Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jak na vyjmenovaná slova?
Majda se učí vyjmenovaná slova, trochu s tím bojuje a hlavně ji to moc neba, tak jdu na radu 😉
Nemáte nějaké tipy, jak se vyjmenovaná slova naučit a procvičit nějak zábavněji? Nějaké hry, nebo třeba online doplňovačky (to ji baví), které máte vyzkoušené.
Vím, že je toho po netu spousta, ale ne všechno je použitelné, tak mě zajímá hlavně to, co máte ozkoušené 😉
Předem díky za tipy 😉
Dceři pomohlo toto ,vytiskla jsem jí je a ona si je vybarvila a tím se to naučila. To samé jsem našla i na netu u pádových otázek, když ji nešli v obrázcích. Vše co ji moc nejde hledám na netu nebo vyrobím -vymyslím sama.
Děkuju za všechny tipy. Vyplňování na netu ji baví – teda bavilo do chvíle, než tam objevila i násobilku 🙂 takže včera tu počítala celá rodina 🙂
Petro, různé úkoly určitě práci zpříjemní, ale tady si myslím, že je to především šroťárna, prostě to namemorovat.
My si je říkáme občas u vaření, ve vlaku nebo na zastávce, dokud to synovi nešlo, říkali jsme společně, pak už jel sám. 🙂
(Citováno od Danniella z 3.2.2015 08:51)
Dančo, ona je nazpaměť už umí, jen jaksi nepoužívá 🙂 nebo jí nesepne, že zrovna tohle je příbuzné s nějakým vyjmenovaným slovem.
Anička to má obráceně – vyjmenovat je jako básničku moc neumí, ale používá je správně. Já je taky umím vyjmenovat jen v době, kdy se to holky zrovna učí, pak to zase úspěšně zapomínám 🙂
Holt se to musí nějak natrénovat a časem to snad vstřebá. Háček je v tom, že ji to moc neba, ale zároveň ji štve, když pak má blbou známku. Tak jsem jí to chtěla nějak zpestřit.
Petro, různé úkoly určitě práci zpříjemní, ale tady si myslím, že je to především šroťárna, prostě to namemorovat.
My si je říkáme občas u vaření, ve vlaku nebo na zastávce, dokud to synovi nešlo, říkali jsme společně, pak už jel sám. 🙂
Teda já úplně zírám, že vyjm. slova můžou být takový problém… Je to moje oblíbené učivo a vždycky se těším, až to budu zas učit 😉
S dětma jsem nikdy problém s pochopením neměla, časem to secvaklo vždycky všem a mám to ráda právě proto, že se kolem toho dá vymyslet tólik činností, her, skupinové práce, skládání, vybarvování… no prostě, vyjm. slova já můžu 😉 Snad kromě předpon vy-,vý- je to většinou v pohodě. Je teda fakt, že já ve třetí třídě učím opravdu jen základ a složitější slova jsem nechala až na čtvrtou (živobytí, cavyky apod.). Dcera se i tyto “špeky“ učila už letos ve třetí.
No ale k věci – Peti, pěkně udělané prezentačky na pochopení významu slov jsou tady
http://www.mojecestina.cz/article/2008112301-vyjmenovana-slova-na-mojecestina-cz
Tady najdete i procvičování
http://skolakov.webnode.cz/cesky-jazyk-3-trida/
A tady jsou doplňovačky, ale pro mě nejsou moc šťastně udělané, třeba na to ale mají děti jiný názor a vidí to jinak 😉
http://www.pripravy.estranky.cz/clanky/jazyk-cesky/vyjmenovana-slova—testy.html
Hlavně ten Školákov je moc fajn udělaný.
ksanda.1MD,já kupovala na násobilku,aby to viděl vizuálně tohle
Petro, češtinu a matiku procvičujeme zde http://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php
Tak já teď zrovna suplovala třeťáky. Je fakt, že je to nuda – myslím tím i pro učitele. Základ je, aby věděla dcera co ta slova všechna znamenají. Pak která slova jsou příbuzná/odvozená. Zvolila jsem práci ve skupině (později pracovní listy) a dětem jsem dala kartičky – vyjmenovaná slova + příbuzná + nějaké prázdné kartičky na které mohly připsat co je napadlo. Ale proč je příbuzné slovo mýdlo, mydlit s mýt jsem tedy vysvětlit nedokázala. A pak jsme hráli klasické “aktivity“ – kreslení podstatných jmen (na b,l,m…), pantomima na slovesa a slovně popsat všechna vyjmenovaná slova. Pak jsem jim dávala různé křížovky a osmisměrky… Existují celkem pěkné knížky – běžně dostupné – cena + – 90 Kč. Mě spíš trápí jak dceři do hlavy dostat tu násobilku – už jsem vyzkoušela snad vše, ale stále to jde dost ztuha. Jinak počítá hravě, ale mám obavy, že pak nebude stíhat….
My trénujeme tedy něco jiného,ale taky mají vyjmenovaná slova,mrkni sama http://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=3&subject=%C4%8Cesk%C3%BD%20jazyk&search1=03.+Vyjmenovan%C3%A1+slova#selid
Peti,zkus mrknout na toto http://www.vesela-chaloupka.cz/materialy/vyjmenovana-slova-8/ 🙂
Ta pantomima je super nápad, to by mě jako dítě bavilo.
Litomyšl = Smetana = smetana 🙂
Já ty vyjmenovaná slova Anetce vysvětlovala, u spousty slov vůbec nevěděla, co znamenají, hlavně ta po “M“ jí dala zabrat.
A po “S“ jsme se učily na horách, to si pamatuju – při každé cestě vlekem nahoru na dvoukotvě je Anet řvala do větru, polští turisti nechápali 🙂
A bych jen nesondovala od vás, tak přidám náš tip. Když se teď učila vyjmenovaná slova po M, zkoušely jsme je znázornit pantomimou (u některých to teda byla bojovka) a byla to docela sranda. Nejdřív jsme si to natrénovaly a pak jsme nechávaly hádat taťku se ségrou. Věděli, že jsou to vyjmenovaná slova po m, takže to nebylo až tak těžké, jen Litomyšl jsme teda vypustily 🙂