Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
PVD: Zápisy do škol - jak probíhají u vás?
Dnes začaly zápisy budoucích prvňáčků do škol. K zápisu musejí letos rodiče doprovodit všechny děti narozené od 1. září 2008 do 31. srpna 2009, a to i v případě, že uvažují o odkladu školní docházky. O něm se definitivně rozhoduje do konce května.
Ministerstvo školství na základě demografického vývoje očekává, že letos poprvé půjde k zápisu 140 000 až 150 000 předškoláků. Dalších více než 30 000 dětí čekají zápisy po loňském odkladu školní docházky.
Jak probíhal zápis u vás?
Co všechno muselo vaše dítě u zápisu předvést za dovednosti?
Uvažujete o odkladu, nebo jste již rozhodnuti?
Podle jakých kritérií vybíráte školu pro své dítě?
K tématu zápisu se nemůžu nepodělit o toto, plně to vystihuje mé vnímání situace 🙂 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=m5oUXDCwbKs&feature=youtu.be
Naše slečna už chodí do druhé třídy, ale pokud se pamatuji, probíhal zápis ve dvou třídách – v jedné bylo několik stanovišť, kde starší děti (2. stupeň, tak 8. – 9. třída) dávaly těm budoucím prvňáčkům úkoly – např. pojmenovat tvary, rozlišovat barvy, počítat puntíky jako na dominu, ale v jiných seskupeních, s pomocí kuličkového počítadla odříkávala číselnou řadu… Nejzajímavější asi bylo stanoviště s oblečenou panenkou – miminkem – kde měly děti rozepínat knoflíky apod., ale i zavazovat tkaničku. Za každý splněný úkol (cca 6 nebo 8, už si nepamatuji přesně) dostaly děti razítko do své kartičky, takže to trochu připomínalo “bojovku“ se stanovišti. Ve vedlejší třídě pak klasicky dvě učitelky oddělily dítě a rodiče, s rodiči řešily papíry (např. se ptala, jestli uvažujeme o odkladu, vyplňovala se mnou přihlášku do družiny a kontrolovala rodný list dítěte) a druhá mezitím zkoušela dítko, jestli umí říct své jméno a příjmení a odříkat předem připravenou básničku (kontrolovala mimo jiné výslovnost hlásek). Nakonec také došlo na vybírání dárečku – výrobku starších budoucích spolužáků.
nás to čeká dneska. Pojmenovat písmenka???to mi přijde přehnané:(
(Citováno od jana231 z 16.1.2015 10:14)Jani, u nás to bylo tak, že mělo dítě najít nějaké jedno písmenko, které zná a pojmenovat ho. (A hned paní učitelka všem předem říkala, že pokud nezná žádné, nic se neděje, od toho bude dítě chodit do školy).
Byly moc milé a pořád děti chválily – v podstatě po zápisu to bylo poprvé (a asi naposledy), kdy jsem šla domů s pocitem, že jsem porodila génia 😀
(Citováno od Marinada z 16.1.2015 11:15)
😀 😀
A k ostatním dotazům,odklad jsme nezvažovali,protože je zářijový a tak šel jakoby s odkladem rovnou,naopak u srpnové dcery jsme to řešili,nakonec šla jako čerstvě šestiletá.K výběru školy-u dcery byl výběr ze dvou místních škol,vybírali jsme podle kroužků,učitelů a vybavení školy.U Filipa už výběr nebyl protože školy sloučily do jedné.
My byli u zápisu loni,u nás je vždy o pololetních prázdninách-výhoda je že je prázdná škola a všechny učitelky můžou být k dispozici.Protože jsem byla v práci tak jsem viděla jak to probíhá,a měli jsme to jednodušší když tatínek přivedl syna k zápisu-já už tam na ně čekala.Nejdříve se šlo do třídy kde u stolu seděla ředitelka a ta si odebrala vyplněné papíry co jsme už dostali předem ve školce (škola to tam dodala),Filip dostal přidělenou učitelku (co byla zrovna volná)a ta s ním šla nejdřív se vyfotit ,aby se stihla fotka dodat do připravené šablony a zalaminovat,potom šli postupně po třídách a v každé plnil nějaký úkol-přiřazoval velký mrak k malému mráčku -podle barev,pak poznával podle obrázku pohádky,na interaktivní tabuli “vybarvoval“ dle zadání tvary např.všechny čtverce červenou,kruhy modrou atd.,pak byl u velkého obrázku co měl po bocích velké tiskací písmena a kolem byli položené kartičky s písmeny a měl říct jestli nějaké písmeno pozná a dát ho ke stejnému písmenu na obrázku,v další třídě počítal,nejdřív odříkal do kolika počítat umí a pak určoval počet věcí na obrázku,na konci tužkou kreslil čáry a vlnky a pak si ten papír měl pokud to umí podepsat.Tam mu mezitím vyplnila učitelka první vysvědčení,potom se šlo zpátky do té třídy kde jsme začínali,tam jsme dostali papíry s pořadovým číslem,info k první schůzce atd. a Filip papírovou medaili na krk,to své vysvědčení a fotku na památku a pak jsme si šli sednou k občerstvení-byl tam zákusek,káva,čaj a minerálka,tam jsme se pobavili s ostatními rodiči a dětmi a pak už jsme šli domů.Ještě jsem zapomněla napsat že za každý úklo si mohl vybrat nějakou odměnu z toho co leželo na stolech-byli to výrobky o starších dětí,učitelek a družinářek+dostal sáček s rozvrhem a malým autíčkem Lego.
nás to čeká dneska. Pojmenovat písmenka???to mi přijde přehnané:(
(Citováno od jana231 z 16.1.2015 10:14)
Jani, u nás to bylo tak, že mělo dítě najít nějaké jedno písmenko, které zná a pojmenovat ho. (A hned paní učitelka všem předem říkala, že pokud nezná žádné, nic se neděje, od toho bude dítě chodit do školy).
Byly moc milé a pořád děti chválily – v podstatě po zápisu to bylo poprvé (a asi naposledy), kdy jsem šla domů s pocitem, že jsem porodila génia 😀
Jani, u Domči to bylo také s těmi písmenky, musel třeba napsat své jméno (tiskace) – jakoby se na formulář podepsat nahoře. Pak byli taky příklady, v podstatě to samé, co píše Kyller, plus kreslil nějakého šneka a zavazoval tkaničku u boty:-)
nás to čeká dneska. Pojmenovat písmenka???to mi přijde přehnané:(
Tak my máme zkušenost z loňska, tak si dovolím zapojit. Na zápisu se Tomášek nejprve představit a pak musel splnit několik úkolů.
1. pojmenovat zvířátka, říci mláďátka ke zvířátkům
2. pojmy nad, mezi, vedle, pod apod.
3. postavit věž z kostek
4. zapamatovat si barvy, jak byla postavena jiná věž a postavit ji stejně
5. spočítat jednoduché příklady a pak sám počítat, dokolika umí ( nedopočítal teda dokonce)
6. Pojmenovat písmenka
7. namalovat obrázek
8. sestavit své jméno
9. zazpívat písničku
10. vytleskat slabiky a rýmy
A doma musel zpracovat úkol – namalovat rodinu, minimálně 2 postavičky, domalovat dům apod. a nakonec si tento list podepsat.
To bylo snad vše 🙂 Odnesl si odtamtud namalovanou berušku se jménem.