Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
MVD: Říkáme básničky a cvičíme při nich s dětmi
S dcerou i synem se snažím o rozvoj jejich řeči a pohybu. Eliška je již velká a tak mi pomáhá naučit vše Pepíčka. Je to super zábava a nějaké básničky se dají říkat i v autě a přitom pohybovat ručičkama, takhle zabavím děti doma, při dlouhé cestě automobilem a nebo i ve vlaku. Děti se učí skvěle napodobovat to, co dělá maminka či tatínek. Začínala jsem s básničkami již od 18 měsíců, kdy už děti začínaly opakovat po mě ručkama. Některé, z těch co doma s dětmi říkáme a zpíváme, jsem převzala z časopisů. Spoustu říkanek jsme si vymysleli, některé jsem si je poupravila. Je to zábava. Tady jsou dvě od nás, ale máme jich spousty. Máte také nějaké pro inspiraci?
Kutálí se ze dvora ( točíme před hrudníkem dlaně, jednu kolem druhé),
takhle velká brambora( ukážeme rukama nahoru a opíšeme kruh, jak veliká brambora).
Neviděla ( zakryjeme oči rukama), neslyšela ( zakryjeme uši rukama),
že odněkud ze shora ( ukážeme oběma zvednutýma rukama nahoru),
padá velká závora ( ukážeme jak je velká závora).
Kam padáš ty závoro ( sedneme si na bobek),
na tebe ty bramboro ( vyskočíme a ukážeme ručkou proti někomu kdo sedí proti nám).
Kdyby tudy projel vlak ( děláme rukama v poloze v pravém úhlu rukou jako dělá vlak při jízdě),
byl by z tebe bramborák ( chytíme se za tváře).
Pec nám spadla, pec nám spadla ( dáme ruce na tváře a kýváme hlavou ze strany na stranu),
kdopak nám ji postaví ( dáme skrčené ruce dlaněmi v úrovni hrudníku a lehce s nimi pokyvujeme nahoru a dolu)?
Starý pecař není doma (ruce opěr skrčené a naproti hrudníku,špičkami prstů směrem nahoru a kroutíme dlaněmi. Jako bychom ukazovali ne,ne)
a mladý to neumí ( stále kroutíme rukama jako v předchozím).
Zavoláme na dědečka ( dáme si ruku k uchu a s nataženým palcem a malíčkem jako voláme),
ten má velké kladivo ( ukážeme rukama nahoru,jak je veliké kladivo).
Dá do toho čtyři rány ( pěstičkou jedné ruky ťukáme do otevřené dlaně druhé ruky),
a už je to hotovo ( zatleskáme rukama).
Zkuste e-knihu viz http://flexibooks.cz/co-drive-nebylo/d-73342/#.VWilMEZVZB8
nebudete se nudit, budete se bavit, přemýšlet a hledat věci, které dříve nebyly a vymýšlet ty nejlegračnější rýmy
Danasi děkuji Ti za nápady! Zkusíme také zapojit u té brambory, to mě vůbec nenapadlo, plácat bramborák 🙂 a také za odkaz, hned jak bude čas, projedu to. Já někdy pracně vymýšlela. Určitě vyzkoušíme z těchto stránek nějakou říkanku 🙂 . A pavouček, super, to neznáme,dnes vyzkoušíme, líbí se mi! Myslím, že u dětí bude mít také úspěch.
(Citováno od KatkaKo z 29.1.2015 14:10)
kovej kovej kováříčku, okovej mi mou nožičku okovej mi obě zaplatím já tobě sedíme a klepáme si pěctičkou nejdříve najedno a pak na druhé chodidlo, jako že koveme.
jsi-li šťastný tak si zatleskejzatleskáme
jsi-li šťastný tak si zadupejzadupáme
jsi-li šťastný krásné kolo udělejtočíme se
Písničku můžeš jakkoliv měnit.
A nebo máme overball. Je to dobré na naučení balancování a když máš svůj třeba i velký můžeš zabavit dítě a přitom sama cvičit.
Sedneme si na balon a kolébáme se ze strany na stranu a povídáme:
Kolébá se velryba celé moře rozhýbá, až se vlnky dělají od prostředka ke kraji.
Doleva i doprava pluje lodní doprava, vlnobití neuškodí mému člunu mojí lodi.
A rovnováhu se učíme třeba u večerníčku. Ono dá malým dětem práci se to naučit a pomáhá jim to v rozvoji s rovnováhou.
A nebo se nenásilnou formou učime poznávat levou pravou a mamka samozřejmě tajně cviči.
Sedneme si na zem a zvedáme nohy a povídáme:
levá, pravá, levá, pravá tak se chodí do světa, kdo to splete můj ty světe, ten je ale popleta zvedat vždy tu správnou nohu :-))
PRAVÁ, LEVÁ, PRAVÁ, LEVÁ tak se chodí ze vrátek, kdo to splete můj ty světe, ten musí síit nezpátek
a kopeme nožkama, mamka řádně, ať cvičí a říkáme:
kopy, kopy nožičky nebojte se vodičky, která by se bála nebyla by zdráva, která se dá umýti bude dobře choditi
Jak si ještě na něco vzpomenu, napíši
Jo, jo Brambora to je známá věc. Jen u toho byl by z tebe bramborák plácáme do dlaní, jako že děláme placku tu bramborovou.Kdysi i zde na stránkách bylo místo, kde jsme vkládali básničky a říkanky.
Pěkně to mají na rodině.
http://www.rodina.cz/rubrika/VideoJsou tam video říkanky pro miminka, lezoucí i chodící děti a i montessori videa.
Za nás třeba Pavoučka je to písnička, tak nevím zda znáš?
Pavouček mrňavoučký si šplhá nahoru menší děti dávají postupně dlaně nad sebe, jako že šplhá, u větších si dál palec a ukazovák z druhé ruky na sebe, vytvoříš kosočtvrec z prstů a to pak točíš směrem nahorudéšť přišel velký a spláchl ho dolů.načnačuješ od vrchu pomalu jak padá déšť a s ním i ten pavouček
Vysvitlo slunce a nastal krásný čas děláš velké kruhy rukama
a tak pavouk mrňavoučký si šplhá vzhůru zas. a zase jedním či druhým způsobem šplháš nahoru.
(Citováno od danasi z 28.1.2015 21:21)
Danasi děkuji Ti za nápady! Zkusíme také zapojit u té brambory, to mě vůbec nenapadlo, plácat bramborák 🙂 a také za odkaz, hned jak bude čas, projedu to. Já někdy pracně vymýšlela. Určitě vyzkoušíme z těchto stránek nějakou říkanku 🙂 . A pavouček, super, to neznáme,dnes vyzkoušíme, líbí se mi! Myslím, že u dětí bude mít také úspěch.
Danasi děkuji Ti za nápady! Zkusíme také zapojit u té brambory, to mě vůbec nenapadlo, plácat bramborák 🙂 a také za odkaz, hned jak bude čas, projedu to. Já někdy pracně vymýšlela. Určitě vyzkoušíme z těchto stránek nějakou říkanku 🙂 . A pavouček, super, to neznáme,dnes vyzkoušíme, líbí se mi! Myslím, že u dětí bude mít také úspěch.
Jo, jo Brambora to je známá věc. Jen u toho byl by z tebe bramborák plácáme do dlaní, jako že děláme placku tu bramborovou.
Kdysi i zde na stránkách bylo místo, kde jsme vkládali básničky a říkanky.
Pěkně to mají na rodině.
http://www.rodina.cz/rubrika/Video
Jsou tam video říkanky pro miminka, lezoucí i chodící děti a i montessori videa.
Za nás třeba Pavoučka je to písnička, tak nevím zda znáš?
Pavouček mrňavoučký si šplhá nahoru menší děti dávají postupně dlaně nad sebe, jako že šplhá, u větších si dál palec a ukazovák z druhé ruky na sebe, vytvoříš kosočtvrec z prstů a to pak točíš směrem nahoru
déšť přišel velký a spláchl ho dolů.načnačuješ od vrchu pomalu jak padá déšť a s ním i ten pavouček
Vysvitlo slunce a nastal krásný čas děláš velké kruhy rukama
a tak pavouk mrňavoučký si šplhá vzhůru zas. a zase jedním či druhým způsobem šplháš nahoru.