, kdykoli na cokoli ráda odpovím (pokud to budu vědět):). Já měla v Montessori obě své děti, syn je už letos v 9. třídě a v době, kdy končil 5. třídu, nebyla jiná možnost, než aby šel z Montessori buď na 8.letý gympl, nebo na nějakou standardní ZŠ. Dcera má expresivní dysfázii a také dyslexii a dyskalkulii a prošly jsme s IVP zatím až do 5. třídy v Montessori celkem v klidu (nikoli však bez hory práce). Teď pracuju v té samé škole jako asistentka chlapečka s Downovým syndromem, takže mám zážitky z integace z obou stran. 🙂
Já se připojím se zkušenostmi z alternativní školy Montessori, kde je možno kdykoli během vyučování přijít se podívat na hodiny, s vyučujícími se lze domluvit přes mail, pokud chtějí rodiče něco konzultovat, nebo přijít o vyučování bez ohlášení přímo za učitelem nebo asistentem. IVP se někdy během školního roku modifikuje, hlavně pokud jde o děti v 1, třídě, kde teprve praxe ukáže, co půjde a co ne. 🙂
Děti jsou zvyklé, že do tříd občas přijde návštěva, buď nějaká maminka, nebo i učitelé a asistenti z jiných škol, nebo studenti.
Králíčku a všichni ostatní, pokud máte doplňující dotazy, tažte se! 🙂
(Citováno od Rezeda z 18.2.2015 17:11)
Rezedo,to jsem ráda,že jsi se zapojila s takovou super informací.S názvem Montessori škola jsem se setkala,jen mě nenapadlo se o ni zajímat,jelikož se nás tato škola netýkala.Takže tvé zkušenosti si rádi přečteme.
Docela by mě zajímali zkušenosti i dalších maminek s alternativní školou?
Já se připojím se zkušenostmi z alternativní školy Montessori, kde je možno kdykoli během vyučování přijít se podívat na hodiny, s vyučujícími se lze domluvit přes mail, pokud chtějí rodiče něco konzultovat, nebo přijít o vyučování bez ohlášení přímo za učitelem nebo asistentem. IVP se někdy během školního roku modifikuje, hlavně pokud jde o děti v 1, třídě, kde teprve praxe ukáže, co půjde a co ne. 🙂
Děti jsou zvyklé, že do tříd občas přijde návštěva, buď nějaká maminka, nebo i učitelé a asistenti z jiných škol, nebo studenti.
Králíčku a všichni ostatní, pokud máte doplňující dotazy, tažte se! 🙂
preklepy-je k dispozici…a nahlasi jmeno a tridu..
pardon 😀
Jeste pripisu-komunikace rodic/skola,skola/rodic je mail,skolni sms,telefonat(i akutni),a info papir,dale reditel je kazde rano venku,kdyz cekame s detma na ucitelky a nez zazvoni,je k fisppozici komukoliv,odpoledne to stejne,dale je s nim mozna okamzita schuzka(akutni),ci se ovjrdnat,aby to vyhovovalo obema stranam…
To stejne s ucitelkou!!..
Jinak omluva deti/nepritomnost,se hlasi hned v tenden/pokud rodic,opatrovnik,zavola pred 8h.je prepojen na zaznamnik,kde nahlasi jmeno ditka,teidua duvod nepritomnosti…pokud zavola po 8h.tak mluvi s recepci,kde uda stejne udaje..pokud se nikdo neozve v nepritomnosti ditka,je volano rodicum,pokud se ani ti neozvou,je “pruser“..Takze se nemuze stat,ze bybylo dite neomluveno i nekolik dni,jak tu nekdo psal a dost to nechapu…Takto se chrani i dite,je jeho dochazka 😉
Pokud chce rodic omluvit dite na konkretni den/y,delsi dobu/rodinne duvody a pod.tak pozada reditele,zda mu to umozni.
jj nuninka je urcite skvela! 😉Za sebe můžu říct, že s rodiči mluvím každý den. 🙂 Taky můžou přijít kdykoliv a já si na ně čas udělám. Nedávno jsme měli konzultace pro rodiče i v mš, časově mi to zabralo 45 min. až 1 a 1/2 na jedno dítě. Ale bylo to super, kromě toho jak se dětem vede se probralo co jim jde, nejde, ukázalo se portfolio atd…Ve škole to je celkem o ničem. Když jsem loni řešila šikanu, tak to trvalo 3/4 roku, než se něco vyžešilo a neustále jsem poslouchala výmluvy, proč něco nejde. 🙁
Ale ono záleží na paní učitelce, jestli si najde čas a chce něco řešit.
(Citováno od nuninka z 17.2.2015 14:13)
Nuninka,je vzorná učitelka 🙂(Citováno od Králíček4 z 17.2.2015 14:27)Králíčku děkuji, ale zatím se hlavně učím co a jak 🙂
(Citováno od nuninka z 17.2.2015 21:45)
Nuninko,to nevadí,ale učitelé musí pracovat i srdcem,myslím si,že pár takových jsem zde potkala a ty patříš mezi ně,děti které učí mají prostě štěstí,že mají zrovna je.
(Citováno od Králíček4 z 17.2.2015 21:49)
byt tam,kde jsem a nedelat tuto praci predevsim srdcem,to snad ani nejde,zvlaste u tech “jinych“deticek 😉
Vzdyt i na takove ucitele vzpominam i po tech letech a na ty,co jen ucily,ale nic vic,vubec 😀
Za sebe můžu říct, že s rodiči mluvím každý den. 🙂 Taky můžou přijít kdykoliv a já si na ně čas udělám. Nedávno jsme měli konzultace pro rodiče i v mš, časově mi to zabralo 45 min. až 1 a 1/2 na jedno dítě. Ale bylo to super, kromě toho jak se dětem vede se probralo co jim jde, nejde, ukázalo se portfolio atd…Ve škole to je celkem o ničem. Když jsem loni řešila šikanu, tak to trvalo 3/4 roku, než se něco vyžešilo a neustále jsem poslouchala výmluvy, proč něco nejde. 🙁
Ale ono záleží na paní učitelce, jestli si najde čas a chce něco řešit.
(Citováno od nuninka z 17.2.2015 14:13)
Nuninka,je vzorná učitelka 🙂(Citováno od Králíček4 z 17.2.2015 14:27)Králíčku děkuji, ale zatím se hlavně učím co a jak 🙂
(Citováno od nuninka z 17.2.2015 21:45)
Nuninko,to nevadí,ale učitelé musí pracovat i srdcem,myslím si,že pár takových jsem zde potkala a ty patříš mezi ně,děti které učí mají prostě štěstí,že mají zrovna je.
Za sebe můžu říct, že s rodiči mluvím každý den. 🙂 Taky můžou přijít kdykoliv a já si na ně čas udělám. Nedávno jsme měli konzultace pro rodiče i v mš, časově mi to zabralo 45 min. až 1 a 1/2 na jedno dítě. Ale bylo to super, kromě toho jak se dětem vede se probralo co jim jde, nejde, ukázalo se portfolio atd…Ve škole to je celkem o ničem. Když jsem loni řešila šikanu, tak to trvalo 3/4 roku, než se něco vyžešilo a neustále jsem poslouchala výmluvy, proč něco nejde. 🙁
Ale ono záleží na paní učitelce, jestli si najde čas a chce něco řešit.
(Citováno od nuninka z 17.2.2015 14:13)
Nuninka,je vzorná učitelka 🙂(Citováno od Králíček4 z 17.2.2015 14:27)
Králíčku děkuji, ale zatím se hlavně učím co a jak 🙂
Já můžu říct,že máme komunikaci na 1 jak s učitelkou ve škole od dcerky,tak s učitelkou v MŠ u syna.Taktéž u nejstršího syna na střední škole….