Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jak probíhají třídní schůzky?
Máme za sebou konec kalendářního roku a před sebou konec 1.pololetí roku školního a tím pádem i třídní schůzky.
Zajímalo by mě, jak třídní schůzky probíhají u vás?
Co vše na nich řešíte? Co se dozvíte?
Budu ráda za všechny Vaše postřehy. 🙂
Tak my jsme klasické třídní schůzky měli na začátku roku,teď před pololetím to byly schůzky konzultační.
Každý jednotlivě a jak už píšou holky přede mnou,přesně tak to bylo i u nás.Rodiče problémových dětí nemají čas do školy přijít.
Musím za sebe říct,že Tomášek-je v první třídě dostal pochvalu,ve čtení je jeden z nejlepších,ale i v ostatních předmětech má jedničky a i na to,že dokáže být čertík,tak ani s tím není problém.
Takže jsem ze školy odcházela jako pyšná maminka 🙂
Ale naše paní učitelka je fajn,ono i o tom to je.
Tak přeji všem ostatním pěkné vysvědčení!
U nás třídní schůzky probíhají takto. Nejdříve třídní učitelka seznámí rodiče s děním mimo výuku – výlety, divadla, kurzy… Také upozorní na problémy – samé hlouposti – nejsou okraje v sešitech (sešity musí být nalinkované celé i když např. v hudební výchově se popíše pár stránek a linkováním je zbytek určeného sešitu znehodnocen), zapomenuté nebo nepodepsané úkoly (nepodepsaná slovíčka z angličtiny rodičem, bývá u žáka v deváté třídě hodnocena téměř jako zločin a je mu při opakování snížena známka), chybějící pomůcky, ap.
Potom následuje kolečko. Učitelé jsou ve svých třídách, kde je jednotlivě navštěvují rodiče, kterým jsou poskytovány informace o prospěchu nebo chování jejich ratolestí. V současné době mají žáci elektronické žákovské knížky, kam učitelé pravidelně zapisují známky, poznámky a nakonec je uvedena výsledná známka, která bývá na vysvědčení. Proto mnoho rodičů ani na schůzny nechodí.
U nás ve škole jsou klasické třídní schůzky jen jako úvodní setkání na začátku školního roku. V průběhu roku jsou pak každé čtvrtletí “informace o prospěchu“, jakési konzultace, vypsané na konkrétní den a konkrétní čas (časové rozmezí cca 2 a půl hodiny).Co se mě týče, tak se paní učitelka zeptá, jestli si dcera na něco stěžuje, jestli se zmiňuje o nějakých problémech, co by měla v souvislosti se školou. Pak mi poreferuje, co jí jde a kde by měla trochu zabrat (např. moje dcera lajdá psaní, čmárá jak kocour, když se nesnaží). Ovšem vzhledem k tomu, že jí kontroluji žákovskou a sešity každý den pro mě není překvapení. Pak se já zeptám, jestli dcera nemá nějaké potíže (např. loni jsme řešili počínající šikanu), ujistím se, na co bych se měla s ní zaměřit a odcházím. Co se mě týče, za pět minut jsem venku ze dveří.
PS: Minule mě učitelka přivítala se smíchem “co vy tady děláte, Valinka je naprosto bezproblémová a pěkně jí to jde a snaží se, jestli vy nemáte nějaký dotaz nebo si Valinka na nic nestěžuje, nemám já vám co říct víc než co má v žákovské, jsou tady jiní, s kým bych opravdu potřebovala mluvit, jenže ti zase nepřijdou…“
(Citováno od Margit z 12.1.2015 21:30)To říká většina učitelů-že ty co nepotřebujou tak na schůzky chodí pravidelně a ty rodiče co mají děti s problémy na schůzky většinou nechodí
(Citováno od alena5 z 12.1.2015 22:02)
Tak tak, moje řeč. Právě dnes jsme měli konzultace pro rodiče. Většinou se chodí zeptat rodiče vzorných dětí… Pozvali jsme do školy rodiče jednoho velmi problémového žáka, chování i prospěch. Jeho otec nám napsal, že je neustále obtěžujeme tím, že je zveme do školy, že nás nahlásí na policii 🙂
Tak i u nás, jak jsme se minulý týden dozvěděli, budou nyní třídní schůzky formou konzultací. Zprvu jsme dostali informaci o běžných schůzkách, nyní měl Tomášek v notýsku zápis, že konzultace budou od 14 do 17 hod. Prý by k tomu měl být i rozpis kdy se kdo má dostavit, ale ten jsme nedostali. Ale v našem případě to je asi jedno, protože po velkých problémech to vypadá, že Tomáška přeřadíme do jiné třídy a já už paní učitelku asi ani nechci navštívit. :-/ Držte nám pěsti, aby to dobře dopadlo a Tomášek chodil do školy zase s úsměvem a ne se strachem.
(Citováno od Kyller z 12.1.2015 09:38)
To je škoda že ten začátek školní docházky vám začal tak špatně,moc přeji aby to dobře dopadlo a s novou paní učitelkou se Tomášek začal do školy zase těšit.Fakt jsem ráda že aspoň u té první třídy jsem si učitelku mohla vybírat,navíc tady je i znám,tak o to byl výběr lehčí a stále vidím že momentálně máme tu nejlepší p.učitelku co u nás ve škole je,jen doufám že by nám mohla vydržet aspoň tři roky-protože některé roky se tu mění učitelky po dvou a někdy po třech letech (tj někdy je to 1-2. a pak 3-5,jindy je to 1-3 a 4-5).Jen se hrozím aby pak nenafasoval některé “super exempláře“-typu vaše momentální třídní
U nás ve škole jsou klasické třídní schůzky jen jako úvodní setkání na začátku školního roku. V průběhu roku jsou pak každé čtvrtletí “informace o prospěchu“, jakési konzultace, vypsané na konkrétní den a konkrétní čas (časové rozmezí cca 2 a půl hodiny).Co se mě týče, tak se paní učitelka zeptá, jestli si dcera na něco stěžuje, jestli se zmiňuje o nějakých problémech, co by měla v souvislosti se školou. Pak mi poreferuje, co jí jde a kde by měla trochu zabrat (např. moje dcera lajdá psaní, čmárá jak kocour, když se nesnaží). Ovšem vzhledem k tomu, že jí kontroluji žákovskou a sešity každý den pro mě není překvapení. Pak se já zeptám, jestli dcera nemá nějaké potíže (např. loni jsme řešili počínající šikanu), ujistím se, na co bych se měla s ní zaměřit a odcházím. Co se mě týče, za pět minut jsem venku ze dveří.
PS: Minule mě učitelka přivítala se smíchem “co vy tady děláte, Valinka je naprosto bezproblémová a pěkně jí to jde a snaží se, jestli vy nemáte nějaký dotaz nebo si Valinka na nic nestěžuje, nemám já vám co říct víc než co má v žákovské, jsou tady jiní, s kým bych opravdu potřebovala mluvit, jenže ti zase nepřijdou…“
(Citováno od Margit z 12.1.2015 21:30)
To říká většina učitelů-že ty co nepotřebujou tak na schůzky chodí pravidelně a ty rodiče co mají děti s problémy na schůzky většinou nechodí
U nás ve škole jsou klasické třídní schůzky jen jako úvodní setkání na začátku školního roku. V průběhu roku jsou pak každé čtvrtletí “informace o prospěchu“, jakési konzultace, vypsané na konkrétní den a konkrétní čas (časové rozmezí cca 2 a půl hodiny).
Co se mě týče, tak se paní učitelka zeptá, jestli si dcera na něco stěžuje, jestli se zmiňuje o nějakých problémech, co by měla v souvislosti se školou. Pak mi poreferuje, co jí jde a kde by měla trochu zabrat (např. moje dcera lajdá psaní, čmárá jak kocour, když se nesnaží). Ovšem vzhledem k tomu, že jí kontroluji žákovskou a sešity každý den pro mě není překvapení. Pak se já zeptám, jestli dcera nemá nějaké potíže (např. loni jsme řešili počínající šikanu), ujistím se, na co bych se měla s ní zaměřit a odcházím. Co se mě týče, za pět minut jsem venku ze dveří.
PS: Minule mě učitelka přivítala se smíchem “co vy tady děláte, Valinka je naprosto bezproblémová a pěkně jí to jde a snaží se, jestli vy nemáte nějaký dotaz nebo si Valinka na nic nestěžuje, nemám já vám co říct víc než co má v žákovské, jsou tady jiní, s kým bych opravdu potřebovala mluvit, jenže ti zase nepřijdou…“
Kyller, Tomáškovi přeji brzké uzdravení a hlavně přeji, ať po nemoci jde už rovnou k nové paní učitelce.moje rec!! 😉
Řešila bych to taky, jsem stejná. A nikdy jsem ničeho nelitovala, vždycky se to posunulo k lepšímu a hlavně je to podle mě i nejlepší příklad, jaký můžeme dětem dát – že každý problém se dá řešit.
Moc držím palce!
(Citováno od Marinada z 12.1.2015 14:39)
papa
Kyller, Tomáškovi přeji brzké uzdravení a hlavně přeji, ať po nemoci jde už rovnou k nové paní učitelce.
Řešila bych to taky, jsem stejná. A nikdy jsem ničeho nelitovala, vždycky se to posunulo k lepšímu a hlavně je to podle mě i nejlepší příklad, jaký můžeme dětem dát – že každý problém se dá řešit.
Moc držím palce!
Tak i u nás, jak jsme se minulý týden dozvěděli, budou nyní třídní schůzky formou konzultací. Zprvu jsme dostali informaci o běžných schůzkách, nyní měl Tomášek v notýsku zápis, že konzultace budou od 14 do 17 hod. Prý by k tomu měl být i rozpis kdy se kdo má dostavit, ale ten jsme nedostali. Ale v našem případě to je asi jedno, protože po velkých problémech to vypadá, že Tomáška přeřadíme do jiné třídy a já už paní učitelku asi ani nechci navštívit. :-/ Držte nám pěsti, aby to dobře dopadlo a Tomášek chodil do školy zase s úsměvem a ne se strachem.
(Citováno od Kyller z 12.1.2015 09:38)Kyller, co to čtu? To vygradovalo až tak moc? To mě fakt mrzí a palce držím ze všech sil, ať se Tomášek do školy zase těší!
(Citováno od Petra z 12.1.2015 10:53)
Peti, bohužel už se bál paní učitelku o něco poprosit, aby se nezlobila a nekřičela a nedala mu poznámku; ve čtvrtek ztropil strašnou scénu ráno, že do školy nepůjde, že se bojí tam chodit. Není jediný, kdo na tom z té třídy je takto. Ale zatím to jako jedni z mála řešíme a doufám, že dnes to dořešíme s paní ředitelkou. V pátek měl 40 horečky a je nemocný, prý je stresem oslabený, řekla nám dr., tak bych úkoly už chtěla od nové paní učitelky. 🙁
Tak i u nás, jak jsme se minulý týden dozvěděli, budou nyní třídní schůzky formou konzultací. Zprvu jsme dostali informaci o běžných schůzkách, nyní měl Tomášek v notýsku zápis, že konzultace budou od 14 do 17 hod. Prý by k tomu měl být i rozpis kdy se kdo má dostavit, ale ten jsme nedostali. Ale v našem případě to je asi jedno, protože po velkých problémech to vypadá, že Tomáška přeřadíme do jiné třídy a já už paní učitelku asi ani nechci navštívit. :-/ Držte nám pěsti, aby to dobře dopadlo a Tomášek chodil do školy zase s úsměvem a ne se strachem.
(Citováno od Kyller z 12.1.2015 09:38)
Kyller, co to čtu? To vygradovalo až tak moc? To mě fakt mrzí a palce držím ze všech sil, ať se Tomášek do školy zase těší!