Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Zápis do školy
Ke konci ledna jsme podstoupily se synem povinný zápis do školy.Jelikož vím, že syn je hodně šikovný, brala jsem zápis doslova jako rutinu.Jaké bylo mé překvapení, když mi po pár čárách, co nakreslil, řekla učitelka, zda budeme žádat o odklad.Řekla jsem ne, že je syn šikovný, tak proč ho nedat do školy( je narozen začátkem května 2009 ).U tabule splnil vše na jedničku místo do deseti počítal do dvaceti a učitelka ho musela zastavit, že to stačí.Pak z nich vylezlo, že je sice chytrý a šikovný, ale grafomotoricky slabý, řeč nic moc a že bychom mu měli dát odklad.A nechat ho vyšetřit psycholožkou, zda je zralý na školní docházku ( zápis trval cca 15 minut ).Ze zápisu jsme byli hodně rozladěný. Smířila jsem se s tím, že syn do školy nejspíš nepůjde a pro jistotu mu dáme odklad s tím, že by nestíhal ve škole s ostatními dětmi psát.Dnes jsem mluvila s jeho paní učitelkou ve škole a ptala se ohledně vyšetření psycholožkou, v jakém termínu bude probíhat.Že díky slabé grafomotorice chtějí, abychom synovi dali rok odklad.Učitelka na mě doslova vytřeštila oči a řekla mi, že z její třídy je to nejchytřejší dítě, že je nesmírně šikovný, dokáže si prosadit své názory a že jeho myšlenkové pochody jsou oproti jiným úplně někde jinde a to i oproti dětem ve vedlejší třídě.Že je neustále překvapuje a takové dítě do školy patří.A další rok ve školce by na něho měl naopak negativní vliv.Naopak řekla, že dítě zřetelně mluví a ohledně grafomotoriky kroutila hlavou.Co si o tom myslíte? Mám dělat závěry ze zápisu, který trval 15 minut, když mi učitelka, která ho má denně 8 hodin, řekne to, co si myslíme i my.Byl někdo ve stejné situaci a jak jste to řešily? Upřímně nechápu, co by po 5-letém dítěti všechno chtěli, do začátku školy je 8 měsíců a děti se vyvíjí neuvěřitelnou rychlostí….Díky za rady.
Ahoj, přikláním se k názoru paní učitelky ze školky ta zná syna nejlépe. Z 15 min zápisu se opravdu nic moc nedá vyčíst… Co se grafomotoriky týče, problém to být může, ale máte ještě půl roku a můžete trénovat. Doporučuje se velký papír na stěnu (svislou plochu) a tam malovat třeba houbičkou namočenou v barvě, aby se nejdříve uvolňoval ramenní kloub, dále třeba křídami, voskovkami. Ideální taková koule s voskovkami. Kreslit velká kola. Ve školce Ti určitě poradí.
Také jsem byla se synem u zápisu a nepoznávala jsem ho, jak byl zaražený… Chodíme na logopedii a docvičujeme hlásky r a ř, ale jinak je také bystrý a má přehled, ve kšolce ho chválí 🙂
Hodně štěstí 🙂
Milisku, dej na svůj dojem. Pokud ty i školka jste názoru, že na školu má, odklad bych nedávala. Oni si to chtějí zjednodušit. Do 1.září daleko a vše můžete ještě dohnat. 🙂 A krom toho, ve škole se dítko vše naučí, neboj. 🙂
Ke konci ledna jsme podstoupily se synem povinný zápis do školy.Jelikož vím, že syn je hodně šikovný, brala jsem zápis doslova jako rutinu.Jaké bylo mé překvapení, když mi po pár čárách, co nakreslil, řekla učitelka, zda budeme žádat o odklad.Řekla jsem ne, že je syn šikovný, tak proč ho nedat do školy( je narozen začátkem května 2009 ).U tabule splnil vše na jedničku místo do deseti počítal do dvaceti a učitelka ho musela zastavit, že to stačí.Pak z nich vylezlo, že je sice chytrý a šikovný, ale grafomotoricky slabý, řeč nic moc a že bychom mu měli dát odklad.A nechat ho vyšetřit psycholožkou, zda je zralý na školní docházku ( zápis trval cca 15 minut ).Ze zápisu jsme byli hodně rozladěný. Smířila jsem se s tím, že syn do školy nejspíš nepůjde a pro jistotu mu dáme odklad s tím, že by nestíhal ve škole s ostatními dětmi psát.Dnes jsem mluvila s jeho paní učitelkou ve škole a ptala se ohledně vyšetření psycholožkou, v jakém termínu bude probíhat.Že díky slabé grafomotorice chtějí, abychom synovi dali rok odklad.Učitelka na mě doslova vytřeštila oči a řekla mi, že z její třídy je to nejchytřejší dítě, že je nesmírně šikovný, dokáže si prosadit své názory a že jeho myšlenkové pochody jsou oproti jiným úplně někde jinde a to i oproti dětem ve vedlejší třídě.Že je neustále překvapuje a takové dítě do školy patří.A další rok ve školce by na něho měl naopak negativní vliv.Naopak řekla, že dítě zřetelně mluví a ohledně grafomotoriky kroutila hlavou.Co si o tom myslíte? Mám dělat závěry ze zápisu, který trval 15 minut, když mi učitelka, která ho má denně 8 hodin, řekne to, co si myslíme i my.Byl někdo ve stejné situaci a jak jste to řešily? Upřímně nechápu, co by po 5-letém dítěti všechno chtěli, do začátku školy je 8 měsíců a děti se vyvíjí neuvěřitelnou rychlostí….Díky za rady.