Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD-komunikace rodičů s učiteli a naopak
Ráda bych se v této diskuzi zeptala rodičů školáků,jakou mají zkušenost v komunikaci s učiteli (řediteli,asistenty) ve školách nebo i v MŠ.
Jak se zrovna váš učitel,či škola staví k řešení různých školních problémů,co se týká výuky,chování,šikany(pokud jste se s ní museli setkat) vašich dětí?
Ale zároveň mě zajímají i názory učitelů,jaké mají oni zkušenosti s rodiči.Chápou rodiče vaše stížnosti,vaše výtky ke svému dítěti jako oprávněné nebo si naopak myslí,že se jejim dětem křivdí?
Jako matka integrovaného dítěte jsem i zvědavá jak se učitelé a rodiče staví k IVP(individuální výukový plán) a nakolik ho dodržují.
To se týká různých dětí,ne jen těch něčím hendikepovaných,ale naopak i těch nadaných,či dyslektiků,dysgrafiků či dyskalkuliků,prostě všech,kteří z nějakého důvodu mají IVP.
Komunikace funguje na jedničku s třemi hvězdičkami. Ředitel zveřejnil e-mailové adresy na všechny učitele a rodiče zase dali na sebe. Pokud je nějaký problém, řeší se okamžitě. Třídní schúzky jsou v podstatě jen informativní (jestli se má jet na lyžařský výcvik, plavecké kurzy, škola v přírodě..). Žákovská knížka je v elektronické podobě. Známky jsou označené podle důležitosti (velká písemnka, malá písemnka, ústní zkoušení, mimořádný úkol, zapomenutý úkol…) Tyto údaje se zapisují týdně, takže rodiče hned vidí, jak si jejich dítě ve škole vede. Pokud nejsou spokojeni, domluví si prostřednitvím e-mailu schůzku. Ale to se stává velmi zřídka, pokud vím.
Vy v této diskusi jste povětšinou rodiče, kteří se starají, zajímají, mají přehled… spíš nadávají na učitele.
Já za sebe musím říct, že se prostě kolikrát z vašich psaní dozvídám takové věci, nad kterýma mi rozum zůstává stát – protože se to u mě (nás) prostě neděje. Nevím, v jakém teda žiju světě, protože nám by teda ředitelka pěkně šlapala na paty, kdyby se dozvěděla, že je někde problém, rodiče lítají, řeší a učitel si arogantně stojí za svým… To u nás prostě neexistuje. My jsme tam pro děti. Proto mě potom dost mrzí, když se učitelé hážou do jednoho pytle, nebo se tady dozvím, že jsem prostě česká úča. Takže asi proto se do tého diskuse nechci víc zapojit.
(Citováno od Pavlinkav z 20.2.2015 16:01)Pavlínko-za mě ať už za doby kdy jsem ve škole nebyla a jen mi do ní chodila dcera a já tak znám učitele z pozice rodiče,nebo za doby kdy už jsem pronikla do školství,ale byla jsem na jiné škole než dcera,nebo teď kdy už jsem na stejné jako byla dcera a teď je syn a tak i vidím a vím víc než běžný rodič (chování učitelů,co říkají o dětech a rodičích,jak řeší situace atd. )-vždy byly učitelky a učitelé kterých jsem si vážila a vážím a jsou prostě skvělí a dělají co můžou,i když taky někdy udělají chybu,ale prostě to jsou lidé na svém místě,ale taky jsou i učitelé průměrní,jenže bohužel je dost těch o kterých si moc dobrého nemyslím-u některých naprosto nechápu co dělají ve škole,když děti vlastně nemají rádi.Vím že to nemají lehké,někteří rodiče i děti to je prostě děs.Já osobně zrovna nedávno řešila problém se synem,specifikovat nemůžu,nechci aby mě někdo poznal,ale z přístupu jedné učitelky která byla do problému zatažena a ještě i naší speciální pedagožky jsem byla opravdu zhnusena a vážně jsem uvažovala o odvolání souhlasu-že může pracovat při problémech s mým dítětem ,který jsem na začátku roku podepsala
(Citováno od alena5 z 20.2.2015 19:53)Ali, ano, je to prostě o lidech… Jen mě to potom mrzí, když se všichni hážou do jednoho pytle a bohužel je tomu tak dost často a sama vidíš náladu společnosti, která je dost proti učitelům. Nebo teda na mě to aspoň tak působí.
(Citováno od Pavlinkav z 20.2.2015 19:57)
Pavlínko,bohužel spousta “učitelů“ si tu špatnou pověst dělá sama a stačí pak pár špatných učitelů a už se v tom vezou i ti dobří.Asi podobně je to s dětmi,stačí pár problémových ve třídě a už je to děsná třída-přitom je tam i dost skvělých dětí.
A ještě jsem zapomněla připsat-i když to bude sebelepší učitel,tak se nikdy nezavděčí všem a vždy se najde nějaký rodič,kterému to vyhovovat nebude a bude hledat na všem problém
Vy v této diskusi jste povětšinou rodiče, kteří se starají, zajímají, mají přehled… spíš nadávají na učitele.
Já za sebe musím říct, že se prostě kolikrát z vašich psaní dozvídám takové věci, nad kterýma mi rozum zůstává stát – protože se to u mě (nás) prostě neděje. Nevím, v jakém teda žiju světě, protože nám by teda ředitelka pěkně šlapala na paty, kdyby se dozvěděla, že je někde problém, rodiče lítají, řeší a učitel si arogantně stojí za svým… To u nás prostě neexistuje. My jsme tam pro děti. Proto mě potom dost mrzí, když se učitelé hážou do jednoho pytle, nebo se tady dozvím, že jsem prostě česká úča. Takže asi proto se do tého diskuse nechci víc zapojit.
(Citováno od Pavlinkav z 20.2.2015 16:01)Pavlínko-za mě ať už za doby kdy jsem ve škole nebyla a jen mi do ní chodila dcera a já tak znám učitele z pozice rodiče,nebo za doby kdy už jsem pronikla do školství,ale byla jsem na jiné škole než dcera,nebo teď kdy už jsem na stejné jako byla dcera a teď je syn a tak i vidím a vím víc než běžný rodič (chování učitelů,co říkají o dětech a rodičích,jak řeší situace atd. )-vždy byly učitelky a učitelé kterých jsem si vážila a vážím a jsou prostě skvělí a dělají co můžou,i když taky někdy udělají chybu,ale prostě to jsou lidé na svém místě,ale taky jsou i učitelé průměrní,jenže bohužel je dost těch o kterých si moc dobrého nemyslím-u některých naprosto nechápu co dělají ve škole,když děti vlastně nemají rádi.Vím že to nemají lehké,někteří rodiče i děti to je prostě děs.Já osobně zrovna nedávno řešila problém se synem,specifikovat nemůžu,nechci aby mě někdo poznal,ale z přístupu jedné učitelky která byla do problému zatažena a ještě i naší speciální pedagožky jsem byla opravdu zhnusena a vážně jsem uvažovala o odvolání souhlasu-že může pracovat při problémech s mým dítětem ,který jsem na začátku roku podepsala
(Citováno od alena5 z 20.2.2015 19:53)
Ali, ano, je to prostě o lidech… Jen mě to potom mrzí, když se všichni hážou do jednoho pytle a bohužel je tomu tak dost často a sama vidíš náladu společnosti, která je dost proti učitelům. Nebo teda na mě to aspoň tak působí.
Pavlínko,bohužel spousta “učitelů“ si tu špatnou pověst dělá sama a stačí pak pár špatných učitelů a už se v tom vezou i ti dobří.Asi podobně je to s dětmi,stačí pár problémových ve třídě a už je to děsná třída-přitom je tam i dost skvělých dětí.
Vy v této diskusi jste povětšinou rodiče, kteří se starají, zajímají, mají přehled… spíš nadávají na učitele.
Já za sebe musím říct, že se prostě kolikrát z vašich psaní dozvídám takové věci, nad kterýma mi rozum zůstává stát – protože se to u mě (nás) prostě neděje. Nevím, v jakém teda žiju světě, protože nám by teda ředitelka pěkně šlapala na paty, kdyby se dozvěděla, že je někde problém, rodiče lítají, řeší a učitel si arogantně stojí za svým… To u nás prostě neexistuje. My jsme tam pro děti. Proto mě potom dost mrzí, když se učitelé hážou do jednoho pytle, nebo se tady dozvím, že jsem prostě česká úča. Takže asi proto se do tého diskuse nechci víc zapojit.
(Citováno od Pavlinkav z 20.2.2015 16:01)
Pavlínko-za mě ať už za doby kdy jsem ve škole nebyla a jen mi do ní chodila dcera a já tak znám učitele z pozice rodiče,nebo za doby kdy už jsem pronikla do školství,ale byla jsem na jiné škole než dcera,nebo teď kdy už jsem na stejné jako byla dcera a teď je syn a tak i vidím a vím víc než běžný rodič (chování učitelů,co říkají o dětech a rodičích,jak řeší situace atd. )-vždy byly učitelky a učitelé kterých jsem si vážila a vážím a jsou prostě skvělí a dělají co můžou,i když taky někdy udělají chybu,ale prostě to jsou lidé na svém místě,ale taky jsou i učitelé průměrní,jenže bohužel je dost těch o kterých si moc dobrého nemyslím-u některých naprosto nechápu co dělají ve škole,když děti vlastně nemají rádi.Vím že to nemají lehké,někteří rodiče i děti to je prostě děs.Já osobně zrovna nedávno řešila problém se synem,specifikovat nemůžu,nechci aby mě někdo poznal,ale z přístupu jedné učitelky která byla do problému zatažena a ještě i naší speciální pedagožky jsem byla opravdu zhnusena a vážně jsem uvažovala o odvolání souhlasu-že může pracovat při problémech s mým dítětem ,který jsem na začátku roku podepsala
Ali, ano, je to prostě o lidech… Jen mě to potom mrzí, když se všichni hážou do jednoho pytle a bohužel je tomu tak dost často a sama vidíš náladu společnosti, která je dost proti učitelům. Nebo teda na mě to aspoň tak působí.
Vy v této diskusi jste povětšinou rodiče, kteří se starají, zajímají, mají přehled… spíš nadávají na učitele.
Já za sebe musím říct, že se prostě kolikrát z vašich psaní dozvídám takové věci, nad kterýma mi rozum zůstává stát – protože se to u mě (nás) prostě neděje. Nevím, v jakém teda žiju světě, protože nám by teda ředitelka pěkně šlapala na paty, kdyby se dozvěděla, že je někde problém, rodiče lítají, řeší a učitel si arogantně stojí za svým… To u nás prostě neexistuje. My jsme tam pro děti. Proto mě potom dost mrzí, když se učitelé hážou do jednoho pytle, nebo se tady dozvím, že jsem prostě česká úča. Takže asi proto se do tého diskuse nechci víc zapojit.
Pavlínko-za mě ať už za doby kdy jsem ve škole nebyla a jen mi do ní chodila dcera a já tak znám učitele z pozice rodiče,nebo za doby kdy už jsem pronikla do školství,ale byla jsem na jiné škole než dcera,nebo teď kdy už jsem na stejné jako byla dcera a teď je syn a tak i vidím a vím víc než běžný rodič (chování učitelů,co říkají o dětech a rodičích,jak řeší situace atd. )-vždy byly učitelky a učitelé kterých jsem si vážila a vážím a jsou prostě skvělí a dělají co můžou,i když taky někdy udělají chybu,ale prostě to jsou lidé na svém místě,ale taky jsou i učitelé průměrní,jenže bohužel je dost těch o kterých si moc dobrého nemyslím-u některých naprosto nechápu co dělají ve škole,když děti vlastně nemají rádi.Vím že to nemají lehké,někteří rodiče i děti to je prostě děs.Já osobně zrovna nedávno řešila problém se synem,specifikovat nemůžu,nechci aby mě někdo poznal,ale z přístupu jedné učitelky která byla do problému zatažena a ještě i naší speciální pedagožky jsem byla opravdu zhnusena a vážně jsem uvažovala o odvolání souhlasu-že může pracovat při problémech s mým dítětem ,který jsem na začátku roku podepsala
U nás na základce jsou schůzky vždy dvoje za pololetí,jak už jsem tady dříve psala v jiné diskusi,tak na ně stejně chodí pořád ti samí-já tedy chodím na všechny.U nás není problém zajít za učitelkou kdykoliv-na nižším stupni je to jednodušší,na vyšším už je lepší si domluvit schůzku.Komunikace emailem tady moc nefunguje,elektronickou žákovskou taky nemáme.Tel.číslo na třídní mám,díky tomu že mi z něj volala při úraze,ale protože ve škole taky pracuju,mluvíme spolu skoro denně.
Na střední teprve letos zjišťuji jak to je,ale zatím byly schůzky dvoje,na prvních povinných jsem byla,na druhých už ne-dcera problémy nemá a časově je to pro mě problém tam jet.Na třídní mám email i soukromé tel.číslo,ale ještě jsem toho nevyužila,mají i elektronickou žákovskou takže mám přehled jak o známkách tak o docházce.
IVP měla dcera na zš,dodržovali ho jak kdo,někteří učitelé ano jiní trochu a někteří vůbec ne,jen jednou jsem měla konfikt s učitelkou aj,která ho odmítala úplně uznat a známkovala hodně nepřiměřeně a díky tomu měla dcera jednou za celou zš trojku na vysvědčení 🙁 .Mám hrůzu z toho že jednou bude učit syna,protože to je dost éro a spolu by těžce válčili
Omlouvám se všem co si myslí,že je tahle diskuze jako cílený útok proti učitelům,ale tak to není!
Chtěla jsem jen nasbírat informace o školství jako takovém,o možných přístupech,výuce apod.O všem co se týká vzdělání a výchovy našich dětí a to je rodina a škola.Pokud to někdo pochopil jinak,tak to je mi líto.
Rezeda,nám podala zajimavé informace o Montessoriho výuce?
Nikdo se nechce přidat k diskuzi o škole či školce ze strany učitelek!
A co vy rodiče,nemáte žádné výhrady,nápady a zkušenosti
A co taková domácí výuka,máte s ní někdo zkušenost?Kdyby bylo možné si vybrat,kdo by do ní šel?
(Citováno od Králíček4 z 19.2.2015 23:14)Králíčku, já ze strany učitelky jen krátce, nemám v týdnu moc čas odpovídat…
Rodičáky máme dva do roka, ofic. konzultace máme dvakrát do roka. Někteří chodí, někteří nechodí.
Rodiče na mě mají mail, občas něco proberem. Někdo se zastaví před vyučováním, někoho nevidím klidně celý rok a to si říkám, že být na jeho místě, tak už bych asi do školy šla… protože když má dítě za dva týdny zhoršené známky a k tomu poznámku, že zapomíná pomůcky, tak se něco děje… Prostě rodiče možnost mají a je na nich, jak ji využijí. Ví, a já jim to pokaždé připomínám, že je případně potřeba se ozvat. A vůbec nemusí čekat na nějaké konzultačky nebo rodičák.
Vy v této diskusi jste povětšinou rodiče, kteří se starají, zajímají, mají přehled… spíš nadávají na učitele.
Já za sebe musím říct, že se prostě kolikrát z vašich psaní dozvídám takové věci, nad kterýma mi rozum zůstává stát – protože se to u mě (nás) prostě neděje. Nevím, v jakém teda žiju světě, protože nám by teda ředitelka pěkně šlapala na paty, kdyby se dozvěděla, že je někde problém, rodiče lítají, řeší a učitel si arogantně stojí za svým… To u nás prostě neexistuje. My jsme tam pro děti. Proto mě potom dost mrzí, když se učitelé hážou do jednoho pytle, nebo se tady dozvím, že jsem prostě česká úča. Takže asi proto se do tého diskuse nechci víc zapojit.
(Citováno od Pavlinkav z 20.2.2015 16:01)
Pavlínko,naopak se zapoj,protože mě právě zajímá oboustranný názor.Nic není jen černobílé,sama vím,že jsou fajn učitelé,ale naopak někteří rodiče si myslí jak je jejich dítě nejlepší a nejhodnější a ono tomu tak není.Ale někde je to i naopak.Ráda si přečtu různé názory 🙂 A není úča jako úča.
Rezeda,nám podala zajimavé informace o Montessoriho výuce?
Nikdo se nechce přidat k diskuzi o škole či školce ze strany učitelek!
A co vy rodiče,nemáte žádné výhrady,nápady a zkušenosti
A co taková domácí výuka,máte s ní někdo zkušenost?Kdyby bylo možné si vybrat,kdo by do ní šel?
(Citováno od Králíček4 z 19.2.2015 23:14)
Králíčku, já ze strany učitelky jen krátce, nemám v týdnu moc čas odpovídat…
Rodičáky máme dva do roka, ofic. konzultace máme dvakrát do roka. Někteří chodí, někteří nechodí.
Rodiče na mě mají mail, občas něco proberem. Někdo se zastaví před vyučováním, někoho nevidím klidně celý rok a to si říkám, že být na jeho místě, tak už bych asi do školy šla… protože když má dítě za dva týdny zhoršené známky a k tomu poznámku, že zapomíná pomůcky, tak se něco děje… Prostě rodiče možnost mají a je na nich, jak ji využijí. Ví, a já jim to pokaždé připomínám, že je případně potřeba se ozvat. A vůbec nemusí čekat na nějaké konzultačky nebo rodičák.
Vy v této diskusi jste povětšinou rodiče, kteří se starají, zajímají, mají přehled… spíš nadávají na učitele.
Já za sebe musím říct, že se prostě kolikrát z vašich psaní dozvídám takové věci, nad kterýma mi rozum zůstává stát – protože se to u mě (nás) prostě neděje. Nevím, v jakém teda žiju světě, protože nám by teda ředitelka pěkně šlapala na paty, kdyby se dozvěděla, že je někde problém, rodiče lítají, řeší a učitel si arogantně stojí za svým… To u nás prostě neexistuje. My jsme tam pro děti. Proto mě potom dost mrzí, když se učitelé hážou do jednoho pytle, nebo se tady dozvím, že jsem prostě česká úča. Takže asi proto se do tého diskuse nechci víc zapojit.
Holkyy jedna vzdychaci,technicka!! -:D neslo by to dal bez toho kopirovani,prokousat se romany je opravdu sileny a kdo ma toliko casu 😀
Rezedo,super! 😉
Chci jen pripsat,ze takto funguje cely skolni system v Uk…deti je ve tride “normalne“,napr.ve tride dcery je 29deti…bezne i vice..jakoliv handic.dite ma sveho pomocneho ucitele,asistenta,dlo toho,jake je jeho handicap,plus ucitelku..
Podobny system skolstvi je i na vyssich skolach..Je tomu tu takto po staleni..ne nadarmo jsem jezdi studovat lide z celeho sveta ;-)to jen jeste k tomu ode mne..
Jinak dam radeji prostor “mistnim“;zijicim v Cr 😀